Gdy przejdziesz przez most i miniesz bramę umiejscowioną za posążkiem rzeźbiarza: Zamek w Ashinie. Zobaczysz przed sobą rozwidlenie dróg oraz schody prowadzące do zamku.

123
  • Schody do zamku (A)
  • Przejście do posążku rzeźbiarza: Zbiornik w Ashinie (B)
  • Przejście do wnętrza zamku (C)

Schody do zamku (A), boss: Generał Kuranosuke Matsumoto

Schody prowadzą do wejścia do zamku. Brama jest zamknięta (potem będziesz mógł ją otworzyć; wejście do zamku znajdziesz, korzystając z przejścia C). Wrót chroni kilkuosobowa grupa przeciwników, tym boss: Generał Kuranosuke Matsumoto.

Przejście do posążku rzeźbiarza: Zbiornik w Ashinie (B)

Przed schodami skręć w lewo i otwórz drzwi (1).

124

Za nimi znajdują się kolejne oraz pomieszczenie położone jedną kondygnację niżej.

Najpierw przejdź przez drzwi. Wydostaniesz się na zewnątrz. Obok drzewa odnajdziesz Złom żelazny. W fosie nie znajdziesz nic ciekawego.

Wróć do pomieszczenia i zeskocz na dół. Otwórz bramę i odblokuj posążek rzeźbiarza: Zbiornik w Ashinie.

Przejście do wnętrza zamku (posążek rzeźbiarza: Sień w górnej wieży), Handlarz wiedzą Fujioka (C)

W tej lokacji znajduje wiele wysokich budynków, po których możesz się przemieszczać. Po ziemi przechadzają się zwykli wrogowie. Natomiast na dachach spotkasz bardzo groźnych - przypominających ptaki - przeciwników. Staraj się ich wypatrzeć z daleka i zachodzić od tyłu - i w ten sposób pozbawiać ich życia.

Od strony fosy, obok drzewa, znajdziesz Złom żelazny (2).

125

W rogu lokacji, za murkiem, znajdziesz Handlarza wiedzą Fujiokę (3). Porozmawiaj z nim, aby rozpocząć misję poboczną, którą opisaliśmy na stronie: Sekiro - Handlarz wiedzą Fujioka. To zadanie warto wykonać z kilku względów:

126
  • dowiesz się od niego, jak odnaleźć drogę do zamku (różowe sygnały dymne, umieszczone na dachach budynków, wskazują drogę do zamku)
  • gdy mu pomożesz, handlarz przeniesie się do Zaniedbanej świątyni, gdzie będziesz mógł z nim handlować
  • handlarz w swojej ofercie ma kilka ciekawych przedmiotów
127

Gdy zwiedzisz lokację, udaj się do wnętrza zamku, kierując się różowymi sygnałami dymnymi. Najpierw przedostań się na wysoki budynek (4), a następnie na dach zamku (5). Uważaj na pierzastych przeciwników, których spotkasz w tej części lokacji.

Z powodzeniem uprzykrzą ci podróż. Możesz wspomóc się shurikenem, atakując ich z zaskoczenia.

Gdy będziesz już na dachu zamku (6), uważaj na latające kruki. Gdy usłyszysz charakterystyczne dźwięk, szybko ucieknij, chowając się za osłonę. Impet z jakim uderzą w ciebie, może pozbawić cię życia.

Przejdź po dachu na drugą stronę. Praktyczne jesteś już za bramką zamkową, ale twoja droga jeszcze się nie skończyła. Czeka cię trudny etap.

128

Idź dalej (7), trzymając się prawej ściany budynku, a potem skacząc na przeciwległy dach. W tym miejscu spotkasz więcej kruków (na jednym i drugim dachu).

129

Gdy przejdziesz na drugą stronę dachu, zobaczysz wnękę okienną (8). Wejdź tam, by odblokować posążek rzeźbiarza: Sień w górnej wieży. W skrzyni znajdziesz Nasiono tykwy.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata