W końcu, po długiej podróży, dostałeś się do wnętrza zamku. Trafiłeś tutaj od strony posążka rzeźbiarza: Zamek w Ashinie.

Jeśli tego nie zrobiłeś, zabierz ze skrzyni nasiono tykwy, która stoi w tym samym pomieszczeniu co posążek: Sień w górnej wieży.

Wejdź po schodach. Zabij po cichu pierwszego wroga, zachodząc go po cichu. Następnie otwórz drzwi. Wkroczysz do pomieszczenia z balustradami. Większość przeciwników w tym miejscu możesz zabić po cichu. Postaraj się nie wywoływać alarmu, gdyż w innym przypadku czeka cię trudne starcie.

Teraz możesz przejść do kolejnego pomieszczenia i kierować się w stronę posążka rzeźbiarza Dojo Ashiny w górnej wieży lub zeskoczyć na parter zamku i odblokować przejście na dziedziniec zamku i schody prowadzące do zamku.

Parter zamku, Sabimaru, odblokowanie przejścia na dziedziniec zamku (posążek: Stary Grób) oraz bramy wychodzącej na schody do zamku (posążek: Zamek w Ashinie)

143

Podejdź do balustrady i użyj linki hakiem, aby wskoczyć na belkę (1). Poniżej zobaczysz czterech wrogów. Zeskocz na niebiesko ubraną postać (2) i zabij ją w locie. To najtrudniejszy przeciwnik z całej czwórki.

144

Gdy się uporasz ze wszystkimi wrogami:

  • odblokuj wrota (3) - przejście do posążku rzeźbiarza: Zamek w Ashinie. Za bramą, jeśli go wcześniej nie zabiłeś, znajduje się boss: Generał Kuranosuke Matsumoto
145
  • zbierz z pokoju Wątrobę węgorza (4) oraz wyciągnij ze skrzyni Sabimaru (5) - narzędzie protezy
146
  • odblokuj wrota prowadzące na dziedziniec (6) w kierunku posążka rzeźbiarza: Stary grób
147

Gdy odblokowałeś oba przejścia, wróć do Sieni w górnej wieży, aby kontynuować zwiedzanie tej lokacji. W tym celu możesz użyć posążka powrotu.

Droga do posążku rzeźbiarza: Dojo Ashiny w górnej wieży

131

Przejdź do bocznego pomieszczenia. Na podłodze znajdziesz złom żelazny (7). Użyj linki z hakiem, aby przedostać na poddasze (8). Przejdź po drewnianej podłodze na drugą stronę. Przez dziurę w parkiecie zobaczysz strażników. Kryją się oni bezpośrednio za drzwiami (9) pomieszczenia, z którego przed chwilą tutaj przyszedłeś.

Dlatego lepiej przejść przez sufit, gdyż teraz masz okazje ich zaskoczyć. Zeskocz na jednego z nich i pozbaw życia śmiertelnym ciosem, a potem zajmij się kolejnym rywalem.

132

Przejdź do korytarza, w którym znajduje się dwóch kolejnych wrogów (10). Podbiegając szybko do jednego z nich, zadasz mu śmiertelny cios.

Wchodząc na górę po schodach (11), dotrzesz do pomieszczeń, w których odnajdziesz:

133
  • wspomnienie panicza - ostatek (12)
  • posążek rzeźbiarza: Dojo Ashiny w górnej wieży (13)
  • za drzwiami (14) - bossa: Elita Ashiny, Jinsuke Saze

Zanim przejdziesz do pomieszczenia z bossem, odblokuj najpierw posążek Dojo Ashiny w górnej wieży.

Droga na dach

Kierując się w stronę korytarza, gdzie stoi (lub stało) dwóch przeciwników (10), skręć w prawo. W oddali zobaczysz trzy kruki (15). Spróbuj je wywabić shurikenem i uciec na górę. Jest duża szansa, że nie wszyscy przeciwnicy za tobą pobiegną, co ułatwi dalsze starcie. Kiedy uporasz się z pierzastymi wrogami, wróć do pomieszczenia, gdzie pierwszy raz ich zobaczyłeś.

134

Na końcu korytarza odnajdziesz wątrobę węgorza oraz schody na górę. Na szczycie wieży odnajdziesz List Isshina.

135

Gdy wyjdziesz na dach zobaczysz przed sobą duży budynek (16). Jeśli chcesz stoczyć pojedynek z bossem Genishiro Ashiną wejdź na szczyt tej budowli.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata