Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Path tracing w Minecraft silną konkurencją dla ray tracingu? Piękna gra świateł w akcji

Bez konieczności posiadania karty z serii RTX.

Dzięki zastosowaniu path tracingu, czyli techniki śledzenia ścieżek opierającej się głównie na odbijaniu promieni świetlnych, udało się całkowicie odmienić popularnego Minecrafta.

Nową metodę odbijania świateł w grze zastosował utalentowany twórca Cody. Paczka z nowymi metodami cieniowania i obliczania promieni świetlnych sprawia, że niezbyt atrakcyjny wizualnie Minecraft wygląda jak zupełnie inna gra.

Na poniższych zrzutach ekranu możemy zaobserwować bardzo realistyczną grę świateł, miękkie i naturalnie układające się cienie i efektowne odbicia, zwłasza od charakterystycznych powierzchni jak woda.

Path tracing to nie tylko efektowne odbicia w wodzie

Paczkę Sonic Ether's Unbelievable Shaders mogą przetestować wszyscy gracze, którzy zdecydują się na wsparcie twórcy w serwisie Patreon. Dostęp uzyskamy po uiszczeniu miesięcznej opłaty w wysokości 10 euro.

Prawie jak Quake

Warto zaznaczyć, że do przetestowania path tracingu w Minecrafcie nie jest wymagana karta z serii RTX, która potrzebna jest tylko do wykorzystania ray tracingu.

Użycie path tracingu zwiększa jednak wymagania wobec całego peceta, toteż testowanie paczki zaleca się tylko tym graczom, którzy dysponują mocniejszymi konfiguracjami peceta. Nie są znane dokładne wymagania sprzętowe.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Minecraft

Video Game

Powiązane tematy
PC
O autorze
Komentarze