Path tracing w Minecraft silną konkurencją dla ray tracingu? Piękna gra świateł w akcji

Bez konieczności posiadania karty z serii RTX.

Dzięki zastosowaniu path tracingu, czyli techniki śledzenia ścieżek opierającej się głównie na odbijaniu promieni świetlnych, udało się całkowicie odmienić popularnego Minecrafta.

Nową metodę odbijania świateł w grze zastosował utalentowany twórca Cody. Paczka z nowymi metodami cieniowania i obliczania promieni świetlnych sprawia, że niezbyt atrakcyjny wizualnie Minecraft wygląda jak zupełnie inna gra.

Na poniższych zrzutach ekranu możemy zaobserwować bardzo realistyczną grę świateł, miękkie i naturalnie układające się cienie i efektowne odbicia, zwłasza od charakterystycznych powierzchni jak woda.

minecraft1
Path tracing to nie tylko efektowne odbicia w wodzie
minecraft2
minecraft3
minecraft5

Paczkę Sonic Ether's Unbelievable Shaders mogą przetestować wszyscy gracze, którzy zdecydują się na wsparcie twórcy w serwisie Patreon. Dostęp uzyskamy po uiszczeniu miesięcznej opłaty w wysokości 10 euro.

minecraft4
Prawie jak Quake

Warto zaznaczyć, że do przetestowania path tracingu w Minecrafcie nie jest wymagana karta z serii RTX, która potrzebna jest tylko do wykorzystania ray tracingu.

Użycie path tracingu zwiększa jednak wymagania wobec całego peceta, toteż testowanie paczki zaleca się tylko tym graczom, którzy dysponują mocniejszymi konfiguracjami peceta. Nie są znane dokładne wymagania sprzętowe.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami