Sony wprowadziło istotne zmiany do zasad ubiegania się o zwrot pieniędzy za zakupy dokonane za pośrednictwem cyfrowego sklepu PS Store. Użytkownicy mają teraz nieco więcej możliwości.

We wpisie na stronie pomocy PlayStation wyjaśniono, że na odzyskanie funduszy klienci mają 14 dni od zakończenia transakcji. Środki otrzymają, jeżeli nie rozpoczęli pobierania lub transmitowania nabytych treści. Wyjątkiem są gry „obarczone jakimś błędem”.

Nowością jest wzmianka o problemach technicznych. Jeśli więc po włączeniu tytułu okaże się, że posiada poważną usterkę, która uniemożliwia rozgrywkę, będziemy mieli dwa tygodnie, by zażądać zwrotu wydanych pieniędzy. Gotówka trafi na portfel PSN użytkownika.

ps_store_screen
O refundację z PS Store powinno być nieco łatwiej

Podobne zasady obowiązują dodatki DLC i „wirtualnych zasobów konsumpcyjnych” (w tym punktów FIFA), jeżeli nie zostały przesłane na profil. Funduszy nie odzyskamy jednak za cyfrową walutę nabytą z poziomu produkcji, ponieważ jest od razu przekazywana.

Konsumenci mogą także poprosić o zwrot pieniędzy za zamówienia przedpremierowe. Zainteresowani mogą zażądać środków w dowolnym momencie aż do dnia debiutu danego produktu.

Istnieje również możliwość odzyskania gotówki wydanej na PS Plus i inne abonamenty. W tym przypadku jednak użytkownicy otrzymają kwotę zależną od stopnia wykorzystania usługi.

Aby wszcząć procedurę zwrotu funduszy, należy wypełnić specjalny formularz dostępny na stronie pomocy technicznej PlayStation. Trzeba podać identyfikator online PSN, identyfikator logowania (e-mail), datę urodzenia i nazwę zakupionego przedmiotu.

Źródło: PlayStation

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.