Devil May Cry 5 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, porady, misje, bohaterowie, sekrety.

Witamy w poradniku do Devil May Cry 5, w którym znajdziecie informacje związane z wieloma aspektami gry.

Najnowsza produkcja firmy Capcom, w skrócie DMC 5, stanowi kontynuację uznanej serii gier akcji. Tym razem pokierujemy losami, aż trzech bohaterów - łowcą demonów Nero, tajemniczym V oraz legendarnym Dantem.

Devil May Cry 5 nie odbiega od swoich korzeni. To nadal slasher, w którym główną rolę odgrywają walki z różnorodnymi przeciwnikami, opierające się przede wszystkim na wyprowadzaniu długich i efektownych sekwencji ciosów, czyli combosów.

Poradnik i wskazówki do Devil May Cry 5

Poniżej znajdziesz wskazówki i porady, z którymi dobrze jest się zapoznać przed przystąpieniem do zabawy. Aby przejść do wybranej strony poradnika Devil May Cry 5, wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu.

Podstawy i mechanika

  • Interfejs, oznaczenia na ekranie (na dole strony)
  • Następny cel, odnajdywanie drogi (na dole strony)

Opis przejścia

W tej części poradnika do DMC 5 znajdują się opisy przejścia poszczególnych misji w grze. Oprócz porad związanych z przechodzeniem konkretnych lokacji, umieściliśmy w nich również wskazówki dotyczące walk z bossami.

Tajne misje i sekrety

Poniżej znajdziecie odnośniki do działu związanego z tajnymi misjami oraz innymi sekretami, jakie pojawiają się w grze.

Porady ogólne do Devil May Cry 5

- Rozglądaj się za czerwonymi kulami i zbieraj je - jest to główna waluta w grze, dzięki której możesz nie tylko rozwijać postać i kupować sprzęt, ale także wskrzesić postać w przypadku śmierci.

- Inne kule też są ważne - oprócz kul czerwonych spotkasz na swojej drodze również sporo innych kolorów. Każda z nich posiada inne właściwości opisane szerzej w dziale poradnika o nazwie Kule. Należy jednak pamiętać, że warto zbierać wszystkie.

- Kluczem są combosy - czyli długie sekwencje różnych ataków. Dzięki nim jesteś w stanie nie tylko efektywniej walczyć, ale także zdobywać więcej punktów i lepsze rangi stylu.

- Korzystaj z listy umiejętności - po uruchomieniu menu podczas gry będziesz mógł w tym miejscu szybko przejrzeć odblokowane ataki oraz sposoby ich wyprowadzania.

- Używaj testowania zdolności i ulepszeń - podczas rozwijania nowych umiejętności nie musisz kupować ich w ciemno. Przy każdej z nich, oprócz opisu i filmiku, jest też dostępna opcja Wypróbuj. Skorzystanie z niej przeniesie bohatera do tak zwanej Otchłani, gdzie możesz w praktyce sprawdzić daną zdolność lub ulepszenie.

- Przeszukuj całe lokacje w Devil May Cry 5 (DMC 5) - oprócz samej walki czasami warto rozejrzeć się wokół. Można w ten sposób zlokalizować ukryte miejsca z różnymi bonusami, na przykład dodatkowymi kulami lub tajnymi misjami.

Interfejs, oznaczenia na ekranie

Interfejs w Devil May Cry 5 jest stosunkowo prosty do opanowania. Nie ma w nim zbyt wielu elementów, ale warto znać znaczenie każdego z nich, żeby nie tracić czasu na zastanawianie się podczas walki.

interfejs
  1. Napęd - pokazuje poziom naładowania miecza. Im bardziej naładowany wskaźnik, tym większe obrażenia będziesz zadawał. Ładuje się go specjalny przyciskiem, a potem w trakcie walki, wciskając klawisz w odpowiednich momentach.
  2. Poziom zdrowia - pokazuje bieżący status zdrowia bohatera. Jeśli pasek spadnie do zera, to będziemy mogli wskrzesić postać (złote lub czerwone kule), w innym przypadku umrze. Pojedyncze bloki regenerują się same, ale większe leczenie wymaga zielonych kul.
  3. Załadowanie siły strzału - im dłużej przytrzymasz klawisz odpowiedzialny za strzał z pistoletu, tym większe obrażenia zadasz przeciwnikom. W tym miejscu możesz sprawdzić ile jeszcze takich „mocnych strzałów" jeszcze zostało.
  4. Ranga stylu - im dłuższe serie ciosów wykonujesz, tym bardziej rozwijasz rangę związaną ze stylem. Przekłada się to na ilość punktów, które otrzymujesz po walce i całej misji.
  5. Ekwipunek - w tym miejscu widać jakimi Poskramiaczami demonów dysponujesz oraz w jakiej kolejności będziesz mógł z nich korzystać.
  6. Poziom zdrowia bossów - na dole ekranu, na fioletowo, wyświetlany jest pasek zdrowia silnych przeciwników, czyli tak zwanych bossów.

Uwaga - powyższy opis został oparty na interfejsie Nero. U innych bohaterów mogą występować pewne różnice. Przykładowo u V zamiast napędu (1) pojawi się zdrowie Cienia i Gryfa, a zamiast załadowania siły strzału (3) występuje wskaźnik naładowania Demonicznej Przemiany.

Następny cel, odnajdywanie drogi

Chociaż Devil May Cry 5 (DMC 5) nie ma szczególnie rozbudowanych etapów, to w toku walk lub poszukiwania różnych sekretów można zwyczajnie się zgubić i zapomnieć, gdzie należy się udać.

cel

Gdybyś miał problem z podobną sytuacją, to można skorzystać z pewnego ułatwienia nawigacyjnego stworzonego przez autorów. Wystarczy wcisnąć i przez chwilę przytrzymać odpowiedni klawisz (lewy analog - PS4/XO, ctrl - PC). Po uczynieniu tego obrzeże ekranu pokryje się fioletowym filtrem (1), a ekran skieruje w stronę celu (2).