Liczba broni w The Division 2 sprawia, że łatwo można się pogubić. Nie dość, że mamy dziesiątki rodzajów pistoletów, strzelb i karabinów, to dochodzą do tego różne statystyki i poziomy rzadkości.

Kiedy już dowiesz się, z którym typem broni czujesz się najlepiej, zapewne będziesz chciał poznać więcej szczegółów - między innymi dokładne statystyki.

W tym poradniku tłumaczymy w jaki sposób rozumieć wartości przypisane do broni, a także przedstawiamy szczegółowe dane w formie wygodnych tabel.

The Division 2 - jak znaleźć najlepszą broń?

Aby znaleźć dla siebie najlepszą broń w The Division 2, musisz opierać się na czymś więcej niż tylko czystych statystykach. Różne bronie wymagają innego podejścia. Przykładowo, dla karabinu szturmowego najbardziej liczą się obrażenia pojedynczego pocisku, a dla pistoletu maszynowego obrażenia na sekundę.

Dodatkowo, statystyki broni w The Division 2 działają nieco inaczej niż w produkcjach, w których wartości oręża są ustalone „na stałe”. Tutaj mamy do czynienia z tzw. loot shooterem, w którym chodzi głównie o zdobywanie coraz lepszych broni. W trakcie przygody znajdziesz więc wiele modeli tego samego rodzaju karabinu czy pistoletu - tylko z innymi statystykami.

Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą ci lepiej zrozumieć tabele ze statystykami:

the_division_2_weapons_1
  • Dane na temat statystyk pochodzą z plików gry.
  • Dwie wartości wymagają dodatkowego wytłumaczenia: chodzi o obrażenia i obrażenia na sekundę (ONS). W poniższych tabelach liczby są znormalizowane, co znaczy, że są to „płaskie” wartości, które mają zastosowanie w trybach PvP - chociażby Strefie Mroku. W strefach PvE statystyki broni zależą od bardzo wielu czynników i nie mają jednej, ostatecznej wersji. Jeden karabin FAMAS może zadawać znacznie większe obrażenia niż inny FAMAS - ze względu na wyższy poziom, rzadkość czy inne zmienne. Traktuj poniższe numery jako podstawę do wybrania najlepszej broni dla siebie.
  • Czas przeładowania podaliśmy w sekundach.
  • Niektóre bronie mają kilka wariantów. Karabin szturmowy FAMAS może wystąpić w wersji FAMAS 2010 albo FAMAS 2010 replika. W większości przypadków zmiany są kosmetyczne, ale czasem wiążą się też z obrażeniami i dostępnością. W takich przypadkach wybieraliśmy wariant najwyższej jakości.

The Division 2 - bazowe statystyki wszystkich broni

Jeżeli zapoznałeś się już z podstawowymi informacjami, przejdźmy do najważniejszego elementu - statystyk broni. Poniżej rozwinięcie skrótów:

  • ONS - obrażenia na sekundę
  • SNM - strzały na minutę

Statystyki karabinów snajperskich:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
Mk17 / Mk20 17463 80039 275 20 2.2
M1A 14345 76507 320 10 3
ACR 9979 69853 420 30 2.2
SIG 716 13097 65485 300 20 2.4
MDR 11850 55300 280 30 2.2
1886 31185 51975 100 5 4
M4 / LAR-15 10603 42412 240 30 2.4
USC 9979 39916 240 20 2.2
M16A2 5925 29625 300 30 2.4

Statystyki karabinów:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
M700 53015 47714 54 7 7.1
M44 44906 41164 55 5 4.1
SRS 38357 38357 60 7 3
SR-1 37733 37733 60 5 3.2
SVD 21830 94597 260 10 2.5

Statystyki LKM-ów:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
M60 8732 72767 500 100 5.8
M249 7796 71463 550 100 5.5
MK46 7796 71463 550 100 5
L86 6860 69743 610 30 3
RPK-74 6237 67568 650 45 3
MG5 4989 66520 800 50 5.5

Statystyki karabinów szturmowych:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
FAMAS 5301 79515 900 30 2.2
P416 6237 77963 750 30 2.2
CTAR 4678 70170 900 30 2.1
G36 5613 70163 750 30 2.2
AKM 7110 71100 600 30 2.5
F2000 4989 70678 850 30 2
M4 4989 70678 850 30 2.4
Mk16 6548 68208 625 30 2.2
ACR 6237 67568 650 30 2.2
FAL / SA-58 6237 67568 650 20 2.2
AUG A3 5925 67150 680 30 2

Statystyki pistoletów maszynowych:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
Vector 4366 87320 1200 19 1.9
SMG-9 5613 77179 825 32 2
AUG A3 6237 75364 725 25 2
MP5 5613 74840 800 32 2
T821 8108 74323 550 32 1.9
MPX 4989 70678 850 30 2.2
MP7 4366 69128 950 40 2
PP-19 5925 69125 700 53 2.5
UMP-45 6860 68600 600 30 2.2
Thompson SMG 6860 68600 600 30 2.2
P90 4490 67350 900 50 2.2

Statystyki strzelb:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
Double Barrel 64860 216200 200 2 2.2
Super 90 29934 79824 160 8 4.8
ACS-12 14964 74820 300 20 2.2
M870 54882 68603 75 5 3.7
SASG-12 22452 67356 180 7 3
SPAS-12 59874 69853 70 8 5.4

Statystyki broni bocznych i pistoletów:

BrońObrażeniaONSSNMMagazynekPrzeładowanie
D50 24948 62370 150 8 1.9
M1911 14470 62703 260 7 1.9
M9 9979 40748 245 15 1.7
X-45 10166 67773 400 10 1.9
93R 4054 74323 1100 20 1.9
586 Magnum 14969 39917 160 6 1.7
Diceros 8987 26961 180 7 1.8

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz