Sekiro - boss: Skuty Ogr

Jak pokonać rozszalałego przeciwnika.

Skuty Ogr, którego znajdziesz w lokacji: Mur podzamcza - schody jest obowiązkowym bossem do pokonania. Nie można go ominąć.

Jeśli go nie zabijesz, nie dostaniesz się do kolejnego posążka rzeźbiarza: Dolina pod mostem.

W oddali, za schodami, ujrzysz bossa (1). Na ten moment jest skrępowany, ale gdy tylko się do niego zbliżysz, uwolni się i zaatakuje cię. Zanim podejdziesz do niego, uporaj się z dwoma przeciwnikami (2).

Na górze (3) czeka kolejny wróg. Nim też możesz się zając od razu, żeby nie przeszkadzał ci podczas walki z bossem. Dlatego gdy pójdziesz w jego stronę, Skuty Ogr uwolni się i pobiegnie za tobą, więc musisz szybko zabić strażnika z góry.

072

Kiedy uporasz się z przeciwnikami, stań do walki z bossem.

  • Pozbaw bossa pierwszego życia, zakradając się za jego plecy i wykonując morderczy cios. Jest to możliwe, gdy ogr zgubi cię z pola widzenia. Wówczas podejdź za jego plecy i pozbaw go pierwszej kropki życia.
  • W przypadku tej walki lepiej sprawdzi się odskok do tyłu zamiast uniku, ze względu na jego dalekie skoki w twoją stronę.
  • Ataki Skutego Ogra mają bardzo duży zasięg, boss skacze w twoją stronę i lub rzuca się na ciebie, dlatego utrzymuj bezpieczny dystans, który pozwoli ci odskoczyć od przeciwnika, ale na tyle bliski, abyś - po jego ataku - ataku mógł szybko podbiec i zadać mu jedno silne uderzenie lub dwa słabe.
  • Przydatnym narzędziem protezy w walce z bossem jest shuriken. Nie zadaje co prawda dużych obrażeń, ale ogr nie broni się przed „gwiazdkami”, więc dosyć łatwo go zranić.
  • Wystrzegaj się jego chwytów, gdy jesteś blisko przeciwnika (pojawi czerwony symbol) - wówczas najlepiej wykonać szybki unik na bok.
  • Skacząc na bossa z wyżej położonych punktów (np. gałąź drzewa lub skała), uderz go w locie, po czym ucieknij, aby nie miał szans cię dopaść.
  • Po niektórych atakach Skutego Ogra pojawi się zielona ikona obok jego szyi. Korzystając z linki z hakiem przyciągniesz się bliżej przeciwnika. Przez chwilę wróg będzie zdezorientowany, więc masz możliwość zadania jednego mocnego ciosu.