Strefa Mroku to jeden z unikalnych elementów rozgrywki The Division 2. To specjalna strefa, w której gracze mogą w miarę szybko zdobyć cenne wyposażenie, narażając się jednak na ataki innych agentów. Oto wszystko, co warto o niej wiedzieć.

Czym są Strefy Mroku w The Division 2

Strefy Mroku to specjalnie wydzielone obszary PvPvE, w których spotkać można silnych przeciwników, a także innych, niekoniecznie przyjaźnie nastawionych graczy.

Cechą unikalną Strefy Mroku jest możliwość zabicia innych agentów i kradzieży ich ekwipunku. Chcąc przetrwać w tym miejscu jak najdłużej, warto zatem skompletować drużynę składającą się z innych graczy.

s1

Dołączając do Strefy Mroku, jesteśmy przydzielani do sesji z innymi graczami o zbliżonym poziomie postaci. Matchmaking wyróżnia trzy grupy agentów: o poziomie 1-10, 11-20 oraz 21-30. Dzięki temu mamy pewność, że będziemy grać z innymi na podobnym poziomie.

Jak odblokować Strefy Mroku?

W The Division 2 dostępne są aż trzy Strefy Mroku, różniące się charakterystyką lokacji. Na jednej sprawdza się walka na bliski dystans, a na innej bardziej premiowane są walki na odległość.

  • Strefa Mroku Wschód - odblokowywana jest jako pierwsza. Jest to największa Strefa Mroku w grze o w miarę dobrej widoczności, dzięki czemu możliwe są starcia na większą odległość.
  • Strefa Mroku Południe - druga i jednocześnie najmniejsza strefa, premiująca starcia na bliskie odległości, we wnętrzach budynków i wąskich przejściach.
  • Strefa Mroku Zachód - ostatnia w kolejności odblokowania. Przedzielona jest na pół kanałem. Premiowane są tu starcia na średniej odległości.
s2

Aby odblokować pierwszą, wschodnią strefę, należy posiadać przynajmniej 10 poziom postaci, a także rozwinąć Teatr do przynajmniej trzeciego poziomu. Można tego dokonać, wykonując misje dla tej osady.

Po spełnieniu powyższych warunków odblokowany zostanie Oficer ds. Strefy Mroku, a na mapie pojawi się pierwsze zadanie związane ze zwiadem w Strefie Mroku Wschód. Po jego wykonaniu uzyskamy możliwość wejścia do strefy. W podobny sposób odblokujemy dwie pozostałe.

Skażony sprzęt w Strefie Mroku i podjęcie

Strefy Mroku kuszą graczy możliwością zdobycia wysokiej jakości wyposażenia. Część sprzętu można pozyskać w standardowy sposób, przeszukując skrzynie i ciała poległych przeciwników. Niekiedy natrafimy jednak na skażone wyposażenie, które poza nazwą, początkowo nie będzie posiadać żadnych parametrów.

Skażony ekwipunek należy dostarczyć do tak zwanych punktów podejmowania. Na miejscu gracz musi wystrzelić racę i poczekać na przybycie helikoptera, do którego podczepi skażony sprzęt.

s3

W czasie podejmowania należy przygotować się na odparcie przeciwników, którzy będą chcieli nam przeszkodzić. Przed przyzwaniem helikoptera warto zatem upatrzyć sobie pozycję z odpowiednią liczbą osłon.

Podejmowanie zakończy się, gdy licznik dotrze do zera, a nam uda się podczepić wspomniane wyposażenie do linki helikoptera. W trakcie całego procesu inni gracze są informowani o próbie podjęcia i mogą pojawić się na miejscu, by nas zabić i przejąć ekwipunek.

Gdy wyposażenie zostanie zabezpieczone, a helikopter odleci, będzie je można odebrać w skrytce, po opuszczeniu strefy.

System zbuntowanych agentów

Każdy agent w Strefie Mroku może przejść na złą stronę, strzelając do innych graczy czy wykonując czynności wbrew rozkazom. Mowa np. o włamywaniu się do skrzynek czy hakowaniu sieci SHD za pomocą specjalnych terminali. Status zbuntowanego agenta możemy też włączyć z poziomu menu.

Po przyłączeniu się do zbuntowanych jesteśmy bardziej widoczni dla innych graczy. Co więcej, każdy agent może nas wtedy zabić bez otrzymania kary.

s4

Status zbuntowanego podzielono na trzy poziomy. Pierwszy (Zbuntowany) pojawia się w przypadku, gdy coś ukradniemy - np. wyposażenie skrzyni lub ekwipunek innego gracza. Drugi (Odrzucony) aktywowany jest po zabiciu innego gracza, który nie posiada statusu zbuntowanego. Trzeci i jednocześnie najwyższy status (Cel Obławy) jest włączany w przypadku ciągłego zabijania innych agentów. Wtedy też nasza pozycja jest widoczna dla wszystkich graczy w Strefie Mroku. Jeżeli ktoś nas zabije, otrzyma bonusowe doświadczenie i kredyty.

Warto pamiętać, że śmierć ze statusem zbuntowanego agenta oznacza utratę określonej liczby punktów doświadczenia Strefy Mroku.

Jak usunąć status zbuntowanego agenta?

Status zbuntowanego agenta możemy oczyścić w dowolnym momencie. Jeżeli jest on niski, wystarczy poczekać, aż licznik widoczny obok postaci dotrze do zera.

W przypadku najwyższego (Cel Obławy) należy skorzystać z jednego z trzech terminali. Są one wyraźnie zaznaczone na mapie. Wystarczy udać się do któregoś z nich i wybrać opcję oczyszczenia statusu. Alternatywnie możemy też podnieść nagrodę za naszą głowę i jednocześnie zwiększyć szanse na lepsze łupy.

Namierzanie kryjówki złodziei

Wykonując czynności jako zbuntowany agent, możemy namierzyć kryjówkę złodziei. Aby tego dokonać, wystarczy w określonym czasie przeprowadzać wrogie działania - hakować terminale czy kraść łupy ze skrzyń, otwierając je wytrychem. Jeżeli licznik wyświetlany obok naszej postaci spadnie do zera, namierzanie trzeba będzie rozpocząć od początku.

Po wykonaniu kilku takich czynności na mapie pojawią się kryjówki złodziei. W środku możemy spotkać sprzedawcę, a także skrzynkę z łupem.

s5

Normalizacja broni w Strefie Mroku

Aby wyrównać szanse wszystkich graczy, broń i statystyki postaci w Strefie Mroku ulegają normalizacji. Dzięki temu każdy agent ma podobne szanse na przetrwanie, a wynik starcia zależny jest od posiadanych umiejętności i zastosowanych taktyk. Normalizacji podlegają także przeciwnicy kontrolowani przez sztuczną inteligencję.

Poziom Strefy Mroku i atuty

Wykonując różne czynności w Strefie Mroku, otrzymujemy punkty doświadczenia, które przekładają się na poziom Strefy Mroku. Na każde pięć zdobytych poziomów przypada jeden atut, który możemy wybrać u Oficera ds. Strefy Mroku, przebywającego w Białym Domu.

s6

Atuty te pomagają nam w Strefie Mroku, odzwierciedlając nasz styl rozgrywki. Możemy np. wybrać umiejętność, która przyspiesza wykonywanie czynności jako zbuntowany.

Warto pamiętać, że śmierć ze statusem zbuntowanego zmniejsza liczbę punktów doświadczenia Strefy Mroku. Częste zgony mogą zatem doprowadzić do zmniejszenia ogólnego poziomu SM i wyłączenia części atutów.

Reklama