Dotarłeś do tego miejsca od strony posążka rzeźbiarza: Sekiro - Podzamcze Ashiny.

Przed sobą widzisz bramę, za którą znajduje się boss: Generał Naomori Kawarada. Możesz go ominąć i wrócić później, aby go zabić i zdobyć cenny przedmiot, jeśli sprawi ci trudność walka z tym przeciwnikiem.

Jeżeli tego nie zrobiłeś jeszcze, pamiętaj, że w przejściu nad bramą znajduje się Kółko shurikenów, czyli narzędzie protezy shinobi służące do rzucania shurikenami.

Boss: Generał Naomori Kawarada

Zanim rozpoczniesz walkę z bossem, zajdź go od tyłu, skradając się lewą atroną lokacji. Zadając mu po cichu śmiertelny cios, pozbawisz go pierwszego paska życia.

  • Trzymaj bezpieczną odległość od rywala, aby zawsze mieć możliwość odskoczenia lub wykonania uniku.
  • Wykonuj uniki lub odskakuj, gdy boss wykona atak, ewentualnie, gdy przeciwnik jest blisko trzymaj wysoko uniesioną katanę, aby zablokować jego cios.
  • Szczególnie wystrzegaj się ataku oponenta, gdy pojawi się czerwony znak. Tych ciosów nie możesz jeszcze zablokować.
  • Po wyprowadzeniu ataku przez wroga, rzuć szybko w niego shurikenem, który zada mu obrażenia. Wówczas nie będzie miał możliwości zablokowania tego ataku.
  • Najlepszym momentem do wyprowadzenia kontry jest atak bossa, który polega na wyprowadzeniu podwójnego cięcia.
  • Naskakując na przeciwnika, shinobi odbije się w górę, a gdy spadnie, szybko wyprowadź atak, po czym znowu wskocz na niego i powtarzaj czynność. Umiejętnie zastosowanie tego działania może doprowadzić do tego, że boss nie będzie w stanie skontrować twoich ataków.
  • Gdy pojawi się czerwona kropka, szybko podbiegnij do rywala i zadaj mu śmiertelny cios.

Po zabiciu bossa otrzymasz pierwszy Koralik modlitewny oraz pierwsze Nasiono tykwy, które zanieść do Emmy w Zaniedbanej świątyni, aby zwiększyła ilość użyć Tykwy leczniczej.

Lokacja z wieloma przeciwnikami

W lokacji za areną walki z bossem znajduje się wielu przeciwników. Wywołując alarm, narazisz się na frontalny atak wrogów, z którymi możesz sobie nie poradzić, dlatego lepszym rozwiązaniem będzie wybicie ich po cichu lub chociaż części z nich. Oczywiście, jeśli chcesz, możesz ominąć oponentów.

  • Zacznij do zabicia strażnika (1), który kryje się w niżej położonej części lokacji, za murem.
  • W zniszczonym domu (2) stoi wartownik, zakradnij się i zabij go po cichu
  • Z drugiej strony lokacji znajduje się na wzniesieniu dwóch wrogów (3). Po zabiciu pierwszego z nich, szybko doskocz do drugiego i pozbaw go życia. Poniżej wzniesienia znajduje się duży przeciwnik z młotem. Koniecznie zabij go po cichu, gdyż walka z nim może sprawić problemy.
  • Na koniec zabij trzech wartowników patrolujących lokację. Zanim ich zabijesz, upewnij się, że w tym obszarze nie znajdują się inni strażnicy.
  • W oddali widać namiot handlarza (4) - to pierwsza postać, u której możesz kupić lub sprzedać przedmioty. W dalszej części strony wyjaśniamy, jak dostać się na górę, na której stacjonuje kramarz.
021

Staruszka i zraniony żołnierz

Za lokacją z wieloma przeciwnikami odnajdziesz zniszczony dom. Porozmawiaj z umierającym mężczyzną (5). Poprosi cię, abyś udał się do jego matki - staruszki (6) - która stoi w budynku. W ten sposób rozpoczniesz zadanie poboczne, które opisaliśmy na osobnej stronie. Wykonując tę krótką misję, odblokujesz przejście do lokacji Posiadłość rodu Hirata, dlatego warto je wykonać.

022

Na parterze domu znajduje się ukryte przejście prowadzące do wnętrza budynku. Niszcząc kufry (8), odblokujesz ukryte wejście.

Kramarz z wroniego zagonu

Idąc w dół ścieżki, dotrzesz do małej bramy. W oddali zobaczysz większą bramę i czterech wrogów. Ten na górze trzyma armatę (12), dlatego nie pozwól, aby cię zauważył. Jeśli trafi, wybuch odbierze ci wielu punktów życia.

023

Na lewo od mniejszej bramy, zobaczysz górę. Za pomocą linki z hakiem przedostaniesz się na szczyt (9). Tam spotkasz handlarza.

Droga do posążku rzeźbiarza: Mur podzamcza - schody

Musisz przedostać się za bramę (10). Nie idź główną ścieżką, gdyż szybko odnajdą cię wrogowie. Trzymaj się zarośli (11) po lewej stronie. Obejdź przeciwników i zajdź od tyłu strażnika z armatą (12). Zabijając go, otrzymasz Czarny proch, przedmiot niezbędny do ulepszania protezy. Pozostałych przeciwników możesz zabić lub zostawić w spokoju.

Na prawo od głównej bramy (10) znajduje się przepaść (13). Korzystając z linii z hakiem przedostaniesz się na niżej położone półki skalne, gdzie leży wiele przydatnych przedmiotów, między innymi złom żelazny.

024

Główna brama jest zamknięta (10), ale bez problemu przedostaniesz się na drugą stronę przez:

  • lewą stronę bramy (14)
  • prawą stronę bramy (15)
  • przepaść (13) - jest to najtrudniejsza droga, ale warta zachodu, gdyż możesz zebrać kilka ciekawych przedmiotów.

Gdy przedostaniesz się na drugą stronę bramy koniecznie:

  • aktywuj posążek rzeźbiarza: Mur podzamcza - schody (16)
  • dotknij ostatka (17) - wysłuchaj wspomnień boskiego potomka
  • porozmawiaj z Handlarzem Anayamą (18) - który siedzi pod bramą. Płacąc mu 50 senów, a następnie 100 podzieli się tobą opowieścią, a także powie ci, gdzie znajduje się ognista lufa - narzędzie do protezy. Gdy następnym razem go odwiedzisz, będzie miał w swojej ofercie kilka przedmiotów na sprzedaż.
025

Przed wyruszeniem w dalszą podróż, odpocznij przy posążku rzeźbiarza: Mur podzamcza - schody.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.