Śmierć jest integralną częścią Sekiro: Shadows Die Twice. Im wcześniej zdamy sobie z tego sprawę, tym lepiej. Początkujący gracze nie powinni przejmować się za bardzo częstymi zgonami.

Ze względu na wysoki poziom trudności gry, umieranie jest dosyć powszechnym zjawiskiem. Najważniejsze jest jednak to, aby znać konsekwencje związane ze śmiercią i wiedzieć, co należy robić, żeby kara była jak najmniej dotkliwa.

Różnica pomiędzy umieraniem a wskrzeszaniem, konsekwencje związane ze śmiercią

W chwili gdy dosięgnie nas śmierć, na ekranie monitora zobaczymy wymowny napis. Wówczas możemy umrzeć (1) lub wskrzesić się (2). Dzięki drugiej opcji pojawimy się w miejscu, w którym przed chwilą zginęliśmy z mniej więcej połową punktów życia. Możemy zemścić się na wrogu i pokonać go, ale należy pamiętać, że kolejnej szansy już nie dostaniemy i czeka nas śmierć, a także związane z nią konsekwencje.

006

W przypadku wybrania opcji umrzyj (1) - lub po powtórnej śmierci po wskrzeszeniu - zostaniemy przeniesieni do ostatnio użytego posążku rzeźbiarza. Karą za śmierć jest utrata połowy punktów doświadczenia (niebieski pasek) oraz monet (senów), które mieliśmy przy sobie.

W przypadku wskrzeszenia - na ekranie, w lewym, dolnym rogu, zniknie jedno różowe koło (splot), a drugie zostanie przekreślone (3). Czarne przekreślenie zniknie dopiero, gdy zabijemy kilku wrogów.

007

Jeśli koło w całości nie jest wypełnione różowym kolorem, znaczy to, że nie odnowił się poziom wskrzeszenia. Naładować można je uśmiercając kolejnych przeciwników, ale należy pamiętać, że dopóki koło nie zapełni się na różowo, to nie możemy skorzystać z opcji ponownego odrodzenia się.

W trakcie rozwoju głównego wątku fabularnego otrzymamy możliwość uzyskania trzeciego splotu wskrzeszenia. W tym celu należy zdobyć Kroplę Sakury, którą uzyskamy, pokonując bossa: Pani Motyl. Następnie, gdy uratujemy panicza Kuro i zabijemy bossa: Genishiro Ashinę, Boski potomek - za naszą zgodą - wzmocni naszą moc odradzania się w Komnacie Kuro w górnej wieży.

W przypadku upadku z dużej wysokości:

  • nie zginiemy, o ile posiadamy wystarczającą ilość zdrowia,
  • postać wróci do miejsca, gdzie przed chwilą się znajdowała,
  • każdy upadek zabiera około połowy paska życia,
  • jeśli mamy za małą liczbę punktów zdrowia, wówczas czeka nas śmierć i powrót do ostatnio odwiedzonego posążku rzeźbiarza.

Jeżeli zamierzamy grać bardzo ostrożnie i nie chcemy narażać się na utratę punktów doświadczenia i gotówki, warto za każdym razem po wskrzeszeniu uciec z pola walki, i dobiec do posążku rzeźbiarza. W tym miejscu odpoczniemy i uzupełnimy zapas tykwy leczącej.

Pomoc losu

To szansa - wyrażona w procentach - na to, aby po śmierci nie utracić senów oraz punktów doświadczenia. Im większy procent, tym bardziej zwiększamy możliwość zachowania cennego dorobku. Wartość procentową tego parametru sprawdzimy w menu ekwipunku.

Na Pomoc losu wpływa efekt Smoczego moru.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata