Sekiro: Shadows Die Twice to przede wszystkim gra akcji, w której większość problemów załatwiamy za pomocą kilku lub kilkunastu machnięć kataną. Aby ułatwić sobie zadanie, szczególnie gdy w danej lokacji znajduje się wiele przeciwników, możemy podejść bezszelestnie do wroga i pozbawić go życia, nie alarmując pozostałych oponentów.

Skradanie w Sekiro ułatwia wykorzystanie linki z hakiem, dzięki której może przedostać się na wyżej położone obiekty, takie jak dachy budynków i gałęzie. Co więcej, shinobi potrafi wspinać się na murki, skalne ściany i zadaszenia budowli.

Te dwie czynności warto wykorzystać do zachodzenia wrogów od tyłu w celu pozbawienia ich życia lub ominięcia ich. Gra daje nam dużą dowolność, jednak należy pamiętać, że pozostawiając za sobą rywali stracimy szanse na uzyskanie cennych punktów doświadczenia oraz przedmiotów, które twórcy poukrywali w różnych zakamarkach lokacji.

012

Skradanie najlepsze efekty przynosi wówczas, gdy główny bohater schyli się. Co prawda, porusza się wolniej, ale dzięki temu nie słuchać jego kroków.

  • Aby zniknąć z pola widzenia przeciwnika warto wykorzystać zarośla i inne obiekty, za którymi można się schować.
  • Delikatne wychylenie gałki pada sprawia, że postać porusza się wolniej.

Zanim zaczniemy się skradać, warto najpierw przeprowadzić rekonesans. Wiedza na temat ustawienia wrogów jest kluczowa. Warto zwrócić uwagę, że często rywale nie stoją cały czas w jednym miejscu. Patrolują dany obszar, dlatego należy wziąć również to pod uwagę, przy ustalaniu strategii.

Nawet jeśli nie możemy zlikwidować wszystkich wrogów po cichu i nie alarmując ich, a takie zdarzenia nie są rzadkości, to mimo wszystko warto choć jednego rywali zabić morderczym ciosem. Co prawda, zostaniemy szybko zauważeni przez pozostałych oponentów i będziemy musieli najpewniej stanąć z nimi w szranki, ale będzie już jednego przeciwnika mniej do zabicia.

Zabijanie po cichu

Aby zadać przeciwnikowi śmiertelny cios, należy podejść do niego, gdy ten stoi do nas odwrócony tyłem. Kiedy pojawi się duża, czerwona kropka (1) należy wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wykonanie ataku. Wówczas pozbawimy oponenta całego paska zdrowia.

010

W przypadku bossów, którzy mają więcej niż jeden pasek życia, śmiertelny atak zadany od tyłu pozbawi potężnego przeciwnika pierwszego paska. Jednak więcej tego typu ciosów już mu nie zadamy, gdyż rywal szybko pozbiera się i stanie z nami do walki. Ucieczka i ponowne zaatakowanie bossa po cichu nic nie zmieni. W tym czasie zregeneruje on bowiem w pełni wszystkie paski zdrowia.

Zabijać jednym uderzeniem możemy również skacząc na przeciwnika z dachów budynków, gałęzi i innych obiektów wyżej położonych. W tym celu - zanim zeskoczymy na wroga - warto najpierw go namierzyć, a podczas lotu - gdy pojawi się czerwona kropka - nacisnąć odpwiedni przycisk.

Wykrycie

Podczas skradania możemy zostać wykryci. Ikony pojawiające się nad głowami oponentów informują nas o statusie wykrycia.

011

Wyróżniamy trzy rodzaje statusów.

  • Pusty, na początku, trójkąt, który zapełnia się na żółto, informuje nas, że wróg wyczuwa niebezpieczeństwo. Wówczas możemy zmieniać kierunek, aby zgubił trop
  • Gdy trójkąt zapełni się na żółto, przeciwnik zacznie nas szukać. Jest to ostatnia chwila, żeby się wycofać lub - jeśli jesteśmy na tyle blisko - zaatakować go i pozbawić życia
  • Kiedy pojawi się czerwona ikona, oznacza to, że rywal nas dostrzegł i zaatakuje nas.

Nawet jeśli nie widzimy przed sobą przeciwnika, to ikony w kolorze żółtym oraz czerwonym pojawiają się także w rogach ekranu. Mają na celu informowania nas o zagrożeniu, które mamy z boku lub za plecami.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata