Pomimo inwestycji w xCloud - usługę streamingową, która rzekomo pozwoli grać na każdym urządzeniu, w „konsolowej” jakości - Microsoft nie przestanie zajmować się tradycyjnymi konsolami.

- Nie idźmy w ekstremum. Tworzę konsole od 15 lat, a firma nie zamierza zrezygnować z tego biznesu - uspokaja w rozmowie z Eurogamerem Kareem Choudhry, wiceszef działu odpowiedzialnego za „chmurę” w Microsofcie.

- Kochamy nasze konsole, kochamy ten interes i jesteśmy bardzo dumni, że mamy najmocniejszy sprzęt dla graczy na rynku. Zajmujemy pozycję lidera i spróbujemy ją utrzymać.

x3
xCloud to wciąż spora niewiadoma, choć platforma ma pozwolić na granie we wszystkie tytuły Microsoftu

Choudhry twierdzi, że za kilka lat opcją „premium” nadal będzie posiadanie konsoli, a xCloud stworzono dla osób, które z jakiegoś powodu nie mają odpowiednio mocnego sprzętu do grania.

- Każdy chce usłyszeć o śmierci konsol i pewnie byłby z tego świetny nagłówek do artykułu, ale my tak nie myślimy - dodał przedstawiciel Microsoftu.

Nad usługami rozgrywki w „chmurze” pracuje coraz więcej znaczących firm technologicznych. Sony rozwija PlayStation Now, Google ujawniło Stadia, a własne usługi streamingowe zapowiedział też Verizon i Amazon.

Zasada działania platform do strumieniowania jest niezmienna w każdym przypadku - serwery usługodawcy będą wykonywać wszystkie obliczenia (odciążając urządzenie), a użytkownik otrzyma jedynie gotowy obraz przesłany na ekran.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz