Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry mieli już okazję sprawdzić Stadia - nową platformę streamingową Google dla graczy. Oprócz analizy jakości grafiki, przeprowadzono też testy opóźnień, porównując wyniki z Xbox One X i PC.

Dziennikarze wykonali próbę na Assassin's Creed Odyssey, uruchomionym na Pixelbook (laptop Google z systemem Chrome OS). Dostęp do sieci zapewniło Google - nie wiadomo, jaką prędkość miało łącze.

Wartości opóźnień (w milisekundach) wyglądają następująco:

  • Google Stadia: 166 ms
  • PC (30 FPS): 112 ms
  • PC (60 FPS): 79 ms
  • Xbox One X: 145 ms
st2
Wysokie opóźnienia na nowej usłudze Google to jedna z największych obaw graczy

Z testów wynika, że opóźnienie podczas gry na Stadia jest o ponad 20 milisekund większe niż w przypadku Xbox One X. Platforma Google osiąga też dwa razy gorszy wynik niż PC, który uruchomi grę w 60 klatkach na sekundę.

Warto również przytoczyć wypowiedź dziennikarza GameSpot, który opisał wrażenia dotyczące opóźnień w Doom (z 2016 roku) uruchomionym na Stadia.

„Input lag był najgorszym aspektem mojej rozgrywki w Doom. Nietrudno było zauważyć opóźnienia podczas korzystania z myszki. Celownik śledził ruchy z delikatnym opóźnieniem, ale w takiej szybkiej strzelance to może być bardzo niepożądana cecha”.

Dziennikarz twierdzi, że granie kontrolerem niweluje nieco problem (szczególnie w Assassin's Creed Odyssey), ale opóźnienie wciąż jest odczuwalne.

Źródło: GameSpot

Stadia od Google - najważniejsze informacje:

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz