Nieustraszony pogromca demonów powraca. Id Software i Bethesda Softworks zapowiedziały następcę Dooma z 2016 roku. Dokładna data premiery Doom Eternal nie jest znana, choć wiemy, że gra ukaże się w 2019 roku. Tak jak inne tytuły z serii, Doom Eternal to pierwszoosobowa strzelanina, w której sterujemy bohaterem walczącym z wysłannikami piekieł.

Doom Eternal korzysta z autorskiego silnika id Software o nazwie id Tech 7. Twórcy zapowiadają, że w grze zobaczymy dynamiczną destrukcję. Piekielni wysłannicy rozpuszczą się, wybuchną lub po prostu się rozpadną. Starcia umili ścieżka dźwiękowa od Micka Gordona, który stworzył soundtrack do Dooma z 2016 roku.

Doom Eternal ma wykorzystać maksymalny potencjał obecnych konsol i komputerów. Gra obsłuży także rozdzielczość 4K i 60 klatek na sekundę na Xbox One X oraz PlayStation 4 Pro. Na więcej informacji musimy zaczekać do konferencji Bethesdy w trakcie tegorocznych, 25. z kolei targów E3.

  • Premiera: 2019
  • Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
  • Wersja językowa: brak informacji
  • Producent: id Software
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Wydawca PL: Cenega

Data premiery

Deweloperzy z id Software oraz wydawca gry, Bethesda Softworks, zamierzają wydać grę w 2019 roku. Nie znamy jednak dokładnej daty premiery, choć można zakładać, że Doom Eternal pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie roku. Wydawca nie podał także informacji o planowanych edycjach gry.

001

Miejsce akcji

Akcja Doom Eternal dzieje się krótki czas po wydarzeniach z poprzedniej części. Tym razem staniemy do walki z demonami w co najmniej trzech miejscach: na Ziemi, w głębinach piekieł oraz na księżycu Marsa, Fobos. Twórcy obiecują szereg lokacji pełnych wyzwań, a więcej szczegółów poznamy zapewne bliżej premiery tytułu.

Otoczenie w Doom Eternal ma być tak skonstruowane, że na każdym kroku ma dawać znać o niezłomności protagonisty. Na jednym materiale od twórców widzimy, jak napotkane postacie, pracownicy i strażnicy na Fobos, nie śmią zakwestionować działań pogromcy demonów - schodzą mu z drogi albo pozwalają na odebranie sobie broni.

Rozgrywka i zmiany

Walcz i zwyciężaj nad hordami z piekieł - tak w skrócie można opisać mechanikę rozgrywki serii Doom. Jako protagonista-komandos mierzymy się z demonami i innymi stworzeniami z piekieł. W stosunku do edycji z 2016 roku, id Software postawiło na większą zwinność bohatera. Uniki i sprytne zagrania specjalnym hakiem-przyciągarką stanowią uzupełnienie walki z kolejnymi falami przeciwników.

Wśród arsenału pogromcy demonów znajdziemy laserową balistę, wyrzutnię rakiet, specjalne działko naramienne strzelające granatami, a także miecz-piłę. Wrogów wyeliminujemy również za pomocą nowych strzelb lub działa Gaussa, wystrzeliwującego eksplodujące pociski.

002

Nowością jest doczepiany do strzelby hak (ang. meat hook), będący odpowiednikiem przyciągarki. Z jego pomocą przeniesiemy się błyskawicznie przed oblicze przeciwnika i zadamy mu np. śmiertelny cios. W tym celu wystarczy wystrzelić hak w stronę wroga i dać się przyciągnąć. Demon może być także środkiem ciężkości, od którego się „wybijemy” i wskoczymy na wyższe poziomy planszy.

W stosunku do poprzedniej części, Doom Eternal zaoferuje jeszcze więcej rodzajów przeciwników. Wśród nich zobaczymy zarówno kreatury z poprzednich części, jak i nowe stworzenia z piekła rodem. Wrócą wszędobylskie kakodemony, impy, baronowie piekieł czy arachnotrony, czyli piekielne pająki.

Dzięki nowemu silnikowi, id Engine 7, ciała przeciwników zareagują w różny sposób na zadawane im obrażenia. Pokonane demony rozpadną się, wybuchną albo rozpuszczą się. Twórcy wzbogacili zabójstwa chwały (ang. glory kills) o nowe, jeszcze bardziej krwawe animacje.

003

W Doom Eternal dokonamy opcjonalnej „inwazji” na kampanie pozostałych graczy. W tym trybie przybierzemy postać demona, którego zadaniem będzie utrudnienie gry innej osobie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stworzyć piekielny gang siejący spustoszenie w kampaniach pozostałych graczy. Deweloperzy zaznaczają, że nie będzie to jedyny sposób na rywalizację online.

W materiałach od twórców widzieliśmy także mapę lokacji. Zwraca uwagę wskaźnik „demonicznej deprawacji” (ang. demonic corruption), który zapewne wskazuje, jaki obszar planszy oczyściliśmy z wrogów. W trakcie eksploracji natrafimy także na specjalne znajdźki z np. dodatkowymi punktami życia, które prawdopodobnie na stałe zmieniają statystyki naszego bohatera.

Wiadomo także, że Doom Eternal pożegna się z trybem tworzenia map w grze. Id Software zrezygnowało z implementacji tego rozwiązania na rzecz większego zaangażowania w pozostałe prace deweloperskie. Wiadomo także, że w momencie premiery gra nie będzie wspierać modów.

Reklama

O autorze

Laura Jaszowska

Laura Jaszowska

Redakcja Eurogamer.pl

Laura wspiera zespół redakcyjny w obszarze publicystyki oraz poradników. W wolnym czasie jeździ rekreacyjnie na rowerze, a od czasu do czasu eksploruje Tamriel.