Podczas trwającej w San Francisco konferencji, Google ujawniło, że Stadia - platforma dla graczy oparta na serwerach w „chmurze” - zapewni moc większą niż PS4 Pro i Xbox One X razem wzięte.

Projekt wykorzystuje specjalny układ graficzny, przygotowany przez firmę AMD. GPU gwarantuje wydajność na poziomie 10,7 teraflopów. Dla porównania, mocniejsze modele konsol Sony i Microsoftu oferują odpowiednio 4,2 oraz 6 teraflopów.

Dzięki mocy obliczeniowej, w dniu premiery Stadia pozwoli grać w 4K, 60 klatkach na sekundę oraz trybie HDR. Google obiecuje też, że w przyszłości pojawi się możliwość zabawy w rozdzielczości 8K i ponad 120 FPS.

stadia_specyfikacja
Specyfikacja techniczna platformy Stadia

To nie wszystko, bo jednocześnie Stadia wygeneruje obraz o identycznych specyfikacjach przeznaczony do transmitowania rozgrywki za pomocą serwisu YouTube. Jakość dostosuje się przy tym do posiadanego przez użytkownika łącza internetowego.

Google ogłosiło także nawiązanie współpracy z producentami kilku silników graficznych i rozwiązań wykorzystywanych przez deweloperów - wsparcie dla nowej platformy zagwarantują między innymi Unreal Engine, Unity i system Havok.

staida_google_ps4_xbox
Porównanie Stadia z Xbox One X i PS4 Pro

Podczas prezentacji ujawniono także, że jedną z gier przygotowywanych pod Stadia jest Doom Eternal. Użytkownicy usługi otrzymają możliwość rozgrywki w rozdzielczości 4K oraz 60 klatkach na sekundę.

Stadia od Google - najważniejsze informacje:

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki