Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry przeprowadzili już szczegółową analizę Stadia, czyli platformy dla graczy od Google. Porównano jakość grafiki usługi z obrazem wyświetlanym przez PC i Xbox One X.

W zestawieniu jest też Project Stream, czyli narzędzie, za pomocą którego Google demonstrowało działanie „chmury” w Assassin's Creed Odyssey jeszcze w ubiegłym roku.

Digital Foundry przekonuje, że różnice między Project Stream a finalną wersją - Stadia - są trudne do zauważenia, choć Google wprowadziło kilka poprawek, które w szczególności widać w ruchu.

Dynamiczne sceny mogą powodować na usłudze Stadia zjawisko tzw. bandingu koloru nieba. Sprawia to, że barwa nie jest naturalna, a wyraźnie rozszczepiona. Xbox One X i PC nie wykazują problemu.

StadiaProject StreamPCXbox One X
StadiaProject StreamPCXbox One X
StadiaProject StreamPCXbox One X
StadiaProject StreamPCXbox One X
StadiaProject StreamPCXbox One X
StadiaProject StreamPCXbox One X

Stadia sprawdza się jednak bardzo dobrze w powolnych, mniej dynamicznych scenach - wtedy jakość grafiki jest niemal taka sama, jak na pozostałych testowanych urządzeniach.

Co ciekawe, z analizy wynika, że usługa Google lepiej radzi sobie z wyświetlaniem cieni niż Xbox One X.

Pełny tekst naszego działu Digital Foundry wkrótce.

Stadia od Google - najważniejsze informacje:

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz