Po pokonaniu trzech bossów: Cavaliere Angelo, Artemis i Goliata, w misji Rozdroże: V pora na pokierowanie poczynaniami Nero. Zanim wyruszysz w dalszą drogę możesz skorzystać z furgonetki Nico, aby zakupić ulepszenia lub sprzęt.

Kiedy będziesz gotowy rusz przed siebie. Już po kilku krokach natkniesz się na dwie możliwe ścieżki, którymi możesz się udać. Jeśli skorzystasz z mrocznego uchwytu, to dostaniesz się na podwyższenie. Idąc przed siebie znajdziesz wyskakujące z ziemi oraz ścian kolce, których należy unikać. Możesz ułatwić sobie to zadanie korzystając z Ragitme'a, spowalniając tym samym pułapki.

Druga możliwość, to skorzystanie ze ścieżki na dole z prawej. W tym przypadku będziesz musiał korzystać z Gerbery, żeby wybijać się nad przepaściami i docierać do kolejnych platform.

Skrzyżowania i boski posąg

W pewnej chwili będziesz mógł również udać się na podwyższenie z prawej, gdzie znajdziesz złotą kulę.

074

Bez względu na obraną ścieżkę w końcu dotrzesz do boskiego posągu (1), gdzie może zakupić ulepszenia. Zanim wyruszysz dalej warto skierować się na ścieżkę (2) za posągiem.

Dojdziesz nią do miejsca z Puentą - jeśli wystrzelisz rakietę, a potem wciśniesz i przytrzymasz klawisz za to odpowiedzialny, to pocisk wleci pod Nero i będziesz mógł chwilowo latać (zanim rakieta wybuchnie wystarczy z niej zeskoczyć).

Jeśli skorzystasz z latania, to będziesz mógł nie tylko zebrać sporo czerwonych kul, ale dotrzeć też na podwyższenie z fragmentem niebieskiej kuli (3), a także odnaleźć przejście do tajnej misji 11.

075

Wróć do posągu i kontynuuj do dalszych lokacji, eliminując spore grupy wrogów. W pewnej chwili znów będziesz mógł wybrać jedną z dwóch ścieżek. Zdecyduj się na którąś i kontynuuj. Po jednej z walk na jednej z aren będziesz mógł też skorzystać z mrocznego chwytaka. Użyj go, aby dostać się na drogę z dwoma Hellbatami.

Po ich pokonaniu możesz przejść do kolejnej lokacji, wskoczyć na podwyższenie z lewej i dostać się do kolejnej niebieskiej kuli (4). Ruszaj dalej i walcz z kolejnymi przeciwnikami, aż dotrzesz do finału misji.

Walka z bossem - Malfasem

W końcu Nero dotrze na ścieżkę, która prowadzi do jaskini z finałowym przeciwnikiem, czyli Malfasem (5).

076

Jest to dość trudny wróg, który z czasem staje się coraz agresywniejszy i niebezpieczny. Poniżej prezentujemy wskazówki, które mogą ułatwić walkę.

  • W pierwszej fazie unikaj przede wszystkim wyrastających z ziemi kolców oraz części potwora, które będą przechodzić przez teleport. Staraj się stale pozostawać w ruchu i wykonywać uniki.
  • Jeśli jesteś oddalony od bossa, to ostrzeliwuj go z pistoletu, a z bliska atakuj mieczem i poskramiaczami demonów (jeśli chcesz szybko zbliżyć się do rywala, to dobrym wyborem będzie Gerbera).
  • Czasami Malfas będzie teleportował się w całości - tutaj też zachowaj czujność i skup się na unikach i ruchu.
  • Jeśli jesteś blisko bossa, to uważaj na jego wyskoki i ataki z powietrza. Nigdy nie stawaj pod nim.
077
  • Kiedy zabierzesz rywalowi około połowy życia, potwór się zmęczy i padnie na chwilę na ziemię. Zaatakuj wtedy trzy głowy (6), starając się zadać, jak największe straty.
  • Kiedy potwór wstanie jego ataki będą znaczne szybsze i agresywniejsze. Postaraj się ich unikać, najlepiej oddalając się z pomocą Gerbery.
  • W pewnej chwili rywal zacznie regenerować zdrowie. Doskocz do niego i atakuj, nie pozwalając na to. Jednak uważaj, bo w pewnej chwili wyprowadzi atak obszarowy.
  • Od tej pory Malfas będzie szybko atakował, a czasami się teleportował. Pozostawaj w ciągłym ruchu i atakuj, kiedy tylko pojawi się okazja.

W walce dobrze spisze się Gerbera, umożliwiająca wykonywanie szybkich uników oraz Puenta, która może zadawać spore obrażenia z dystansu. Po pokonaniu rywala misja się zakończy.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta