Zgodnie z wcześniejszymi, nieoficjalnymi informacjami, Microsoft zapowiedział wsparcie usługi Xbox Live dla urządzeń mobilnych z systemem iOS i Android. Opcja nie dotyczy jednak konsoli Nintendo Switch.

Twórcy produkcji na smartfony i tablety będą mogli zaimplementować do gier osiągnięcia Xbox Live oraz Gamerscore, a także umożliwić korzystanie z klubów, listy znajomych i ustawień rodzinnych.

Do tej pory jedynymi grami mobilnymi, obsługującymi Xbox Live, były tytuły opublikowane przez Microsoft, chociażby Minecraft. Teraz każdy deweloper może wprowadzić rozwiązania znane z Xbox Live do swoich produkcji.

mic
Deweloperzy otrzymają rozszerzone wsparcie

Ponadto, amerykański koncern udostępni twórcom tzw. Microsoft Game Stack, czyli zbiór narzędzi przydatnych w projektowaniu gier - wliczając w to Azure, technologię opartą na „chmurze”.

Xbox Live nie trafi jednak na Nintendo Switch.

- Naszym celem jest zjednoczyć dwa miliardy graczy na całym świecie, jesteśmy też wielkimi fanami społeczności Xbox Live, ale nie mamy żadnych ogłoszeń, dotyczących Nintendo Switch - powiedział redakcji The Verge Kareen Choudhry, szef działu „chmury” w Microsofcie.

Źródło: The Verge

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz