W październiku 2018 roku Sony zarejestrowało patent na technologię uczenia maszynowego. Niewykluczone, że koncern wykorzysta rozwiązanie w PS5, by konsola dostosowywała się do nawyków użytkownika.

Dokument odkryty przez internautę Skullzi opisuje „spersonalizowany system treningowy oparty na danych z gier”. Mechanizm modyfikowałby ustawienia produkcji na podstawie dotychczasowych interakcji gracza.

Poszczególne tytuły zmieniałyby się w zależności od umiejętności grającego oraz preferowanego stylu rozgrywki. Przykładowo samouczki wyłączałyby się u osób, które radzą sobie bardzo dobrze w określonym gatunku.

W opisie nie wspomniano konkretnie o PS5, aczkolwiek na szkicach dołączonych do dokumentu dostrzec można podłączone do telewizora urządzenie, które przypomina konsolę. Rozwiązanie jest więc najprawdopodobniej przygotowywane z myślą o nowej platformie Sony.

Oczywiście należy pamiętać, że zarejestrowanie wspomnianej technologii uczenia maszynowego, nie oznacza, że będzie rzeczywiście wykorzystana. Wiele z rezerwowanych przez firmy rozwiązań nie jest w rzeczywistości realizowanych.

uncharted4
Graczom mającym problemy w strzelankach system mógłby włączać wspomaganie celowania

Warto zaznaczyć, że nie jest to pierwszy patent, który może być związany z PS5. Jeden z wcześniejszych dotyczył systemu, pozwalającego uruchamiać na konsoli gry ze starszych platform.

Źródło: PlayStation Life Style

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki