Tajne misje to specjalny rodzaj zadań, które można odkrywać podczas przechodzenia kampanii fabularnej.

Aby odkryć tajną misję należy zlokalizować fragmenty specjalnego symbolu, które są poukrywane w różnych miejscach etapów, i ustawić się w taki sposób, aby fragmenty stworzyły całość. W tym momencie będziemy mogli aktywować tajną misję i spróbować przejść ją od razu lub wybrać z menu głównego.

W sumie w grze jest do odkrycia 12 tajnych misji, a ich cele można podzielić na kilka kategorii. Obejmują one między innymi rozprawianie się z przeciwnikami w określonym limicie czasowym lub niedopuszczenie do ucieczki określonych przeciwników z danego terenu.

Czy warto wypełniać tajne misje? Jak najbardziej, ponieważ otrzymujemy za nie niebieskie kule umożliwiające rozwinięcie paska zdrowia.

Poniżej znajdziecie miejsca, w których można rozpocząć poszczególne tajne misje, a także cele, jakie należy w nich wykonać.

Aby zobaczyć sposób odblokowania tajnej misji wystarczy wybrać, któryś z odnośników poniżej:

devil_may_cry_5_secret_missions_featured_1
devil_may_cry_5_secret_missions_featured_2
devil_may_cry_5_secret_missions_featured_3

Tajna misja 1 (Misja 2)

Tego zadania praktycznie nie da się ominąć, ponieważ natrafisz na nie automatycznie podczas przechodzenia misji głównej 2.

Po dotarciu do ruin budynku i skorzystaniu z drugiego, młodego Nidhogga trafisz na korytarz, gdzie korzenie zablokują przejście i zniszczą ścianę z prawej. Przejdź wtedy do lokacji z prawej i stań w taki sposób, żeby połączyć ze sobą znaki na ścianie i korytarzu.

devil_may_cry_5_secret_mission_1_A
devil_may_cry_5_secret_mission_1_B

W tym momencie pojawi się podpowiedź, w jaki sposób uruchamia się tajne misje.

Celem pierwszej tajnej misji jest wyeliminowanie wszystkich rywali w określonym czasie.

devil_may_cry_5_secret_mission_1_C
devil_may_cry_5_secret_mission_1_D

Tajna misja 2 (Misja 3)

W trakcie trzeciej misji dotrzesz Nero do kanałów. Kiedy w nich będziesz zlokalizuj przejście z zielonym znakiem ewakuacji, który znajduje się nad nimi.

devil_may_cry_5_secret_mission_2_A

Kiedy z niego skorzystasz dotrzesz na klatkę schodową. Zejdź na sam dół i spojrzyj w górę w taki sposób, żeby nałożyć na siebie znaki. W ten sposób będziesz mógł aktywować drugą tajną misję.

devil_may_cry_5_secret_mission_2_B
devil_may_cry_5_secret_mission_2_C

Celem w tym zadaniu jest pozbycie się przeciwników zanim uciekną.

devil_may_cry_5_secret_mission_2_D

Tajna misja 3 (Misja 4)

Aby odblokować to zadanie, w misji 4, trzeba będzie posłużyć się zdolnością specjalną V, czyli możliwością przywołania Koszmaru.

devil_may_cry_5_secret_mission_3_A

Należy tego dokonać podczas walki, do której dojdzie po przejściu przez zniszczony most i skorzystaniu z młodego Nidhogga. Dotrzesz wtedy na teren przed budynkiem. Kiedy użyjesz Koszmaru, to zniszczy on ścianę budynku i odblokuje nową ścieżkę z niebieską kulą.

devil_may_cry_5_secret_mission_3_B

Wejdź do środka i skieruj się do narożnika z prawej. Zlokalizuj drugiego młodego Nidhogga i podnieś go. Następnie opuść budynek i zacznij kierować się wzdłuż ulicy. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i użyj Nidhogga, aby odblokować przejście.

devil_may_cry_5_secret_mission_3_C

Wejdź do budynku i skieruj się na wyższe piętro (przyda się opcja latania Gryfa). Z tego miejsca będziesz mógł zobaczyć znak po drugiej stronie ulicy.

devil_may_cry_5_secret_mission_3_D

Celem tajnej misji jest zdobycie 20 czerwonych klub w 30 sekund. Ułatwieniem tego zadania mogą być zdolności związane z poruszaniem się bohatera.

Tajna misja 4 (Misja 5)

W tym zadaniu, podobnie, jak w przypadku poprzedniego, trzeba będzie odkryć tajne przejście. Po dotarciu do fabryki w misji 5 dotrzesz w pewnej chwili do miejsca z rusztowaniami.

devil_may_cry_5_secret_mission_4_A

Właśnie w tym miejscu przywołaj Koszmar. Gdybyś nie miał wystarczającej ilości energii, to możesz podążać główną ścieżką, aż znajdziesz jej uzupełnienie.

devil_may_cry_5_secret_mission_4_B

Po skorzystaniu z nowo odkrytego przejścia rozpocznie się walka. Po jej zakończeniu zlokalizuj pobliskie, żółte schody i wejdź nimi na górę.

devil_may_cry_5_secret_mission_4_C

Właśnie w ich pobliżu jest punkt, z którego będziesz mógł aktywować tajną misję.

devil_may_cry_5_secret_mission_4_D

Celem tego zadania jest wyeliminowanie wszystkich wrogów bez otrzymywania żadnych obrażeń w czasie poniżej trzech minut.

Tajna misja 5 (Misja 8)

To zadanie pojawi się w misji 8 - pod koniec etapu natkniesz się na dwie platformy w lawie.

Po wskoczeniu na drugą z nich patrz w prawo, a zobaczysz miejsce, na które można przeskoczyć.

devil_may_cry_5_secret_mission_5_A

Możesz się tam dostać przeskakując w odpowiedniej chwili z platformy, którą jedziesz w górę. Uważaj, aby nie zrobić tego za późno i nie uderzyć w sufit.

devil_may_cry_5_secret_mission_5_B

Zlokalizuj mroczny uchwyt i skorzystaj z linki, aby dostać się do nowego miejsca, a potem uczyń identycznie z kolejnym uchwytem.

devil_may_cry_5_secret_mission_5_C

Trafisz do pomieszczenia, gdzie wystarczy odpowiednio się ustawić, aby zlokalizować znak na ścianie.

devil_may_cry_5_secret_mission_5_D

Celem tajnej misji jest dotarcie z miejsca startowego do końcowego bez dotykania ziemi.

Tajna misja 6 (Misja 9)

Tę tajną misję odblokujesz w misji 9. W tym przypadku ponownie trzeba będzie skorzystać z Koszmaru. Po wygraniu kilku pierwszych walk kontynuuj, aż dotrzesz do kilku platform z czerwonymi kulami. Wezwij Koszmar, dzięki czemu odblokujesz ścieżkę.

devil_may_cry_5_secret_mission_6_A
devil_may_cry_5_secret_mission_6_B

W trakcie eksploracji nowej lokacji natkniesz się na zamknięte pomieszczenie, gdzie za rośliną znajduje się niebieska kula.

devil_may_cry_5_secret_mission_6_C

Jeśli nie posiadasz wystarczających zapasów energii, to możesz sprawdzić pobliskie obszary, żeby ją zdobyć. Pamiętaj jednak, że jeśli wejdziesz do kopalni, to nie będziesz mógł już wrócić do tego miejsca.

devil_may_cry_5_secret_mission_6_D

Jeśli posiadasz odpowiedni zapas energii, to wezwij Koszmar ponownie, dzięki czemu zniszczysz blokady blokujące przejście. Pozbieraj wszystkie cenne przedmioty, po czym wskocz na platformę naprzeciwko i odwróć się w stronę wejścia.

devil_may_cry_5_secret_mission_6_E
devil_may_cry_5_secret_mission_6_F

Celem tego zadania jest wyeliminowanie wszystkich wrogów w czasie poniżej 20 sekund.

Tajna misja 7 (Misja 10)

W misji 10, po raz pierwszy grając jako Dante, natkniesz się na nowy rodzaj pulsujących przejść, które zamykają się na stałe po określonym czasie. Dlatego po ich namierzeniu nie zwlekaj, aby sprawdzić teren znajdujący się za nimi.

Kontynuuj przechodzenie etapu, aż trafisz do miejsca z dwoma pulsującymi przejściami. Po walce przejdź w lewo i ustaw się tak, jak stałeś zaraz po zeskoczeniu na dół.

devil_may_cry_5_secret_mission_7_A

Przejdź przez drzwi i zacznij podążać ścieżką z prawej. W końcu dotrzesz do dwóch platform. Skorzystaj z podwójnego skoku, a dotrzesz do kolejnego pokoju z kręgiem pośrodku.

devil_may_cry_5_secret_mission_7_B

Kiedy się tam znajdziesz wystarczy spojrzeć w górę z miejsca, z którego się tu dostałeś.

devil_may_cry_5_secret_mission_7_C
devil_may_cry_5_secret_mission_7_D

Zadaniem jest zabijanie wrogów jednym strzałem w momencie, kiedy odsłonią swój słaby punkt.

Tajna misja 8 (Misja 11)

Ponownie grając jako Dante - ten sekret odkryjesz w walącym się budynku. Po dotarciu do niego zeskocz na prawo od centralnej części i zlokalizuj skrzep krwi, którego się pozbądź.

devil_may_cry_5_secret_mission_8_A

Uczynienie tego spowoduje, że budynek nieco się osunie

devil_may_cry_5_secret_mission_8_B

Wskocz wtedy na podwyższenie, z którego wcześniej zeskoczyłeś, a znak tajnej misji zobaczysz przed sobą.

devil_may_cry_5_secret_mission_8_C
devil_may_cry_5_secret_mission_8_D

Celem tego zadania jest zdobycie przynajmniej rangi S podczas walki z przeciwnikami.

Tajna misja 9 (Misja 12)

W tym zadaniu, po wypełnieniu fontanny krwią, zejdziesz do katakumb. Podążaj przed siebie, aż zobaczysz malunki na ścianach.

devil_may_cry_5_secret_mission_9_A
devil_may_cry_5_secret_mission_9_B

Należy wtedy skorzystać z podwójnego skoku, aby dostać się na podwyższenie po drugiej stronie lokacji z prawej. Jeśli nie możesz tam wskoczyć, to spróbuj wejść na niższy stopień i wykonać podwójny skok z niego. Z tego miejsca wystarczy spojrzeć w stronę drzwi, aby zobaczyć znak.

W tym zadaniu celem jest utrzymanie się przynajmniej przez 15 sekund w powietrzu w trakcie wykonywania combosa.

devil_may_cry_5_secret_mission_9_C
devil_may_cry_5_secret_mission_9_D

Tajna misja 10 (Misja 14)

Tym razem sekret odkryjesz dzięki V. Początkowo podążaj zgodnie z wątkiem głównym, aż dotrzesz do kościanej jaskini. Zniszcz tam skrzep krwi, co odblokuje nowe przejście.

devil_may_cry_5_secret_mission_10_A
devil_may_cry_5_secret_mission_10_B

Zlokalizuj krótkie przejście z lewej, a dotrzesz do punktu, z którego zobaczysz znak, kiedy się odwrócisz.

devil_may_cry_5_secret_mission_10_C
devil_may_cry_5_secret_mission_10_D

Celem tej misji jest jej ukończenie bez dotykania ziemi.

Tajna misja 11 (Misja 15)

Kontynuuj, aż dotrzesz do boskiego posągu. Omiń go z prawej, a zobaczysz przejście, które prowadzi do miejsca z mrocznym uchwytem na linkę dla Nero. Skorzystaj z niej, aby dostać się wyżej.

devil_may_cry_5_secret_mission_11_A
devil_may_cry_5_secret_mission_11_B

Teraz wystarczy podążać przed siebie, a w przypadku spadnięcia wystarczy skorzystać z uchwytów.

devil_may_cry_5_secret_mission_11_C
devil_may_cry_5_secret_mission_11_D

Po dotarciu na drugą stronę kontynuuj, aż do niebieskiej kuli. Ruszaj dalej, aż do miejsca, gdzie Nero spadnie i powie, że wyczuwa czyjąś obecność. Wystarczy teraz spojrzeć w górę, aby zobaczyć znak.

devil_may_cry_5_secret_mission_11_E
devil_may_cry_5_secret_mission_11_F

Celem zadania jest jego ukończenie w czasie poniżej 30 sekund.

Tajna misja 12 (Misja 16)

Odkrycie ostatniej tajnej misji będzie wymagało nieco zręczności. Ważne jest miejsce na pierwszym obrazku, do którego dotrzesz po trzeciej walce.

devil_may_cry_5_secret_mission_12_A
devil_may_cry_5_secret_mission_12_B

Spójrz na dół i zeskocz na dużą platformę, po czym dostań się na kolejną położoną poniżej. Dla pewności chodzi o miejsce z czerwonymi kulami o fioletowej poświacie - to właśnie tam należy się dostać.

devil_may_cry_5_secret_mission_12_C
devil_may_cry_5_secret_mission_12_D

Po dotarciu na miejsce ruszaj przed siebie i zeskocz na dół. Zobaczysz tu punkt, z którego widoczny będzie znak na suficie aktywujący misję.

devil_may_cry_5_secret_mission_12_E
devil_may_cry_5_secret_mission_12_F
devil_may_cry_5_secret_mission_12_G
devil_may_cry_5_secret_mission_12_H

Aby wypełnić cel należy zebrać określoną liczbę kul.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta