Więcej FPS pozwala częściej zabijać w grach battle royale - wynika z badań Nvidii

Firma rekomenduje przynajmniej 144 klatek na sekundę.

Firma Nvidia przeprowadziła badania, z których wynika, że zwiększenie liczby wyświetlanych na sekundę klatek przekłada się na polepszenie wyników w grach z gatunku battle royale.

Producent podzespołów zanalizował dane pochodzące od graczy, korzystających z kart graficznych serii GTX i najnowszych - RTX. Okazało się, że im droższe GPU, tym lepszy średni współczynnik zabicia/śmierci, czyli tzw. K/D ratio. Badaniami objęto PUBG i Fortnite.

Wyniki testów prezentuje wykres. Firma nie podała konkretnych danych odnośnie liczby klatek na sekundę i współczynnika zabić/śmierci, ale według Nvidii wymiana karty graficznej z linii GTX 6xx na RTX 20xx wiąże się z 53-procentowym polepszeniem statystyk.

for2
Nie wiadomo, jaka była próba badań

W artykule wspomniano też o monitorach z wysoką częstotliwością odświeżania. Dla gier battle royale Nvidia rekomenduje przynajmniej 144 Hz, choć dla lepszych wyników warto rzekomo zainwestować w 240 Hz.

Wpływ odświeżania monitorów - a więc i liczby klatek na sekundę - na komfort gry prezentuje jeden z materiałów, udostępnionych na YouTube. Postać z Counter Strike: Global Offensive wykonuje ten sam ruch, ale obraz przedstawiony jest za pomocą różnego odświeżania - dodatkowo ze znacznie spowolnionym tempem.

Źródło: Nvidia

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek nadzoruje nasz dział informacyjny oraz aktywnie wspiera inne sekcje serwisu. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami