Devil May Cry 5 - rangi stylu, combosy i punktacja

Sprawdź, co zrobić, aby uzyskać jak najwyższy wynik i zdobyć największą ilość punktów.

Podczas gry w Devil May Cry 5 szybko zorientujesz się, że w walkach ważną rolę odgrywa nie tylko pokonanie przeciwników, ale także próby zdobycia, jak największej ilości punktów. Na koniec każdego starcia oraz misji zostanie wyświetlona ilość uzbieranych punktów i przypisana ranga za styl.

Same rangi stylu, to nic innego, jak mnożniki punktów. Im więcej korzystamy z różnorodnych ataków oraz łączymy je w sekwencje, tak zwane combosy, tym szybciej nabijamy rangi stylu. Im dłużej będziemy utrzymywać się na wyższych rangach, tym więcej punktów otrzymamy za walkę.

Jak można wyprowadzić przykładowego combosa? W przypadku Nero może to być na przykład wyprowadzenie silnego ciosu o nazwie Hazardzista, który podbije wroga w powietrze. Następnie wyskoczenie w górę, ostrzelanie w powietrzu wroga z pistoletu, a potem zadanie kilku ciosów mieczem. Jeśli chodzi o takie sekwencje, to ogranicza nas niemal tylko nasza pomysłowość.

Rangi stylu

W grze występują następujące rangi, które są określane literami:

  • D - Dismal (najmniejszy mnożnik punktów)
  • C - Crazy
  • B - Badass
  • A - Apocalyptic
  • S - Savage
  • SS - Sick Skills
  • SSS - Super Sexi Style (najwyższy mnożnik)
rangastylu

Ranga stylu (1) zawsze jest wyświetlana w trakcie walki z prawej strony ekranu. W jaki sposób zdobyć i utrzymać wysoką rangę?

  • Korzystaj z różnorodnych ataków połączonych w sekwencja (combosy).
  • Pamiętaj, że im więcej ataków odblokujesz, tym ciekawsze połączenia będziesz mógł wykonywać.
  • W trakcie walki i wyprowadzania combosów nie daj się trafić przeciwnikom. Jeśli do tego dojdzie rangi trzeba będzie odblokowywać od nowa.

Punktacja na koniec misji

W jaki sposób zliczana jest punktacja na koniec poziomu? Zawsze po zakończeniu misji wyświetlany jest ekran z ogólną punktacją.

podsumowanie

W jej skład wchodzą:

  • Punkty stylu (2) - czyli ilość punktów zdobytych podczas walk (im więcej dobrych mnożników, tym lepszy rezultat końcowy).
  • Premiowe czerwone kule (3) - ilość zebranych czerwonych kul.
  • Premia dodatkowa (4) - za wykonywanie różnych combosów i spełnianie warunków dodatkowych.
  • Razem czerwonych kul (5) - zsumowanie zebranych kul (3) oraz premii dodatkowej (4).

Jeśli chcemy zobaczyć więcej szczegółów (6), to wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz. Zostanie wtedy wyświetlone tabela dotycząca zdobytej przez nas w misji rangi, a także szczegóły związane z premią dodatkową (wyszczególnienie pozycji, za które ją zdobyliśmy) oraz bonusy i ewentualne kary.

Przykładowo przejście całego etapu bez wczytywania gry zapewni nam dodatkowy mnożnik za styl w wysokości 1.20, ale jeśli zginiemy i skorzystamy z wskrzeszenia, to otrzymamy do mnożnika karę 0.80.