Devil May Cry 5 - rangi stylu, combosy i punktacja

Sprawdź, co zrobić, aby uzyskać jak najwyższy wynik i zdobyć największą ilość punktów.

Podczas gry w Devil May Cry 5 szybko zorientujesz się, że w walkach ważną rolę odgrywa nie tylko pokonanie przeciwników, ale także próby zdobycia, jak największej ilości punktów. Na koniec każdego starcia oraz misji zostanie wyświetlona ilość uzbieranych punktów i przypisana ranga za styl.

Same rangi stylu, to nic innego, jak mnożniki punktów. Im więcej korzystamy z różnorodnych ataków oraz łączymy je w sekwencje, tak zwane combosy, tym szybciej nabijamy rangi stylu. Im dłużej będziemy utrzymywać się na wyższych rangach, tym więcej punktów otrzymamy za walkę.

Jak można wyprowadzić przykładowego combosa? W przypadku Nero może to być na przykład wyprowadzenie silnego ciosu o nazwie Hazardzista, który podbije wroga w powietrze. Następnie wyskoczenie w górę, ostrzelanie w powietrzu wroga z pistoletu, a potem zadanie kilku ciosów mieczem. Jeśli chodzi o takie sekwencje, to ogranicza nas niemal tylko nasza pomysłowość.

Rangi stylu

W grze występują następujące rangi, które są określane literami:

  • D - Dismal (najmniejszy mnożnik punktów)
  • C - Crazy
  • B - Badass
  • A - Apocalyptic
  • S - Savage
  • SS - Sick Skills
  • SSS - Super Sexi Style (najwyższy mnożnik)
rangastylu

Ranga stylu (1) zawsze jest wyświetlana w trakcie walki z prawej strony ekranu. W jaki sposób zdobyć i utrzymać wysoką rangę?

  • Korzystaj z różnorodnych ataków połączonych w sekwencja (combosy).
  • Pamiętaj, że im więcej ataków odblokujesz, tym ciekawsze połączenia będziesz mógł wykonywać.
  • W trakcie walki i wyprowadzania combosów nie daj się trafić przeciwnikom. Jeśli do tego dojdzie rangi trzeba będzie odblokowywać od nowa.

Punktacja na koniec misji

W jaki sposób zliczana jest punktacja na koniec poziomu? Zawsze po zakończeniu misji wyświetlany jest ekran z ogólną punktacją.

podsumowanie

W jej skład wchodzą:

  • Punkty stylu (2) - czyli ilość punktów zdobytych podczas walk (im więcej dobrych mnożników, tym lepszy rezultat końcowy).
  • Premiowe czerwone kule (3) - ilość zebranych czerwonych kul.
  • Premia dodatkowa (4) - za wykonywanie różnych combosów i spełnianie warunków dodatkowych.
  • Razem czerwonych kul (5) - zsumowanie zebranych kul (3) oraz premii dodatkowej (4).

Jeśli chcemy zobaczyć więcej szczegółów (6), to wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz. Zostanie wtedy wyświetlone tabela dotycząca zdobytej przez nas w misji rangi, a także szczegóły związane z premią dodatkową (wyszczególnienie pozycji, za które ją zdobyliśmy) oraz bonusy i ewentualne kary.

Przykładowo przejście całego etapu bez wczytywania gry zapewni nam dodatkowy mnożnik za styl w wysokości 1.20, ale jeśli zginiemy i skorzystamy z wskrzeszenia, to otrzymamy do mnożnika karę 0.80.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami