Devil May Cry 5 jest skonstruowany w taki sposób, aby w miarę szybko opanować zasady rządzące grą i zapewnić przyjemność z rozgrywki zarówno osobom początkującym, jak i bardziej zaawansowanym graczom.

Tytuł można zatem zwyczajnie przechodzić, pokonując kolejnych rywali oraz kończąc poszczególne misje. Każda z nich jest punktowana pod kątem ilości zdobytych punktów oraz ogólną oceną. Więcej informacji na ten temat znajduje się w dziale poradnika o nazwie Rangi stylu.

Autorzy przygotowali jednak kilka opcji związanych z dostępnością gry dla różnych graczy. Szczególnie ważne są dwie:

  • Poziom trudności gry (1)
  • Automatyczne wspomaganie (2)

Wybór obydwu opcji będzie dostępny przed rozpoczęciem pierwszej rozgrywki. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby poziom trudności zmienić podczas ponownego przechodzenia misji. Automatyczne wspomaganie można natomiast włączyć i wyłączyć nawet w trakcie gry.

trudnosc

W przypadku poziomu trudności (1) autorzy przygotowali dwa:

  • Człowiek - stworzony dla osób rozpoczynających przygodę z serią.
  • Łowca demonów - tryb dla zaawansowanych graczy, w którym starcia są znacznie bardziej wymagające.

Jeśli chodzi o automatyczne wspomaganie (2), to jego włączenie spowoduje, że bohaterowie będą sami wykonywać sekwencje ciosów, nazywanych combosami. Umożliwia to prowadzenie efektywniejszej walki i zdobywania większej ilości punktów. Jeśli tryb ten zostanie wyłączony, to wykonywanie poszczególnych sekwencji trzeba będzie się nauczyć i korzystać z nich manualnie w trakcie gry.

samouczek

Pamiętaj też, że przed przystąpieniem do gry oraz w samych opcjach możesz włączyć lub wyłączyć samouczki (3). Są to informacje pokazujące się na ekranie, kiedy do gry zostaje wprowadzony nowy element. Jeśli jest to pierwsza przygoda z grą, to warto je włączyć.

Jak odblokować wyższe poziomy trudności?

Początkowo dostępne są tylko dwa, wyżej opisane poziomy trudności, czyli Człowiek i Łowca demonów. Aby odblokować wyższe poziomy trudności należy przejść grę na jednym z nich, a potem na kolejnych, co będzie stopniowo zapewniać dostęp do coraz trudniejszych rozgrywek. Do odblokowania są jeszcze cztery poziomy trudności o rosnących wymaganiach stawianych przed graczem:

  • Syn Spardy - przeciwnicy dysponują większą ilością zdrowia, a ich ataki są agresywniejsze i bardziej niebezpieczne.
  • Dante musi umrzeć - rywale posiadają dwukrotnie więcej zdrowie oraz nowe ataki. Ukończenie gry w tym trybie zapewnia specjalne kostiumy dla postaci - niektóre z potężnymi bonusami pokroju nieograniczonego paska diabelskiej przemiany.
  • Niebo czy piekło - w tym trybie gracz posiada tylko kilka żyć i może zostać zabity przez jedno uderzenie wroga. Przeciwnicy też zazwyczaj giną po jednym trafieniu.
  • Piekło i piekło - zasady, jak powyżej, ale rywale mają normalny pasek zdrowia.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta