Jedną ze specjalnych broni zaprojektowanych przez Nico dla Nero są tak zwane poskramiacze demonów. Są to protezy ręki bohatera, z których może korzystać podczas starć. Każdy z poskramiaczy charakteryzuje się innymi właściwościami i cechami.

Zanim przystąpimy do omawiania poszczególnych rodzajów poskramiaczy, warto zapoznać się z ich cechami ogólnymi:

  • Z poskramiaczy możemy korzystać dowolną ilość razy, chyba, że zostanie on zniszczony.
  • Broń ta może zostać zniszczona w dwóch przypadkach - jeśli podczas korzystania z niej otrzymamy obrażenia lub skorzystamy z opcji tak zwanej Ucieczki, która umożliwia wykonanie detonacji poskramiacza i oddalenia się od grupy wrogów.
  • Rodzaje niesionych poskramiaczy znajdują się w tak zwanym magazynku (1) w prawym dolnym narożniku ekranu. Widać tu nazwę obecnego poskramiacza, ikony dwóch kolejnych oraz ogólną ich ilość maksymalną i niesioną przez bohatera.
  • Poskramiacze można kupować w furgonetce Nico za czerwone kule oraz znajdować podczas misji - zakładka Poskramiacze (2).
poskramiacze
  • W trakcie misji nie można zmieniać kolejności korzystania z poskramiaczy - kolejne będą ładowane według kolejności w magazynku (3).
  • Kolejność poskramiaczy można zmieniać w magazynku w furgonetce Nico. Wystarczy przejść do zakładki Sprzęt (4).
  • Za czerwone kule możemy zwiększyć liczbę miejsc na przenoszone jednocześnie poskramiacze.
  • Jeśli nasz magazynek jest niepełny, to podniesienie poskramiacza w trakcie misji sprawi, że będziemy z niego korzystać w pierwszej kolejności.
  • Każdy z poskramiaczy ma dwa tryby ataku - podstawowy (po wciśnięciu klawisza) i alternatywny (po nieco dłuższym przytrzymaniu tego samego klawisza). Ataki alternatywne są zazwyczaj znacznie mocniejsze, ale prowadzą też do natychmiastowego zniszczenia poskramiacza.

Poniżej prezentujemy charakterystyki poszczególnych poskramiaczy demonów, z których może korzystać Nero. Kolejne będą odblokowywane wraz z wykonywaniem misji fabularnych.

Uwertura

uwertura

Podstawowy poskramiacz, który zadaje średnie obrażenia od prądu (A) na bliski dystans. Spisuje się dobrze w walkach przeciwko grupom wrogów, ponieważ można nim razić nawet kilku naraz. W trybie alternatywnym przyczepia do przeciwnika ładunek wybuchowy (B), który wybucha po kilku sekundach zadając poważne obrażenia.

Gerbera

gerbera

Wytwarza pole siłowe (A), które zadaje mało obrażeń, ale może odrzucać przeciwników do tyłu i powalać ich chwilowo na ziemię. Jeśli skorzystamy z tej opcji podczas wyskoku, to Nero szybko przemieści się w powietrzu. W trybie alternatywnym tworzy potężny strumień energii (B), który możesz przez kilka chwil razić przeciwników.

Puenta

puenta

Poskramiacz wystrzeliwujący w przeciwnika atakującą go wielokrotnie rakietę (A), która nie tylko zadaje obrażenia, ale również chwilowo wyklucza z możliwości atakowania. Rakietę możesz przyzwać (wciśnięcie klawisza poskramiacza) lub przyzwać w formie latającego środka transportu dla Nero (przytrzymanie klawisza poskramiacza). W trybie alternatywnym Nero zadaje potężny, rakietowy cios (B), który wyrzuca wroga wysoko w powietrze.

Zamęt

zamet

Jest to poskramiacz w formie wiertła, którym możesz wwiercać się w przeciwników (A) na bliskim dystansie. W trybie alternatywnym, to sam Nero staje się ogromnym wiertłem (B) niszcząc wszystko na swojej drodze.

Chłopczyca

chlopczyca

Poskramiacz wspierający, dzięki któremu możesz naładować miecz (A) i pistolet Nero, dzięki czemu będą zadawać więcej obrażeń. Dłuższe przytrzymanie może wydłużyć czas działania.

Niszczycielska dłoń

niszczycielskadlon

Poskramiacz, który w podstawowej wersji umożliwia złapanie przeciwnika i rzucenie go o ziemię (A). W trybie alternatywnym atak wygląda podobnie (B), ale Nero uderza wrogiem w ziemię kilkukrotnie, zadając mu dużo większe obrażenia.

Bykowiec

bykowiec

Broń w postaci łańcuchów (A), zadających serię obrażeń przeciwnikom stojącym w pobliżu lub nieco oddalonych od bohatera. W trybie alternatywnym łańcuch oplątuje ofiarę, a Nero zadaje jej serię brutalnych ciosów (B).

Ragitme

ragtime

Poskramiacz, który w zwykłym trybie tworzy kopułę (A), która spowalnia wszystkich znajdujących się w środku. Jest to dobry sposób na spowolnienie szybkich wrogów lub chwilowe ograniczenie szybkości większych rywali. W trybie alternatywnym sprawia, że całe otoczenie spowalnia na kilka chwil (B), dając bohaterowi dobrą okazję do przeprowadzenia serii szybkich ataków.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta