Po pokonaniu demona Goliata podczas pobytu w mieście, Nero wraz z Nico będzie kontynuował swoją przygodę. Tym razem trafimy do kolejnej części metropolii, gdzie czeka nas nieco skakania po dachach.

Zanim do tego dojdzie będziesz mógł poświęcić nieco czasu na ulepszenie zdolności bohatera lub zakupienia sprzętu. Oprócz dotychczasowych elementów w warsztacie Nico pojawią się dwa nowe poskramiacze:

  • Puenta - wystrzeliwuje w przeciwników pociski, które ranią i chwilowo uniemożliwiają rywalom prowadzenie walki.
  • Zamęt - urządzenie bliskiego zasięgu o dużej sile rażenia. Oprócz zadawania dużych obrażeń poskramiacz ten sprawdza się dobrze w przebijaniu wrogich bloków.

Spętanie i wędrówka po dachach

Nowa misja rozpocznie się od samouczka związanego z tak zwanym spętaniem. Chodzi tu o nowy system przemieszczania się.

015

Jest on związany ze specjalnymi platformami (1). Kiedy na takiej staniesz nieopodal w powietrzu pojawi się mroczny uchwyt (2). Wyceluj w niego, a potem wciśnij klawisz odpowiedzialny za użycie poskramiacza (3).

W ten sposób Nero wystrzeli w kierunku uchwytu linkę, dzięki której błyskawicznie dostanie się na dach pobliskiego budynku. Będzie to główny sposób poruszania się w tym zadaniu, więc warto go dobrze opanować.

016

Na pierwszym dachu zostaniesz zaatakowany przez nowy rodzaj latającego przeciwnika - Pyrobata. Wrogowie będą ostrzeliwać bohatera z dystansu. W walce z nimi dobrze sprawdza się poskramiacz puenta, który wystrzeliwuje w ich kierunku pociski. Po rozprawieniu się z rywalami skorzystaj z kolejnego uchwytu, aby dostać się na następny dach. Zanim przejdziesz dalej warto przeskoczyć przez podwyższenie na wprost, a potem się obrócić. Znajdziesz tu bowiem niebieską kulę.

Kontynuuj wędrówkę po kolejnych dachach, eliminując napotkanych wrogów. W pewnej chwili z lewej strony jednego z budynków zobaczysz mroczny uchwyt (4). Aby go aktywować należy najpierw w jego kierunku strzelić z pistoletu (5), a potem szybko użyć linki. Dotrzesz w ten sposób na dach ze złotą kulą.

Przejście przez tunele, biblioteka

Bez względu na to czy zdecydowałeś się dostać na wyżej wspomniany dach czy nie, kontynuuj swoją podróż, aż dotrzesz do wejścia do tunelu.

017

Po wejściu do środka zwróć uwagę na czerwony organizm (6) z prawej. Jest to tak zwany skrzep krwi na demonicznym drzewie. Zniszcz go, dzięki czemu odblokujesz przejście do dalszej części lokacji.

Zacznij biec przed siebie i wyeliminuj kolejny skrzep krwi z prawej strony. Pokonaj przeciwników i przejdź przez przejście z prawej strony.

018

W nowej lokacji udaj się w prawo i zniszcz następny skrzep. Pojawi się kilku wrogów z tasakami. Pokonaj ich, a potem przejdź przez przejście (7), które było blokowane przez barierę.

W kolejnej części tunelu przejdź na drugą stronę i skieruj się do przejścia pod tabliczką ze znakiem wyjścia ewakuacyjnego. Dotrzesz na klatkę schodową, gdzie możesz odkryć tajną misję 2 - należy wtedy zejść na sam dół i spojrzeć odpowiednio w górę.

019

Udaj się na szczyt klatki schodowej i przejdź przez dziurę w ścianie. W ten sposób dojdziesz do biblioteki, gdzie zostaniesz zaatakowany przez nowego rywala - Nożyce Śmierci. Jest to latający wróg posiadający wielkie nożyce, którymi atakuje bohatera oraz broni się przed jego ciosami.

Najlepszą taktyką jest wybicie się w górę i zaatakowanie przeciwnika od tyłu (8). W ten sposób ominiesz jego gardę. Kiedy to nastąpi skorzystaj z serii ciosów, żeby jak najszybciej wyeliminować rywala. Identycznie postąp z kolejnym, który pojawi się po pokonaniu pierwszego.

Na parterze biblioteki znajdziesz zieloną kulę oraz poskramiacz gerberę. Aby przejść dalej wskocz na podwyższenie (jeśli chcesz, to możesz jeszcze zebrać czerwone kule z żyrandoli). Po chwili trafisz na kolejne skrzepy, które zniszcz.

Walka z bossem - Artemis

Przebiegnij przez korytarz i, jeśli chcesz, skorzystaj z budki telefonicznej, aby wezwać furgonetkę Nico. Jest to ostatni moment na wzmocnienie się przed walką z bossem Artemis (9) - Świetliste zepsucie.

020

Jest to szybki, latający przeciwnik, który korzysta przede wszystkim z wielu różnych ataków dystansowych. Wśród nich są:

  • Pociski spadające z nieba - nie wchodź w okręg, w który mają uderzyć.
  • Seria wystrzeliwanych poziomo fioletowych smug - przeskakuj nad nimi lub pozostań na ziemi, jeśli są wystrzeliwane górą.
  • Fioletowe promienie - nie wchodź w ich środek.
  • W późniejszej fazie walki dojdzie potężny atak z powietrza - najlepiej go przerwać, kiedy przeciwnik się w wzniesie.
  • Potężna wiązka energii - uciekaj przed nią na drugą stronę areny.
  • Samonaprowadzające się pociski (10) - ostrzeliwują bohatera niezależnie od Artemis.
021

W walce z tym bossem dobrze jest stale pozostawać w ruchu i przy pomocy skoków omijać wszelkie wrogie ataki. Dobrą taktyką jest ostrzeliwanie wspomnianych wyżej, samonaprowadzających pocisków z pistoletu. Zamieniają się wtedy w uchwyty (11), dzięki którym możesz błyskawicznie znaleźć się w powietrzu przy Artemis, żeby wyprowadzić serię ataków.

Podsumowując - kluczem do sukcesu jest pozostawianie w ruchu, omijanie wrogich ataków, szybkie niszczenie pocisków i wykorzystywanie ich, jako uchwyty, dzięki którym możemy szybko zbliżyć się do bossa. Po zakończeniu walki okaże się, że w ciele Artemis była Lady. Po złapaniu dziewczyny przez Nero odbędzie się krótka scenka z Nico, po której misja się zakończy.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta