Po pokonaniu Nidhogga V zostanie zaatakowany przez wielkiego przeciwnika, który zrzuci go do dziury w ziemi. Kolejny etap zaczniesz właśnie w kanale pod ulicą. Zacznij iść przed siebie i eliminować napotkanych wrogów.

W pewnej chwili dotrzesz do skrzepu krwi. Zniszcz go, dzięki czemu pozbędziesz się pnączy blokujących drogę i będziesz mógł wejść do kolejnej części tunelu. Podążaj nim, aż dotrzesz do placu budowy.

Aby kontynuować zlokalizuj płyty, po których wskocz na górę. W ten sposób dotrzesz do kolejnego skrzepu krwi, który również zniszcz.

W tym momencie zostaniesz po raz pierwszy w tym etapie zaatakowany przez wielką łapę. Kiedy pojawi się na ekranie wykonuj uniki i nie daj się trafić.

029

W międzyczasie atakuj charakterystyczną narośl (1) - najlepiej przy pomocy Gryfa, a jeśli przeciwnik zbliży się do ziemi, to korzystaj również z Cienia. Po walce wróć na dół i ruszaj przed siebie przez odblokowane przejście.

W pewnej chwili dotrzesz do kontenerów. Wskocz na górę i biegnij przed siebie. Po kilku krokach będziesz musiał stawić czoła grupie szkieletów z kosami oraz, ponownie, wielkiej ręce. Podczas pojedynku ważne jest zatem stałe pozostawanie w ruchu, aby nie stać się łatwym celem.

Przejście przez budowę i Królowa Empusa

Po odbyty pojedynku ruszaj dalej przez kontenery - po drodze znów będziesz musiał stawić czoła wielkiej ręce.

030

W końcu dotrzesz na plac, gdzie zostaniesz zaatakowany przez dużego wroga - Królową Empusa (2). Walka z tym przeciwnikiem nie różni się specjalnie od pojedynków ze zwykłymi Empusami. Musisz tylko bardziej skoncentrować się na wykonywaniu uników, ponieważ Królowa jest szybsza od mniejszych rywali.

Oprócz tego cały czas atakuj ją Cieniem i Gryfem, a na koniec dobij laską. Po walce ruszaj dalej ścieżką między kontenerami. Po dotarciu na miejsce, gdzie możesz wskoczyć na podwyższoną platformę warto się odwrócić i z pomocą Gryfa dolecieć do fioletowej kuli.

Tunele i wyjście na powierzchnię

Aby przejść dalej zniszcz skrzep krwi, po czym wskocz do dziury w ziemi. Rusz przed siebie, aż dotrzesz do areny z kolejnymi przeciwnikami.

031

Tym razem będą to szkielety z kosami, przeciwnicy z tasakami oraz kolejna Królowa Empusa. Po ich pokonaniu wejdź do kanału - jeśli dojdziesz do jego końca i skręcisz w lewo, to dotrzesz do złotej kuli.

Skieruj się do tunelu z lewej i przejdź przez niego, eliminując kolejne, owadopodobnych przeciwników. Na samym końcu znajdziesz wyjście, dzięki któremu dotrzesz na plac na powierzchni. Warto pozbierać okoliczne kule i skorzystać z budki telefonicznej (3).

Walka z bossem - Elder Geryon Knight

Po uzupełnieniu braków w furgonetce Nico skieruj się do przejścia z lewej. Droga zaprowadzi na plac, gdzie staniesz do walki z finałowym przeciwnikiem - Elder Geryon Knightem (4).

032

Jest to rycerz na koniu, który może atakować na kilka różnych sposobów. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek przydatnych podczas starcia:

  • Kiedy widzisz, że przeciwnik szarżuje na bohatera, odskakuj na bok lub wznoś się w powietrze Gryfem.
  • Geryon Knight może wystrzeliwać błyskawice, przed którymi wykonuj uniki na boki.
  • Boss tworzy czasami wokół bohatera spowalniającą kopułę - staraj się, jak najszybciej z niej wydostać, kiedy widzisz, że do tego dochodzi.
033

Co pewien czas Geryon Knight stworzy coś w rodzaju innego wymiaru, który poznasz po szarej kolorystyce (5). Uważaj wtedy szczególnie, ponieważ ruchy bohatera są wtedy spowolniona, a przeciwnik jest w tym trybie bardziej agresywny i szybszy niż normalnie.

Ogółem staraj się stale pozostawać w ruchu i oprócz unikania wrogich ataków, samemu wyprowadzaj ciosy Gryfem i Cieniem, kiedy tylko nadarzy się okazja. Jeśli pojawi się okazja możesz również wezwać Koszmar, który może odciągnąć na chwilę Geryona od głównego bohatera i dać mu czas do zaatakowania go od tyłu. Po pokonaniu bossa misja się zakończy.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta