Do Martwego Miasta, czyli Nowosybirska, docieramy w ostatnim rozdziale gry. Podobnie, jak ma to miejsce chociażby w Tajdze, rozdział ten ma charakter bardziej liniowy od na przykład Wołgi.

W praktyce oznacza to, że wszystkie sekrety i znajdźki należy odkrywać i zbierać na bieżąco. Później nie będzie bowiem możliwości powrotu do wcześniejszych lokacji.

W Martwym Mieście znajdziemy następujące sekrety i znajdźki:

  • 8 dokumentów
  • 2 pocztówki

Poniżej przedstawiamy miejsca, w których można je znaleźć. Opis ma charakter chronologiczny.

Pocztówka 20

d051

Po pierwszej walce z mutantami przejdziesz przez drzwi do biurowego pomieszczenia. Pocztówka wisi na szafce na prawo od wejścia.

Zapis radiogramu

d023

W tunelach metra po przejściu przez dwie lokacje z wodą, gdzie z góry zwisają i chowają się cienkie mutanty. Dotrzesz do lokacji z ciałami, gdzie będziesz przechodził przez drzwi. Na prawo od nich jest stół, a na nim dokument.

Podarty raport

d024

Po odparciu ataku mutantów na stacji otworzysz z Młynarzem przejście. Przejdź do kolejnej lokacji, gdzie pułkownik powie bohaterowi, aby się rozejrzał. Podnieś dokument leżący na stole z lewej.

Rozkazy

d025

Po odparciu ataku mutantów Kirył przyprowadzi Artema i Młynarza do swojej kryjówki. Kolejny dokument znajdziesz na tablicy w lewej części lokacji.

Pocztówka 21

d052

Również w kryjówce Kiryła - pocztówka znajduje się na jednym z filarów na lewo od wejścia do pomieszczenia.

Notatnik

d026

Po opuszczeniu kryjówki Kiryła Artem wyruszy w dalszą drogę samotnie. Po chwili dotrzesz do stacji metra, z której będziesz przechodził przez wagon z kościotrupami. Dokument będzie leżał na jednym z siedzeń z prawej.

Wymięty dziennik

d053

W trakcie przeprawy łodzią będziesz mógł się zatrzymać na małej przystani z lewej. Zrób to, wejdź na korytarz i kontynuuj, aż do zamkniętych drzwi. Skręć przy nich w prawo i kontynuuj, aż do ciasnego przejścia, przez które przejdź. W ten sposób dotrzesz do pomieszczenia, które mijałeś wcześniej przy zamkniętych drzwiach, a dziennik znajdziesz na stole.

Zbrązowiała notatka

d054

Po zakończeniu sekcji z łodzią trafisz do miejsca z ruchomymi schodami na stacji. Wejdź na ich szczyt, udaj się do korytarza z prawej i w miejscu, gdzie zaczną się halucynacje, skręć do pokoju z lewej. Natkniesz się tu na zwłoki przy komputerze. Dziennik będzie na telewizorze przed monitorem.

Zakurzony notatnik

d055

Po wyjściu na powierzchni i zakończeniu sceny z halucynacjami oraz czołgami, zeskocz do dziury, a potem skręć w lewo (w kierunku przeciwnym, niż ten, gdzie masz iść). Rusz przed siebie, a na końcu znajdziesz zwłoki w śniegu oraz notatnik.

Lista towarów

d027

W końcowej fazie pobytu w Instytucie, po minięciu jednego z goryli trafisz na klatkę schodową, a na dole przejdziesz przez zielone drzwi. Dokument będzie na stole na wprost.