W Anthem rozwijamy przede wszystkim javelin, który zakładamy przed każdą misją. W trakcie zadania i po jego zakończeniu, w ramach nagrody, otrzymujemy łup (loot) w postaci wyposażania do naszego kombinezonu bojowego. To właśnie dzięki nowym przedmiotom ulepszamy javelin, wzmacniając go i sprawiając, że możemy walczyć z coraz to potężniejszymi wrogami.

Sprzęt, który zdobywamy sparametryzowany jest wieloma czynnikami, które określają jego siłę. Im lepsze mamy wyposażenie w naszym javelinie, tym jego ogólna moc jest wyższa. Dodatkowo, wykonując misje, czyny heroiczne i inne aktywności, zdobywamy doświadczenie, dzięki któremu odblokowujemy nowe możliwości rozwoju egzopancerza.

Na tej stronie dowiesz się o:

Wyposażenie javelina

Na wyposażenie javelina składa się:

  • broń (1) - im większe obrażenia zadaje, tym lepiej, aczkolwiek ze względu na specyfikę uzbrojenia (szybkostrzelność, zasięg, obrażenia itd.) nie jest to takie oczywiste. Obrażenia wywołane jednym strzałem ze strzelby zadają większe rany wrogom niż jeden pocisk z pistoletu maszynowego, ale za to ta druga broń szybciej strzela, co w ogólnym rozrachunku może przynieść większe korzyści. Więcej na temat oręża znajdziesz na stronie: Anthem - bronie: najlepsze rodzaje uzbrojenia
  • sprzęt (2A, 2B, 2C) - w zależności od klasy javelina sprzęt będzie nosił inną nazwę. Każdy ezgopancerz posiada trzy rodzaje tego typu wyposażenia, w tym dwa o charakterze ofensywnym i jeden defensywny. Podczas rozgrywki uaktywniamy efekty pochodzące ze sprzętu za pomocą trzech zdolności
  • moduły (3) - odpowiadają za wzmocnienie pancerza (zielony pasek) i osłony (niebieski pasek). Im większe wzmocnienie, tym nasza obrona przed obrażeniami jest większa. Dodatkowo, moduły dzielą się na podtypy, zwiększając nasz potencjał ofensywny i defensywny (np. dodatkowe obrażenia od karabinu szturmowego czy większa odporność na kwas). Im przedmiot jest rzadszy, tym wzmocnienie pancerza i osłony jest większe, a dodatkowe efekty są lepsze. Docelowo można założyć sześć modułów (liczba jest zależna od poziomu doświadczenia)
041

Im lepsze i rzadsze wyposażenie zamontowaliśmy w javelinie, tym jego ogólna moc (4) jest większa. Służy ona do sprawdzenia jakości (siły) naszego pilota, a także do porównywania się z innymi graczami.

Stymulanty

Stymulanty, choć są przedmiotami jednorazowymi i nie zakładamy ich w Kuźni, to wpływają na statystyki javelina. W zależności od rodzaju zwiększają obrażenia, osłonę, pancerz, ilość amunicji, odporność na efekty itd. Raz użyty stymulant przepada i nie można z niego ponownie skorzystać.

Stymulanty wytwarzamy i zakładamy na ekranie Podsumowanie podczas wyboru ekspedycji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: Anthem - rozpoczynanie ekspedycji: tworzenie i dołączanie do gry, drużyna, ustawienia prywatności.

042

Maksymalnie możemy aktywować trzy stymulanty. Pierwszy odblokowujemy na 10. poziomie doświadczenia, drugi - na 20., a trzeci - na 30.

Doświadczenie i poziomy

Podobnie jak w innych grach w trakcie rozgrywki zdobywamy punkty doświadczenia. Osiągając określony pułap, awansujemy na kolejny poziom. Gdy go uzyskamy, odblokujemy nowe możliwości rozwoju javelina, a tym samym staniemy się potężniejsi.

Poniższa tabela zawiera listę rzeczy do odblokowania. Warto zauważyć, że nie na każdym poziomie pilota zdobywamy nagrodę.

Poziom doświadczenia Nagroda - odblokowanie
Poziom 2 pierwszego javelina
Poziom 3 drugiego slotu na broń
Poziom 4 pierwszego slotu na moduł
Poziom 5 sprzętu wsparcia
Poziom 6 drugiego slotu na moduł
Poziom 8 drugiego javelina
Poziom 10 pierwszego slotu na stymulant
Poziom 12 trzeciego slotu na moduł
Poziom 14 czwartego slotu na moduł
Poziom 16 trzeciego javelina
Poziom 18 piątego slotu na moduł
Poziom 20 drugiego slotu na stymulant
Poziom 23 szóstego slotu na moduł
Poziom 26 czwartego javelina
Poziom 30 trzeciego slotu na stymulant
nowych (trzech) poziomów trudności: Wielki Mistrz

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata