Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Apex Legends - pierścienie, strefy i okręgi: co warto wiedzieć

Wszystko o zmniejszających się obszarach.

Rozgrywka w Apex Legends, podobnie jak w innych grach battle royale, podzielona jest na kilka rund. Każda z nich kończy się zmniejszeniem strefy, w której gracze nie otrzymują obrażeń, by ostatecznie sprowadzić finałową walkę do niewielkiego terenu. W poniższym poradniku wyjaśniamy, co warto wiedzieć o strefach w Apex Legends.

Początek rozgrywki w Apex Legends

Początek każdej gry w Apex Legends jest identyczny. Maksymalnie 20 trzyosobowych zespołów leci samolotem i wyskakuje na mapę w dogodnym dla nich miejscu i momencie. Gdy wszyscy zdążą wylądować, a samolot opuści lokację, rozpoczyna się odliczanie.

Oznacza to, że osoby, które wyskoczą na samym początku, mają więcej czasu na eksplorację terenu, zbieranie broni i przedmiotów, a także walkę.


Runda 1

Pierwsza runda rozpoczyna się w momencie, gdy wszystkie drużyny zdążą wylądować na ziemi. Od tej pory odliczane są 4 minuty, po których następuje zmniejszenie strefy. Gracze mogą podejrzeć mapę, by zobaczyć, gdzie docelowo będzie przebiegać strefa.

Jeżeli w drużynie znajduje się Pathfinder, może on skorzystać z rozmieszczonych gdzieniegdzie sygnalizatorów rozpoznawczych, by poznać pozycję pierścienia z następnej rundy. Dzięki temu gracze mogą lepiej zaplanować swój ruch.

W pierwszej rundzie drużyny mają stosunkowo dużo czasu na pozbieranie przedmiotów i udanie się do kolejnej strefy. Zazwyczaj ginie w niej najwięcej graczy. Wynika to z faktu, że wiele drużyn ląduje w tych samych miejscach i stosunkowo szybko dochodzi do wymiany ognia.

Po 4 minutach strefa zaczyna się zmniejszać. Jej całkowite zamknięcie trwa 2,5 minuty. Gracze pozostający poza nią otrzymują niewielkie obrażenia, które z powodzeniem można wyleczyć przedmiotami lub dronem leczniczym Lifeline. Niekiedy warto zatem pozostać poza strefą nieco dłużej i pozbierać dodatkowy ekwipunek.


Runda 2

Druga runda zdecydowanie bardziej zacieśnia strefę, przez co zwiększa się prawdopodobieństwo natrafienia na inną drużynę, co często prowadzi do bezpośredniej konfrontacji. Skrócony jest też nieco czas jej trwania - do 3,5 minuty.

Po zakończeniu odliczania następuje kolejne zwężenie strefy. Tym razem przemieszcza się ona znacznie szybciej i zadaje większe obrażenia osobom przebywającym poza nią. Jeżeli to możliwe, należy unikać spaceru poza strefą, tym bardziej, że na tym etapie gry inne drużyny mogą czyhać na jej krańcach na osłabionych wrogów. Całkowite zamknięcie strefy trwa 1 minutę i 5 sekund.


Runda 3

Trzecia runda rozgrywa się na bardzo ograniczonym terenie. Spotkanie innych przeciwników jest niemal pewne. Na tym etapie nasza drużyna powinna być już jednak dobrze wyposażona.

Runda trwa zaledwie 3 minuty. W zależności od liczby pozostałych przy życiu drużyn, to właśnie w tym momencie mogą się rozgrywać losy zwycięstwa.

Zdecydowanie odradza się pozostawanie poza strefą, gdy ta zacznie się zmniejszać. Zadaje bowiem dotkliwe obrażenia, które mogą nas nawet wyeliminować z gry.


Runda 4

W rundzie czwartej pozostają już wyłącznie najlepsze drużyny. Trwający 2 minuty i 15 sekund etap zazwyczaj obfituje w efektowną wymianę ognia. Bardzo często już w tym momencie wyłaniany jest zwycięzca. Rozgrywka toczy się na mocno ograniczonym terenie, wielkości mniej więcej Miasta Czaszek.


Runda 5

Jeżeli poprzednie rundy nie zaowocowały zwycięstwem jednej z drużyn, strefa zmniejsza się jeszcze bardziej. Pole walki ogranicza się do co najwyżej kilku niewielkich budynków. Jakikolwiek spacer poza strefę kończy się zazwyczaj zgonem. Ważne jest zatem kontrolowanie pierścienia i sposobu, w jaki będzie się przemieszczać, tym bardziej, że runda trwa tylko 2 minuty.


Runda 6, runda 7, runda 8

Ostatnie rundy przeznaczone są dla najbardziej wytrwałych lub najlepiej ukrywających się graczy. Ograniczone są do 1-2 budynków. Runda szósta trwa 1,5 minuty, a siódma 2 minuty. Etap ósmy rozgrywa się na obszarze, który ledwo jest w stanie pomieścić trzyosobową drużynę i trwa 20 sekund.

Jeżeli rozstrzygnięcie nie jest możliwe np. ze względu na fakt, że gracze znajdują się na różnych poziomach tego samego budynku, po tym czasie krąg zamyka się do zera i wszyscy zaczynają otrzymywać obrażenia. W tym momencie należy przygotować przedmioty leczące i użyć ich, gdy strefa będzie się zbliżać. Wygrywa ta drużyna, która ostatnia pozostanie przy życiu.


Spis treści: Apex Legends - poradnik i najlepsze porady

Read this next