Deweloperzy z kanadyjskiego studia BioWare oficjalnie poinformowali, że kooperacyjna strzelanka Anthem na konsoli Xbox One X uruchomi się w natywnej rozdzielczości 4K.

W rozmowie z blogiem Xbox Wire szef techniczny projektu - Scott Neumann - wyjaśnił, że mocniejszy model platformy Microsoftu pozwolił skorzystać z bonusowych opcji graficznych. Nie tylko podniesiono rozmiar obrazu, ale i zaimplementowano obsługę funkcji HDR.

- Zwiększyliśmy również rozdzielczość, w której wyświetlane są cienie w grze, a także udoskonaliliśmy renderowanie wirtualnego podłoża. Ponadto dodatkowa pamięć Xbox One X umożliwiła zwiększenie liczby tekstur widzianych przez gracza - tłumaczy.

anthem_xbox_one_x_4k
W Anthem pojawią się cztery rodzaje javelinów

Neumann przekonuje też, że wyświetlenie grafiki w 4K pozwoli użytkownikom zobaczyć wszystkie szczegóły, które autorzy przygotowali projektując produkcję. Podobnie jest z HDR - funkcja zapewni żywsze kolory.

anthem_xox
Twórcy obiecują, że gra położy nacisk na fabułę

- Xbox One X to świetna konsola. Narzędzia deweloperskie są bardzo dobre i naprawdę pomogły zespołowi w rozwiązywaniu trudnych problemów, które pojawiają się w pracach nad tak skomplikowaną grą jak Anthem - dodaje.

Zobacz: Anthem - premiera i najważniejsze informacje

Najnowszy tytuł studia BioWare jest strzelanką nastawioną na zabawę w kooperację. Gracze wcielają się w pilotów javelinów, czyli zaawansowanych kostiumów bojowych, umożliwiających między innymi latanie w powietrzu.

Anthem zadebiutuje 22 lutego na PC, PS4 i Xbox One. Od kilku dni w produkcję mogą grać abonenci usług EA Access, Origin Access i Origin Access Premier.

Źródło: Xbox Wire

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki