Anthem - bronie: najlepsze rodzaje uzbrojenia

Opis wszystkich typów broni dostępnych w grze.

Broń - obok Zdolności - to najważniejszy atrybut ofensywny każdego javelina. Podczas gry w Anthem z pewnością zużyjemy niezliczoną liczbę nabojów. Dopasowanie uzbrojenia do naszego stylu gry oraz klasy postaci, w którą się wcielamy, ma kluczowe znaczenie.

Powinniśmy bowiem korzystać z broni, które sprawdzają się na bliskie dystanse, jeśli pilotujemy Śmigacza lub Kolosa, lub ewentualnie Łowcę. W przypadku klasy Sztormu lepiej wybrać uzbrojenie na średni i daleki dystans.

Każdy javelin można wyposażyć w dwa rodzaje uzbrojenia. Najlepiej jeśli bronie różnią się właściwościami. Na przykład:

  • zestaw dla Śmiagacza: strzelby lub pistolety maszynowe do walki na bliski kontakt, jako pierwsza broń; uzupełnieniem będzie ciężki pistolet lub karabin wyborowy, który sprawdzi się na średnim dystansie
  • zestaw klas klasy Sztorm: ten javelin lepiej radzi sobie na odległość, dlatego jego pierwszym wyborem może być karabin szturmowy, wyborowy lub ciężki pistolet; drugą bronią może być karabin snajperski.

Nowe bronie zdobywamy, jako łup, po zakończeniu misji. Możemy również wytworzyć nowe uzbrojenie w Kuźni. Oręż można wzmocnić dzięki modułom , które zwiększają obrażenia lub liczbę nabojów w magazynku. Warto dokładnie zapoznać się z opisem modułów przed ich założeniem i wybrać taki, który wpłynie na broń, z której korzystamy.

Strzelby

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

Zadają potężne obrażenia, ale tylko gdy jesteśmy blisko wroga, co wiąże się również z tym, że nie trzeba dokładnie celować w przeciwnika. Strzelby - mimo dużego rozrzutu - świetnie sprawdzają się dla postaci, które walczą w pierwszej linii ataku, jak Śmigacz czy Kolos. Ze względu na specyfikę tej broni nie polecamy korzystanie z tego typu uzbrojenia klasie Sztormu.

Pistolety maszynowe

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

Podobnie jak strzelby, pistolety maszynowe zadają największe obrażenia, gdy znajdujemy się blisko przeciwnika. Różnią się od nich mniejszym odrzutem, o wiele większą szybkostrzelnością i liczbą nabojów w magazynku.

028

Ręczny karabin maszynowy (RKM-y)

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

To potężne spluwy charakteryzujące się relatywnie niską szybkostrzelnością. Pojedynczy pocisk stosunkowo nie zadaje znacznych obrażeń, ale w połączeniu z dużą ilością amunicji w magazynku sprawia, że RKM-y dobrze sprawdzają się na polu walki, o ile nie próbujemy z nich korzystać na dalekie dystanse. Minusem tego typu uzbrojenia jest dosyć duży odrzut broni.

Karabiny szturmowe

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

Automatyczny karabin. Jedna z najbardziej uniwersalnych broni o wypośrodkowanych parametrach. Sprawdza się dobrze w prawie każdych warunkach, choć - ze względu na stosunkowo mała liczbę nabojów w magazynku - trzeba często ją przeładowywać. Relatywnie niski odrzut w połączniu z dużymi obrażeniami i wysoką szybkostrzelnością sprawia, że ten karabin docenią początkujący i zaawansowani gracze.

027

Ciężkie pistolety

  • Może używać: Łowca, Sztorm i Śmigacz

Swoim działaniem i specyfiką bardzo przypominają karabiny wyborowe opisane poniżej, choć są od nich nieco szybsze i mają odrobinę mniejszy zasięg. Zdają egzamin głównie na średnich dystansach. Występują wersje jedno- i dwupociskowe. Ciężkie pistolety są ciekawą propozycją dla postaci, które nie zamierzają grać blisko przeciwnika, jak na przykład Sztorm.

Karabiny wyborowe

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

Jest to jeden z najlepszych rodzajów broni w grze. Świetnie sprawdza się praktycznie na każdym dystansie. Każdy pocisk zabiera znaczne obrażenia - a to w połączeniu z niską szybkostrzelnością - sprawia, że dosyć łatwo trafia się w głowę przeciwników. Headshoty bowiem zabierają duże większe obrażenia niż strzały w korpus. Karabiny wyborowe mogą strzelać pojedynczym nabojem lub trzypociskową serią.

023

Karabiny snajperskie

  • Może używać: Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz

Bardzo dobrze sprawdzają się jako druga - pomocnicza - broń. Zadają duże obrażenia z dalekich odległości, co jest ich dużą zaletą, mimo niskiej szybkostrzelności. Niektóre podtypy snajperek trzeba przeładowywać po wystrzeleniu jednego naboju, ale za to ten jeden pocisk zadaje potężne rany przeciwnikom. Ze względu na ograniczoną ilość amunicji, którą można nosić przy sobie do tego rodzaju uzbrojenia, nie można jej traktować jako broni głównej, a raczej jako uzupełnienie naszego arsenału.

Działko automatyczne

  • Może używać: wyłącznie Kolos

Idealne uzbrojenie dla Kolosa. Działko automatyczne to szalenie szybkostrzelna broń, która wyrzuca z siebie tony ołowiu. Zadaje bardzo duże obrażenia, ale z bliskiej odległości. Na dalsze dystanse jest praktycznie bezużyteczna. Charakteryzuje się bardzo dużą pojemnością magazynka, ale jego przeładowanie trwa dłużej niż w przypadku innych broni. Minusem działka automatycznego jest czas niezbędny do jego uruchomienia (zaczyna strzelać po chwili od naciśnięcia przycisku). Ten problem można rozwiązać, chowając się za osłoną i uruchamiając broń. Opuszczamy bezpieczne miejsce w chwili, gdy nasze działko zaczyna strzelać.

Granatniki

  • Może używać: wyłącznie Kolos

Pociski, wystrzeliwane z granatników, zadają potężne obrażenia przeciwnikom. Mankamentem w użytkowaniu tego oręża jest dosyć skomplikowana obsługa, gdyż - przed strzałem - należy uwzględnić parabolę lotu ładunku. Granatnik bowiem wyrzuca nabój delikatnie górę, po czym wybucha, gdy uderzy we wroga lub w ziemię.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami