Chociaż pierwsza część gry, rozgrywająca się w Moskwie, przebiega stosunkowo liniowo, to w dalszej części zabawy nie zabraknie otwartych lokacji. W przeciwieństwie do podziemnych, ciasnych miejscówek, możemy się po nich poruszać z dużą dozą swobody.

Czasami warto nie tylko wypełniać misje główne, ale również poświęcić nieco czasu na eksplorację. W ten sposób możemy dotrzeć do interesujących miejsc z wieloma przydatnymi przedmiotami.

Do każdej takiej wyprawy dobrze jest się zawczasu przygotować, chociażby poprzez zorganizowanie odpowiednich zapasów czy też naszykowanie broni i ekwipunku w warsztacie.

Poniżej prezentujemy mapę Wołgi, na której zaznaczyliśmy najciekawsze miejsca, godne odwiedzenia. Część z nich jest związana z misjami głównymi, inne z zadaniami dodatkowymi, ale nie brakuje też oznaczeń warsztatów czy miejscówek, które można zwyczajnie przeoczyć.

Wołga - mapa

mapawolga

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

  • 1 - Aurora - pociąg, który należy uruchomić. Stanowi zarazem bazę wypadową do dalszych części regionu. Spotkasz tu kompanów i znajdziesz warsztat.
  • 2 - Cerkiew - dotrzesz do niej w ramach wypełniania jednej z misji głównych.
  • 3 - Kniaź i wrak samolotu - spotkasz tu kompana, który pomoże podczas ucieczki z cerkwi, a nieopodal rozbity samolot. W kabinie pilotów jest ulepszenie w postaci kompasu.
  • 4 - Kriest - kryjówka mechanika, do którego dotrzesz w ramach kampanii. Na szczycie dźwigu posiada bazę z warsztatem.
  • 5 - Opuszczony budynek - ruiny bloku, w których możesz spotkać mutantów. Warto zejść zewnętrznymi schodami do podziemi, gdzie znajdziesz sporo surowców (uważaj na niebezpieczne rośliny i mutanty).
  • 6 - Podziemny bunkier i warsztat - do bunkra dotrzesz w ramach misji głównej, w której musisz pomóc Annie. Warsztat znajduje się natomiast w pobliskim domku.
  • 7 - Wysepka - możesz tu rozwiązać zagadkę z silnikiem, aby zdobyć ulepszenie do latarki.
  • 8 - Kontener - w środku znajdziesz dziennik oraz ulepszenie do maski przeciwgazowej.
  • 9 - Wieża radiowa - jest to kryjówka bandytów. Na jednym z wyższych pięter znajdziesz gitarę związaną z zadaniem dodatkowym. Możesz też skorzystać z kabla, aby szybko dostać się na południowe wyspy.
  • 10 - Wagon - w środku jest sporo pułapek, a na końcu znajdziesz pistolet z ulepszeniem - czerwonym laserem.
  • 11 - Kryjówka bandytów z więźniami - możesz ich uwolnić w ramach zadania dodatkowego.
  • 12 - Wagon z warsztatem - spotkasz tu Kniazia podczas podróży do terminala.
  • 13 - Obóz bandytów - w środku znajdziesz ulepszenie hełmu.
  • 14 - Legowisko latającego mutanta - znajdziesz tu misia związanego z zadaniem dodatkowym oraz ulepszony bębenek do rewolweru.
  • 15 - Kryjówka bandytów - w środku znajdziesz notatkę oraz ulepszenie do pancerza.
  • 16 - Terminal - miejsce, do którego dostaniesz się łodzią w kampanii fabularnej. Znajdziesz tu drezynę, a w pomieszczeniu na piętrze, przy trumnach, gogle noktowizyjne.
  • 17 - Zajezdnia - opanowana przez bandytów. Będziesz stąd wykradał wagon z pomocą drezyny.
  • 18 - Most - finalna lokacja, do której dotrzesz po wykradzeniu drezyny i pociągu z zajezdni.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.