Metro Exodus - Moskwa: baza wroga, Jermak, pociąg, ucieczka

Docieramy do placówki nieprzyjaciela, przedzieramy się przez wartowników i kradniemy maszynę parową.

Po przejściu przez Moskwę i dotarciu do auta z żołnierzami bohater wraz z Anną zostaną ogłuszeni. Po przebudzeniu się poznają dwójkę ludzi, którzy przybyli do miasta z odległych terenów i zostali złapani przez wojskowych, którzy traktują ich z wyraźną wrogością.

Przejazd zakończy się scenką, w której prowadzący auto wysiądą i będą chcieli zastrzelić dwójkę pojmanych osób. Rozpocznie się strzelanina, w wyniku której wojskowi zabiorą Annę, a główny bohater wyląduje w dole wypełnionym cieczą i ogromną ilością ciał oraz szkieletów.

Po tym, jak bohater podniesie maskę przeciwgazową, zacznij iść przed siebie. W pewnej chwili trzeba będzie położyć się na ziemi i przeczołgać się przez teren wypełniony szczątkami ofiar. Na końcu znajdziesz dwie apteczki - skorzystaj z jednej z nich, żeby odnowić poziom zdrowia.

006

Następnie rusz przed siebie, wybierz odnogę z lewej (prawa jest zablokowana) i podążaj cały czas jedyną możliwą drogą. W końcu dotrzesz do miejsca, z którego zobaczysz przed sobą pociąg (1). Ruszaj dalej, aż dotrzesz do rury z otwartym włazem (2) - wejdź do środka.

Wejście do bazy, Jermak

Po przejściu przez rurę zejdź na dół i kontynuuj, aż do zamkniętych drzwi. Na lewo od nich jest drabina. Wejdź po niej na górę i udaj się w prawo, w stronę jadącego pociągu. Jeśli chcesz, możesz podsłuchać rozmowę żołnierzy.

007

Następnie wyrusz w prawo i kontynuuj, aż do miejsca, gdzie będziesz świadkiem sceny, w której dwóch żołnierzy wrzuca do pokoju starszego mężczyznę - Jermaka. Wyjdź na górę i zapoznaj się z nowym kompanem, który zaproponuje pomoc w ucieczce.

Po rozmowie opuść pokój i skieruj się w stronę skrzynki elektrycznej (3). Przestaw bezpieczniki, co spowoduje wyłączenie części świateł. Wróć do Jermaka, przykucnij i skieruj się w prawo. Omiń wartownika za siatką z lewej i wejdź na górę po drabinie.

008

Podążaj po cichu jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do pracownika stojącego tyłem. Podejdź do niego i wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. W ten sposób go unieszkodliwisz. Wyłącz lampkę na stole i podejdź do Jermaka z lewej.

Następnie podnieś z ziemi puszkę (4) i rzuć ją tak, aby spadła z lewej strony (5). Odwrócisz w ten sposób uwagę wartownika z dołu i będziesz mógł z Jermakiem przejść przez drzwi z prawej.

Droga do magazynu

Kontynuuj, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi, za którymi słychać kłótnię. Wyważ je nogą, a po chwili rozpocznie się scenka z dowódcą i Anną. Po jej zakończeniu i ogłuszeniu przeciwnika przejdź przez korytarz, który otworzy Jermak.

009

Po rozmowie wyjdź z Anną na dwór i podsadź ją. Kolejnym celem będzie niezauważone dotarcie do magazynu. Nie należy zatem wchodzić w pole widzenia przeciwników i unikać jasnych miejsc - jeśli stoisz w widocznym miejscu, to poznasz to po światełku na zegarku.

Zejdź na dół, ukucnij i przejdź za skrzynie z prawej (6). Poczekaj, aż dwóch wartowników (7) przejdzie obok, po czym wejdź na trasę, którą szli i skieruj się na schody z lewej.

010

Po wejściu na górę ogłusz lub zabij wartownika z lewej i skorzystaj ze skrzynki elektrycznej, aby wyłączyć światło. Następnie skieruj się w lewo i zeskocz na dół. Poczekaj, aż strażnicy się rozejdą, po czym omiń lub pozbądź się pierwszego z nich (8).

Rusz przed siebie i rozpraw się z drugim (9), po czym kontynuuj jedyną możliwą drogą. Idź cały czas prosto, aż dotrzesz do magazynu, nad którym świecie zielona lampka. Wejdź do środka.

Kradzież pociągu i ucieczka

Przejrzyj okoliczne szafki i pozbieraj materiały, po czym rusz przed siebie. Przed czerwonymi drzwiami podnieś noże do rzucania, po czym skieruj się do kolejnego pomieszczenia.

011

Jest tu dobrze strzeżony pociąg, do którego trzeba będzie się wkraść. Skieruj się w prawo i zejdź na dół po drabinie (10). Przejdź w lewo, pozbądź się strażnika stojącego tyłem i ruszaj dalej, aż do miejsca, gdzie znajdziesz drabinę, po której wejdź na górę.

Zbliż się do pociągu, wyeliminuj rywala z lewej i uwolnij Jermaka. Pojawi się Anna, za którą wyrusz na górę. Wyczyść z wrogów pomieszczenie, po czym przestaw dźwignię w konsoli z prawej i załatw wrogów ostrzeliwujących Artema i dziewczynę.

012

Po scence zacznij przedzierać się z Anną w stronę pociągu. W pewnej chwili trzeba będzie przekręcić duży zawór (11). Po uczynieniu tego wejdź na pokład pociągu. W tym momencie rozpocznie się finalna scena etapu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami