Szef studiów należących do Sony - Shawn Layden - podczas wystąpienia na trwającym właśnie DICE Summit 2019 przyznał, że koncern popełnił kilka błędów związanych z PlayStation 3.

- PS2 było branżowym triumfem, nadal pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się konsol wszech czasów. Z tego narodziło się jednak PS3: przejaw pychy w 25-letniej historii PlayStation - wspomina menedżer.

- Był to dla nas bolesny upadek. Nie słuchaliśmy klientów. Stworzyliśmy piekielne środowisko dla deweloperów. Reagowaliśmy za wolno, a nasza infrastruktura sieciowa nie była odpowiednio przygotowana. A najgorszą z tego wszystkiego była początkowa cena - dodaje.

ps3_sony
Tworzenie gier na PS3 było dla deweloperów dużym wyzwaniem

Layden twierdzi, że po doświadczeniach z PS3, Sony wyciągnęło wnioski. Wprowadzono zmiany, które zaowocowały podwojeniem wysiłków włożonych w prace nad nowymi grami. Firma zaczęła również słuchać graczy i projektantów.

- Przygotowaliśmy PS4, konsolę zarówno dla deweloperów, jak i fanów. Skoncentrowaliśmy się na jakości naszych produkcji, na tworzeniu tytułów, które przetrwają próbę czasu, jak często jest w przypadku najlepszej sztuki - tłumaczy.

horizon_zero_dawn
Horizon Zero Dawn to nowa marka Sony z obecnej generacji konsol

Menedżer zaznaczył, że Sony otworzyło się też na nowe pomysły, czego przykładem jest Guerilla Games. Studio porzuciło znaną z serii Killzone perspektywę pierwszej osoby na rzecz zastosowanej w Horizon Zero Dawn kamery za plecami postaci.

Layden pochwalił również konkurencję. Pogratulował Microsoftowi pomysłu związanego z kontrolerem dla niepełnosprawnych, a także podkreślił, że branża nie powinna nie doceniać Nintendo.

Źródło: IGN

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki