Apex Legends od twórców Titanfall to po części tzw. hero shooter, zawiera więc elementy znane między innymi z Overwatch. Chodzi o postacie, ich osobowość i różne umiejętności.

Oprócz broni, używamy bowiem w Apex Legends również zdolności, które potrafią zmienić tok bitwy i przechylić szalę zwycięstwa. W tym poradniku poznasz wszystkich bohaterów gry i dowiesz się najważniejszych informacji o umiejętnościach.

Apex Legends - wszyscy bohaterowie i zdolności

Respawn Entertainment przygotowało 8 różnorodnych bohaterów - jak na razie nie wspomniano o możliwości dołączenia kolejnych. Poniżej znajdziesz krótki opis postaci i spis umiejętności.

Bloodhound

Bloodhound to tropicielka w świecie Apex Legends. Charakterystycznie ubrana postać dysponuje zdolnościami pozwalającymi dostrzec ślady stóp przeciwników albo ustalić położenie wrogów, nawet przez ściany.

Zdolności Bloodhound

  • Pasywna: Tropiciel - wrogowie zostawiają po sobie ślady, które możesz odnaleźć.
  • Taktyczna: Oko Wszechojca - ujawnia na krótką chwilę pozycję wrogów, pułapek i śladów na całym obszarze przed graczem, również wewnątrz budynków.
  • Specjalna: Dziki Łowca - wrażliwsze zmysły pozwalają poruszać się z większą prędkością i dostrzegać ślady termiczne
a1

Gibraltar

Mimo że niektórzy bohaterowie w Apex Legends wyróżniają się zdolnościami obronnymi, to Gibraltar jest główną defensywną postacią w grze. Pasywna zdolność korzystania z tarczy podczas mierzenia z broni sprawia, że zawsze możesz stawić czoła wrogom.

Zdolności Gibraltara:

  • Pasywna: Tarcza balistyczna - podczas korzystania z celownika aktywujesz tarczę balistyczną, chroniącą przed wrogim ostrzałem.
  • Taktyczna: Kopuła ochronna - osłona w kształcie kopuły, która przez 15 sekund blokuje wszystkie ataki.
  • Specjalna: Bombardowanie - skoncentrowany atak z moździerza na pozycję, którą oznaczasz dymem.
a2

Lifeline

Jeden z dwóch medyków w Apex Legends. Głównym zadaniem Lifeline jest wspieranie pozostałych członków drużyny. Zawsze warto mieć w grupie postać leczącą, a Lifeline jest na tę chwilę najlepszym medykiem.

Zdolności Lifeline:

  • Pasywna: Medyk bojowy - szybsze opatrywanie powalonych sojuszników dzięki osłonie obronnej. Przedmioty lecznicze używane są 25 proc. szybciej.
  • Taktyczna: Dron leczący D.O.C - przez pewien czas automatycznie przywraca zdrowie sojusznikom znajdującym się w pobliżu.
  • Specjalna: Zrzut zaopatrzenia - zrzut kapsuły pełnej wysokiej jakości sprzętu do obrony.
a3

Pathfinder

Jeżeli znasz gry z serii Titanfall, być może pamiętasz roboty, które spacerowały po większości map w trybach wieloosobowych - jednym z nich jest właśnie Pathfinder. Choć jest sklasyfikowany jako medyk, bliżej mu do zwiadowcy, między innymi dzięki hakowi z linką.

Zdolności Pathfindera:

  • Pasywna: Poufne informacje - polega na skanowaniu sygnalizatora rozpoznawczego, by poznać kolejną pozycję pierścienia.
  • Taktyczna: Hak z liną - pozwala szybko dotrzeć w trudno dostępne miejsca.
  • Specjalna: Działko z linką - wielozadaniowe działo strzelające liną.
a4

Wraith

To dość nietypowa postać, choć lubiana i często wybierana. Wraith to niemal „złota rączka” - słyszy pobliskich przeciwników, ale może też przemieszczać drużynę portalami.

Zdolności Wraith:

  • Pasywna: Głosy z otchłani - gdy wróg mierzy do Wraith, bohaterka usłyszy głos, który ostrzeże ją przed niebezpieczeństwem.
  • Taktyczna: Przez otchłań - postać szybko przemieszcza się przez bezpieczną otchłań, unikając wszelkich obrażeń.
  • Specjalna: Wrota wymiarów - połącz 2 miejsca na 60 sekund, używając portalu.
a5

Bangalore

To klasyczna klasa żołnierza, odpowiedzialnego w drużynie za zadawanie obrażeń, szczególnie atakami moździerza. Radzi sobie jednak dobrze również w defensywie, bo potrafi skorzystać z zasłony dymnej.

Zdolności Bangalore

  • Pasywna: Szybsze tempo - po odniesieniu obrażeń podczas sprintu, Bangalore porusza się szybciej.
  • Taktyczna: Wyrzutnia dymu - wystrzeliwuje granat dymny, który tworzy ścianę dymu w momencie uderzenia.
  • Specjalna: Piorun kulisty - ostrzał artyleryjski, który powoli pełznie po polu walki.
a6

Caustic

Jedna z dwóch postaci, którą trzeba odblokować walutą w grze. Wszystkie zdolności Caustic skupiają się na użyciu trującego gazu, który powoli zabiera życie przeciwnikom.

Zdolności Caustic:

  • Pasywna: Obraz Nox - umiejętność lokalizowania zagrożeń w swojej chmurze gazu.
  • Taktyczna: Pułapka gazowa Nox - Caustic może umieścić do 6 pojemników z gazem, który uwalnia się, kiedy pułapka zostanie trafiona z broni palnej lub uruchomiona przez wroga.
  • Specjalna: Granat z gazem Nox - pokrywa spory obszar terenu gazem Nox.
a7

Mirage

Jako ostatniego przedstawiamy Mirage, czyli drugą postać wymagającą odblokowania. Bohater potrafi zwieść drużynę wroga, korzystając z holograficznych wabików.

Zdolności Mirage:

  • Pasywna: Bis - automatycznie aktywuje hologram i obszar maskujący 5 sekund po powaleniu.
  • Taktyczna: Chora psychika - postać wypuszcza hologram, który odwraca uwagę wroga.
  • Specjalna: Zniknięcie - Mirage aktywuje pole maskujące oraz kilka hologramów jednocześnie.
a8

Jak odblokować nowe postacie

Od początku swojej przygody w Apex Legends możesz wybrać niemal wszystkie dostępne postacie, a dodatkowo zmieniać je po każdym meczu - zgodnie z upodobaniami.

Dwóch z ośmiu bohaterów nie jest jednak dostępnych, dopóki ich nie odblokujemy. To Caustic i Mirage, których możemy kupić za 1200 żetonów legend albo 750 monet Apex. Pierwszą walutę zdobywamy podczas gry, natomiast drugą należy kupić za realne pieniądze.

aa

Nie ma znaczenia, której waluty użyjemy - otrzymamy tę samą postać z tymi samymi zdolnościami. Wersja płatna to po prostu opcja dla osób, które chcą zaoszczędzić czas i szybko zdobyć nową postać.

Aby odblokować Caustic i Mirage, przejdź do zakładki „Sklep”, a następnie „Legendy”. Zobaczysz tam wspomnianych bohaterów. Wybierz postać, następnie walutę, i ciesz się nowym zawodnikiem.

Spis treści: Apex Legends - poradnik i najlepsze porady

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz