Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Witamy w solucji i poradniku do Resident Evil 2 (Remake, 2019), w którym zamieściliśmy informacje związane z wieloma aspektami rozgrywki. Od opisu mechaniki i wiadomości dotyczących rozgrywki, poprzez opis przejścia gry, kończąc na opracowaniu zagadek i łamigłówek.

Jak przystało na rasowy survival horror, w Resident Evil 2 uświadczymy wiele strasznych i krwawych momentów. Od nieoczekiwanych starć z żywymi trupami, poprzez przeszukiwanie napotkanych lokacji, po rozwiązywanie różnych zagadek.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi przygoda z Resident Evil 2 (Remake, 2019)okaże się nieco prostsza w momentach, gdy pojawią się kłopoty związane z kontynuowaniem wątku głównego czy też rozwiązaniu jakiejś zagadki.

Poradnik i wskazówki do Resident Evil 2

Na bieżącej stronie znajdziesz przydatne wskazówki, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem zabawy. Jeśli chcesz przenieść się do konkretnej strony poradnika, to wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu i kliknąć w niego. Na dole obecnej strony znajdziecie też kilka porad związanych z mechaniką.

Podstawy i mechanika

Resident Evil 2 jest tytułem dość rozbudowanym, który jednak dobrze tłumaczy podstawy rozgrywki. Pomimo tego w niektórych miejscach mogą pojawić się pewne niejasności. W takich przypadkach zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat rozgrywki.

  • Interfejs i ekwipunek (na dole tej strony)
  • Oznaczenia mapy (na dole tej strony)

Opis przejścia

Autorzy Resident Evil 2 (Remake, 2019)przygotowali dwie osobne kampanie, które miejscami się zazębiają. Chodzi o przygody Leona oraz Claire. Poniżej znajdziecie opis przejścia obydwu wątków głównych.

Historia Leona

Historia Claire

Tryb 2nd Run - Claire

Tryb 2nd Run - Leon

Zagadki i łamigłówki

Poniżej znajdziecie odpowiedzi na wiele różnych pytań, które mogą pojawić się w trakcie gry. Oprócz rozwiązań różnych zagadek i łamigłówek zawarliśmy tu także między innymi szyfry do sejfów czy kody do kłódek.

Porady ogólne do Resident Evil 2

- Eksploruj dokładnie wszystkie odwiedzane miejsca. Często znajdziesz w nich bowiem nie tylko przedmioty kluczowe do popchnięcia fabuły do przodu, ale również między innymi broń, amunicję czy rzeczy przywracające zdrowie. A tych nigdy nie jest za wiele.

- Staraj się stale oszczędzać amunicję. Chodzi tutaj przede wszystkim o efektywną eliminację przeciwników (np. w podstawowe zombie celuj w głowę), jak również omijanie ich, jeśli jest to możliwe. Czasami lepiej po prostu przebiec obok żywego trupa, aby zaoszczędzić naboje.

- Pamiętaj, że w grze spotkasz różne rodzaje przeciwników, a z każdym walczy się inaczej. Dlatego zanim otworzysz ogień przeanalizuj najpierw słabe punkty przeciwnika (w opisach przejściach misji podajemy wskazówki związane z poszczególnymi rywalami).

- Na bieżąco odnawiaj zdrowie. Pamiętaj, że w grze nie ma autoregeneracji i o poziom energii witalnej musisz troszczyć się manualnie. Dlatego koniecznie podnoś i noś ze sobą wszelkiego rodzaju przedmioty medyczne, nawet zioła, ponieważ z czasem mogą uratować bohaterom życie.

- Staraj się nie wyrzucać przedmiotów z ekwipunku. Jeśli to uczynisz, to dana rzecz nie upadnie na podłogę, ale zniknie z gry na zawsze (nie dotyczy to przedmiotów fabularnych, których nie da się pozbyć). Jeżeli masz za mało miejsca w ekwipunku, to lepiej jest odstawić niektóre przedmioty do skrzyń, zdobyć torby zwiększającą ilość wolnego miejsca lub spróbować połączyć ze sobą przedmioty (np. ten sam rodzaj amunicji lub różne zioła).

- Zapisuj stan gry, kiedy pojawi się taka możliwość. W ważnych momentach są punkty autozapisu, ale jeśli natkniesz się na maszynę do pisania, to skorzystaj z niej, co pozwoli zapisać punkt rozgrywki, w którym się znajdujesz.

Interfejs i ekwipunek

Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje związane z ekranem ekwipunku, który spełnia nieco więcej opcji niż sama przechowalnia przedmiotów. Jeśli chodzi o sam ekran rozgrywki, to jest on ograniczony do minimum. W prawym dolnym narożniku znajduje się stan amunicji do danej broni, natomiast wszelkiego rodzaju klawisze związane np. z kontratakiem lub interakcję, pojawiają się bezpośrednio na ekranie w odpowiednich sytuacjach.

ekwipunek
  1. Bieżące zadanie - w tym miejscu możesz sprawdzić, jaki jest główny cel, który masz obecnie zrealizować.
  2. Stan zdrowia - możesz tu sprawdzić, ile energii posiada bohater. Jeśli pasek przybiera barwę pomarańczową lub czerwoną, to należy pomyśleć o jego wyleczeniu.
  3. Menu podręczne - jest to miejsce, w którym możesz umieszczać broń i ekwipunek podręczny. Oprócz pistoletów mowa tu np. o strzelbie, granatach czy nożu. Wystarczy wybrać odpowiedni przedmiot z menu z prawej i przypisać go do menu szybkiego wyboru (obsługujemy je strzałkami na padzie).
  4. Zakładki menu - możesz się w tym miejscu przełączać między różnymi menu. Chodzi tu m.in. o ekwipunek, mapę czy możliwość odczytania zebranych dokumentów i listów.
  5. Przedmioty w ekwipunku - rzeczy noszone bezpośrednio przez bohatera. Jeśli chcemy z jakiegoś skorzystać, to wystarczy na niego najechać, co rozwinie specjalne menu. To właśnie z niego wybieramy czy chcemy dany przedmiot użyć, połączyć z innym, przyjrzeć mu się lub wyrzucić.
  6. Informacje - w tym miejscu są wyświetlane najważniejsze wiadomości związane z zaznaczonym przedmiotem.

Oznaczenia mapy

W trakcie gry w Resident Evil 2 warto często posiłkować się mapą (włączamy ją: tocuhpadem - PS4, przycisk podglądu - XO). Dzięki niej szybko ustalimy położenie bohatera, a także zlokalizujemy poszczególne miejsca oraz zdobędziemy informacje na temat ich przeszukania. Jeśli chcemy odkryć zarys danego piętra lub lokacji, to musimy najpierw znaleźć odpowiednią, papierową mapę, które pojawiają się w świecie gry.

mapa
  1. Główna postać - strzałka pokazuje miejsca, w którym w danej chwili znajduje się sterowany przez nas bohater lub bohaterka.
  2. Przeszukane pomieszczenia - niebieskim kolorem są na mapie zaznaczone lokacje, które już przeszukaliśmy i zabraliśmy z nich wszystkie przedmioty.
  3. Pomieszczenia nieprzeszukane - czerwonym kolorem oznaczona z kolei miejsca, w których nadal znajdują się różne przedmioty. Mogą to być zarówno rzeczy ważne fabularnie, jak i zwykłe elementy pokroju pocisków.
  4. Ikony przedmiotów i ważnych miejsc - takimi ikonami są na mapie zaznaczone ważne obiekty lub miejsca, z którymi możemy na przykład wejść w interakcję. Aby ikona się pojawiła bohater musi zlokalizować daną rzecz lub miejsce. Po najechaniu na nią z poziomu mapy pojawi się odpowiedni opis.
  5. Poziomy mapy - kwadraciki pokazują poziom, który obecnie jest wyświetlany na mapie. Domyślnie włącza się poziom, na którym znajduje się bohater, ale w każdej chwili możemy sprawdzić inne kondygnacje.
  6. Klawisze nawigacyjne - szybka ściąga, dzięki której dowiemy się, jakimi klawiszami możemy mapę przesuwać, przybliżać, oddalać czy też zmieniać piętra w trakcie jej przeglądania.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami