Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Witamy w solucji i poradniku do Resident Evil 2 (Remake, 2019), w którym zamieściliśmy informacje związane z wieloma aspektami rozgrywki. Od opisu mechaniki i wiadomości dotyczących rozgrywki, poprzez opis przejścia gry, kończąc na opracowaniu zagadek i łamigłówek.

Jak przystało na rasowy survival horror, w Resident Evil 2 uświadczymy wiele strasznych i krwawych momentów. Od nieoczekiwanych starć z żywymi trupami, poprzez przeszukiwanie napotkanych lokacji, po rozwiązywanie różnych zagadek.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi przygoda z Resident Evil 2 (Remake, 2019)okaże się nieco prostsza w momentach, gdy pojawią się kłopoty związane z kontynuowaniem wątku głównego czy też rozwiązaniu jakiejś zagadki.

Poradnik i wskazówki do Resident Evil 2

Na bieżącej stronie znajdziesz przydatne wskazówki, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem zabawy. Jeśli chcesz przenieść się do konkretnej strony poradnika, to wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu i kliknąć w niego. Na dole obecnej strony znajdziecie też kilka porad związanych z mechaniką.

Podstawy i mechanika

Resident Evil 2 jest tytułem dość rozbudowanym, który jednak dobrze tłumaczy podstawy rozgrywki. Pomimo tego w niektórych miejscach mogą pojawić się pewne niejasności. W takich przypadkach zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat rozgrywki.

  • Interfejs i ekwipunek (na dole tej strony)
  • Oznaczenia mapy (na dole tej strony)

Opis przejścia

Autorzy Resident Evil 2 (Remake, 2019)przygotowali dwie osobne kampanie, które miejscami się zazębiają. Chodzi o przygody Leona oraz Claire. Poniżej znajdziecie opis przejścia obydwu wątków głównych.

Historia Leona

Historia Claire

Tryb 2nd Run - Claire

Tryb 2nd Run - Leon

Zagadki i łamigłówki

Poniżej znajdziecie odpowiedzi na wiele różnych pytań, które mogą pojawić się w trakcie gry. Oprócz rozwiązań różnych zagadek i łamigłówek zawarliśmy tu także między innymi szyfry do sejfów czy kody do kłódek.

Porady ogólne do Resident Evil 2

- Eksploruj dokładnie wszystkie odwiedzane miejsca. Często znajdziesz w nich bowiem nie tylko przedmioty kluczowe do popchnięcia fabuły do przodu, ale również między innymi broń, amunicję czy rzeczy przywracające zdrowie. A tych nigdy nie jest za wiele.

- Staraj się stale oszczędzać amunicję. Chodzi tutaj przede wszystkim o efektywną eliminację przeciwników (np. w podstawowe zombie celuj w głowę), jak również omijanie ich, jeśli jest to możliwe. Czasami lepiej po prostu przebiec obok żywego trupa, aby zaoszczędzić naboje.

- Pamiętaj, że w grze spotkasz różne rodzaje przeciwników, a z każdym walczy się inaczej. Dlatego zanim otworzysz ogień przeanalizuj najpierw słabe punkty przeciwnika (w opisach przejściach misji podajemy wskazówki związane z poszczególnymi rywalami).

- Na bieżąco odnawiaj zdrowie. Pamiętaj, że w grze nie ma autoregeneracji i o poziom energii witalnej musisz troszczyć się manualnie. Dlatego koniecznie podnoś i noś ze sobą wszelkiego rodzaju przedmioty medyczne, nawet zioła, ponieważ z czasem mogą uratować bohaterom życie.

- Staraj się nie wyrzucać przedmiotów z ekwipunku. Jeśli to uczynisz, to dana rzecz nie upadnie na podłogę, ale zniknie z gry na zawsze (nie dotyczy to przedmiotów fabularnych, których nie da się pozbyć). Jeżeli masz za mało miejsca w ekwipunku, to lepiej jest odstawić niektóre przedmioty do skrzyń, zdobyć torby zwiększającą ilość wolnego miejsca lub spróbować połączyć ze sobą przedmioty (np. ten sam rodzaj amunicji lub różne zioła).

- Zapisuj stan gry, kiedy pojawi się taka możliwość. W ważnych momentach są punkty autozapisu, ale jeśli natkniesz się na maszynę do pisania, to skorzystaj z niej, co pozwoli zapisać punkt rozgrywki, w którym się znajdujesz.

Interfejs i ekwipunek

Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje związane z ekranem ekwipunku, który spełnia nieco więcej opcji niż sama przechowalnia przedmiotów. Jeśli chodzi o sam ekran rozgrywki, to jest on ograniczony do minimum. W prawym dolnym narożniku znajduje się stan amunicji do danej broni, natomiast wszelkiego rodzaju klawisze związane np. z kontratakiem lub interakcję, pojawiają się bezpośrednio na ekranie w odpowiednich sytuacjach.

ekwipunek
  1. Bieżące zadanie - w tym miejscu możesz sprawdzić, jaki jest główny cel, który masz obecnie zrealizować.
  2. Stan zdrowia - możesz tu sprawdzić, ile energii posiada bohater. Jeśli pasek przybiera barwę pomarańczową lub czerwoną, to należy pomyśleć o jego wyleczeniu.
  3. Menu podręczne - jest to miejsce, w którym możesz umieszczać broń i ekwipunek podręczny. Oprócz pistoletów mowa tu np. o strzelbie, granatach czy nożu. Wystarczy wybrać odpowiedni przedmiot z menu z prawej i przypisać go do menu szybkiego wyboru (obsługujemy je strzałkami na padzie).
  4. Zakładki menu - możesz się w tym miejscu przełączać między różnymi menu. Chodzi tu m.in. o ekwipunek, mapę czy możliwość odczytania zebranych dokumentów i listów.
  5. Przedmioty w ekwipunku - rzeczy noszone bezpośrednio przez bohatera. Jeśli chcemy z jakiegoś skorzystać, to wystarczy na niego najechać, co rozwinie specjalne menu. To właśnie z niego wybieramy czy chcemy dany przedmiot użyć, połączyć z innym, przyjrzeć mu się lub wyrzucić.
  6. Informacje - w tym miejscu są wyświetlane najważniejsze wiadomości związane z zaznaczonym przedmiotem.

Oznaczenia mapy

W trakcie gry w Resident Evil 2 warto często posiłkować się mapą (włączamy ją: tocuhpadem - PS4, przycisk podglądu - XO). Dzięki niej szybko ustalimy położenie bohatera, a także zlokalizujemy poszczególne miejsca oraz zdobędziemy informacje na temat ich przeszukania. Jeśli chcemy odkryć zarys danego piętra lub lokacji, to musimy najpierw znaleźć odpowiednią, papierową mapę, które pojawiają się w świecie gry.

mapa
  1. Główna postać - strzałka pokazuje miejsca, w którym w danej chwili znajduje się sterowany przez nas bohater lub bohaterka.
  2. Przeszukane pomieszczenia - niebieskim kolorem są na mapie zaznaczone lokacje, które już przeszukaliśmy i zabraliśmy z nich wszystkie przedmioty.
  3. Pomieszczenia nieprzeszukane - czerwonym kolorem oznaczona z kolei miejsca, w których nadal znajdują się różne przedmioty. Mogą to być zarówno rzeczy ważne fabularnie, jak i zwykłe elementy pokroju pocisków.
  4. Ikony przedmiotów i ważnych miejsc - takimi ikonami są na mapie zaznaczone ważne obiekty lub miejsca, z którymi możemy na przykład wejść w interakcję. Aby ikona się pojawiła bohater musi zlokalizować daną rzecz lub miejsce. Po najechaniu na nią z poziomu mapy pojawi się odpowiedni opis.
  5. Poziomy mapy - kwadraciki pokazują poziom, który obecnie jest wyświetlany na mapie. Domyślnie włącza się poziom, na którym znajduje się bohater, ale w każdej chwili możemy sprawdzić inne kondygnacje.
  6. Klawisze nawigacyjne - szybka ściąga, dzięki której dowiemy się, jakimi klawiszami możemy mapę przesuwać, przybliżać, oddalać czy też zmieniać piętra w trakcie jej przeglądania.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Komentarze (3)