The Outer Worlds, nowa gra studia Obsidian, to „RPG następnej generacji, nawiązujący do klasyki” - podkreślają twórcy w wywiadzie dla Game Informera. Poznaliśmy przy okazji bardzo dużo szczegółów na temat nowej gry autorów m.in. Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity.

Projektanci podkreślają, że gra będzie „większa niż mała”, jednak nie zdradzili jeszcze żadnych konkretnych informacji, co do długości rozgrywki. Wiemy za to, że w trakcie zabawy odwiedzimy dwie planety, a także bliżej nieokreśloną liczbę księżyców, asteroid oraz stacji kosmicznych. W grze pojawią się również karłowate planety i gazowe olbrzymy.

Wszystkie możliwe do eksploracji miejsca będą miały zdatną do oddychania atmosferę, dlatego nie będą potrzebne kosmiczne kombinezony. Możliwe jednak, że ich elementy pojawią się jako ekwipunek.

out2
W grze pojawią się różnego rodzaju czapki i hełmy

Główny bohater będzie człowiekiem. Chociaż naszej postaci nadamy imię, towarzysze będą się do niej zwracać „kapitanie” lub „szefie”. Podczas tworzenia podopiecznego otrzymamy kilka gotowych wyglądów, które dopasujemy za pomocą odpowiednich suwaków. Z kolei efektywność rozmieszczenia punktów umiejętności ma poprawić komentarz naszych wyborów.

Dodatkowe szczegóły na temat The Outer Worlds:

  • W grze nie uświadczymy systemu moralności, za to będziemy mogli pracować nad reputacją. Prawdopodobnie uda się ukończyć grę bez zabijania kogokolwiek, a uśmiercenie wszystkich napotkanych postaci będzie możliwe. Pojawią się też frakcje, do których dołączymy.
  • Towarzysze mają być przydatni, a także urozmaicą grę własnymi pobocznymi misjami, jednak podczas kampanii ich obecność nie będzie potrzebna. Nie będą umierać w trakcie walki, jedynie omdlewać, wyjątkiem jest najtrudniejszy tryb - Supernova. Chociaż możliwy będzie flirt z towarzyszami, twórcy nie planują wprowadzać romansów. Nie skomentowano również pytania o to, czy wszyscy kompani będą ludźmi.
  • W grze spotkamy inteligentne kosmiczne rasy. Nie będzie mini-gier podczas hakowania.
  • Zabraknie też trybu kooperacji oraz możliwości włączenia trzecioosobowego widoku.
  • Pojawi się za to cykl dnia i nocy.
  • Niektóre starcia będą wyraźnie trudniejsze od innych. Strzelanie w różne części ciała przeciwników lub elementy robotów, będzie miało inny efekt. Będziemy mogli też np. zwrócić dwa roboty przeciwko sobie.
  • Wkrótce zostanie ujawniona nazwa statku kosmicznego, dzięki któremu przemieścimy się pomiędzy planetami. Statku nie będziemy mogli ulepszać.
  • The Outer Worlds zakończymy na wiele sposobów, a na koniec gry zobaczymy także slajdy, prezentujące konsekwencje naszych wyborów.

Twórcy wstępnie planują wydanie małych dodatków, w których pojawią się m.in. nowe planety, narzędzia moderskie, a także tryb New Game Plus, czyli możliwość rozpoczęcia rozgrywki od nowa, zachowując jednak wszystkie zdobyte przedmioty, zdolności i doświadczenie. Gra nie będzie zawierała mikrostransakcji. Wspomniano też, że około 20% obecnego zespołu pracowało wcześniej nad Fallout: New Vegas.

The Outer Worlds zadebiutuje w 2019 roku na PC, PS4 i Xbox One. Dokładna data premiery nie jest jeszcze znana.

Źródło: Game Informer

Reklama