Po odwiedzeniu wschodniego skrzydła, zniszczeniu sadzonki oraz zdobyciu w ten sposób ulepszonej bransolety zacznij kierować się do wyjścia z tej części laboratorium. Udaj się do centralnej części z windą, którą już po zostawieniu Sherry w łóżku.

Tym razem udaj się do panelu z lewej strony i przyłóż do niego bransoletę identyfikacyjną z fioletową wkładką. Jeśli jeszcze jej nie wymieniłeś, to uczyń to teraz na ekranie ekwipunku. W ten sposób odblokujesz przejście do zachodniego skrzydła laboratorium. Wystarczy skorzystać z platformy, która się pojawi, aby do niego przejść.

Po drodze będziesz mijał zwłok żołnierza. Znajdziesz przy nim kasetę, którą możesz odtworzyć w kolejnym pomieszczeniu (laboratorium biologiczne), gdzie znajdziesz również skrzynię. Na prawo od niej, na ścianie, znajduje się miejsce, gdzie trzeba skorzystać z modulatora sygnału (częstotliwość OSS).

080

Aby kontynuować przejdź przez kolejne drzwi i przedostań się przez pomieszczenie z bioreaktorami. Dotrzesz do następnego bezpiecznego pokoju (laboratorium P4), gdzie możesz skorzystać z maszyny i skrzyni.

Kiedy będziesz gotowy przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i podejdź do komory (1), w której znajduje się antidotum na wirusa. Rozpocznie się scenka, po której możesz po raz ostatni skorzystać ze skrzyni w tym fragmencie. Warto zaopatrzyć się w broń, sporo amunicji oraz medykamenty.

Boss William Birkin (Tyrant G)

Kiedy będziesz gotowy zacznij wracać do centralnej części laboratorium. Po drodze natkniesz się na Annette Birkin. Uruchomi się przerywnik, po której staniesz do walki ze zmutowanym Tyrantem G, czyli Williamem Birkinem.

081

Walka z nim wygląda identycznie, jak w przypadku starcia Leona. Należy zatem cały czas pozostawać w ruchu, trzymać przeciwnika na odległość i ostrzeliwać znajdujące się na jego ciele oczy (2), które pojawiają się na ramieniu, nodze i plecach.

Po ich zlikwidowaniu przeciwnik uklęknie, a na jego klatce pojawi się sporo nowych oczu. Najlepiej ostrzelać je zanim jeszcze wstanie. Po ich wyeliminowaniu rywal zmutuje i jego ataki staną się bardziej agresywne. Nadal pozostawaj w ruchu i rozprawiaj się z kolejnymi oczami, które pojawią się na ciele.

Czasami przeciwnik będzie podchodził do zbiorników i rzucał nimi w bohaterkę. Wykonuj wtedy uniki lub ostrzeliwuj oczy na jego plecach. Do zaułków wchodź tylko wtedy, gdy potrzebujesz amunicji lub apteczek i gdy rywal jest daleko. Inaczej możesz zostać w nich zablokowany.

Ucieczka, finalny boss i pociąg

Po walce przeszukaj lokację pod kątem zapasów, po czym skorzystaj z windy, żeby wjechać na górę. Wróć do pokoju z Sherry i obejrzyj scenkę. Po jej zakończeniu udaj się do windy w centralnej części laboratorium, użyj nowej, fioletowej wkładki do bransoletki od Annette i zjedź z dziewczynką na dół.

082

Kontynuuj ucieczkę. W pewnej chwili trafisz na zablokowane drzwi. Poczekaj, aż Sherry je otworzy, skupiając się na powstrzymywaniu zombie bluszczy. W końcu dotrzecie do lokacji z pociągiem. Wejdź do niego (3) i podnieś wtyczkę łączoną leżącą w kokpicie.

Po zostawieniu dziewczyny w środku opuść lokomotywę i skieruj się do pomieszczenia naprzeciwko (4). Użyj wtyczki łączonej na konsoli, po czym podnieś miniguna z prawej strony i wyjdź na platformę z pociągiem.

083

Po chwili rozpocznie się pojedynek z finalnym bossem, czyli kolejną mutacją Tyranta G (Williama Birkina). Zasada jest prosta - cały czas obiegaj pociąg i nie daj się zbliżyć przeciwnikowi do siebie. Jednocześnie ostrzeliwuj oczy na jego klatce piersiowej i brzuchu.

Kiedy tylko rywal zacznie wspinać się na ścianę (5), szybko go ostrzelaj. W ten sposób spadnie na ziemię. Jeśli tego nie uczynisz, to zaatakuje Claire z góry, co może okazać się śmiertelnie niebezpieczne.

Kontynuuj tę taktykę, aż rywal w końcu upadnie i zacznie czołgać się w stronę bohaterki. Teraz wystarczy oddać jeszcze kilka celnych strzałów we wspomniane oczy na jego ciele, aby w końcu go wyeliminować. W tym momencie historia Claire i Sherry zakończą się.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaResident Evil 2 - Recenzja

Nowa gra zbudowana na starych fundamentach.

Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): laboratorium, alternatywne zakończenie

Gniazdo Umbrelli, skrzydło wschodnie i zachodnie, wirus G i trzech bossów.

VideoGramy w Anthem

Misja poboczna.