Zwiększa się liczba rodziców zaniepokojonych sposobem, w jaki twórcy gier próbują zarobić na dzieciach - poprzez mikropłatności. Młodzi ludzie często czują się zmuszeni do wydania dodatkowych pieniędzy.

Według badań przeprowadzonych przez Ofcom - brytyjski organ państwowy, nadzorujący rynek mediów i telekomunikacji - 25 procent rodziców dzieci korzystających z elektronicznej rozrywki (w wieku 3-4 lat) jest zaniepokojona presją zakupów wewnątrz gry, wywieraną na ich pociechach. To o 9 procent więcej niż w zeszłym roku.

To samo badanie przeprowadzono na rodzicach starszych dzieci, w przedziale wiekowym 5-15. W tej grupie zaniepokojenie wyraziło 39 procent osób, czyli ponownie o 9 procent więcej (dzięki, GamesIndustry).

smar2
Candy Crush Saga to przykład popularnej gry mobilnej, która po krótkim czasie zachęca do mikropłatności

Ponadto, z ankiety wynika, że mechanizmy kupowania nie są zawsze dla dzieci zrozumiałe. Wśród nastolatków w wieku 12-15 lat, niemal jedna piąta stwierdziła, że przynajmniej raz nieświadomie wydała pieniądze online.

Mikropłatności to szczególny problem w grach mobilnych. Większość deweloperów wydaje swoje produkcje za darmo, ale w toku rozgrywki sprytnie zachęca użytkowników do zakupów - np. poprzez ograniczenie czasu gry, dostępnych żyć, itp.

Choć rodzice mogą korzystać z systemów zapobiegających łatwemu dokonywaniu zakupów na smartfonach przez dzieci, tylko jedna piąta opiekunów dzieci w przedziale wiekowym 5-15 korzysta z takich rozwiązań.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (4)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Twórcy Candy Crush chcą zapobiec rejestracji tytułu strategii The Banner Saga

AKTUALIZACJA: Autorzy The Banner Saga odpowiadają na wniosek King.

Twórcy Candy Crush rejestrują słowo „candy”

AKTUALIZACJA: Studio wyjaśnia decyzję.

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Najnowsze

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Anthem - tryby gry: misje, fortyfikacje, gra swobodna

Rodzaje ekspedycji i aktywności, które wykonujemy w Anthem.

Reklama