Z opublikowanych przez firmę Microsoft wyników finansowych za ostatni kwartał 2018 roku wynika, że koncern uzyskał największe przychody z sektora gier w historii. Wzrasta ponadto liczba użytkowników usługi Xbox Live.

Dział gier giganta z Redmond uzyskał przychody w wysokości 4,3 miliardów dolarów, przewyższając wynik z zeszłego roku o 8 procent. Rezultat nie jest jednak zasługą sprzedaży sprzętu, bo w tym sektorze zanotowano spadek o 19 procent (dzięki, GamesIndustry).

Do rekordowego wyniku przyczyniła się natomiast sprzedaż oprogramowania oraz usługi. Dzięki grom - w szczególności produkowanym przez studia zewnętrzne - oraz subskrypcji Game Pass, Microsoft uzyskał o 31 procent wyższe przychody z działu niż w ubiegłym roku.

mic2
Abonament Game Pass pozwala między innymi na granie w Forzę Horizon 4

Liczba użytkowników Xbox Live wzrosła natomiast o 8 procent, osiągając pułap 64 milionów osób - wliczając konsole, PC i urządzenia mobilne.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Microsoft wykupił kilka studiów, między innymi Obsidian Entertainment, zwiększając liczbę wewnętrznych zespołów do 13.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

GeForce GTX 1660 Ti w sprzedaży. Cena od 1339 zł

Karta na architekturze Turing, ale bez ray tracingu.

VR będzie istotne dla PS5 - twierdzi deweloper

Gogle przestaną być tylko gadżetem?

Najnowsze

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

GeForce GTX 1660 Ti w sprzedaży. Cena od 1339 zł

Karta na architekturze Turing, ale bez ray tracingu.

VR będzie istotne dla PS5 - twierdzi deweloper

Gogle przestaną być tylko gadżetem?

Reklama