Peter Moore - prezes klubu Liverpool oraz były szef EA Sports - obawia się, że piłka nożna będzie tracić coraz więcej młodych wielbicieli na rzecz gier wideo, przykładowo popularnego Fortnite.

Według Moore'a, tzw. milenialsi mają problem z obejrzeniem meczu futbolu, ponieważ trudno im usiedzieć w spokoju przez 90 minut. Piłka nożna musi więc rzekomo wykorzystać najnowszą technologię, aby utrzymać zainteresowanie nastolatków.

- Jeżeli nie będziemy sprawni technologicznie, stracimy ich. Obecnie jest bardzo duża presja na czas, a dzień ma tylko 24 godziny. Jest tylko tyle czasu w ciągu dnia, żeby grać w Fortnite - tłumaczy były szef EA Sports (dzięki, SportsMedia).

for3
O uwagę młodych ludzi ponoć bardzo trudno zabiegać

Sposobem na zainteresowanie milenialsów piłką nożną miało by być według Moore'a podzielenie treści na „kawałki”, każdy trwający od 60 do 90 sekund. Menedżer nie określił jednak, jaką treść ma na myśli.

Ponadto, kluczowe będzie rzekomo spersonalizowanie wyświetlanych materiałów do widza. - Jeśli lubisz tylko Mohameda Salaha, a ja tego nie wiem, wszystkie moje starania pójdą na marne - mówi Moore.

Przypomnijmy, że Fortnite stanowi zagrożenie nie tylko dla piłki nożnej. Według Netflixa, strzelanka Epic Games jest jednym z głównych konkurentów platformy.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (7)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Najnowsze

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

GeForce GTX 1660 Ti w sprzedaży. Cena od 1339 zł

Karta na architekturze Turing, ale bez ray tracingu.

VR będzie istotne dla PS5 - twierdzi deweloper

Gogle przestaną być tylko gadżetem?

Reklama