W Anthem dostępnych jest aż 6 poziomów trudności. Na początku rozgrywki będą dostępne tylko trzy, a dopiero po osiągnięciu 30. rangi doświadczenia odblokujemy kolejne trzy.

Stopień trudności wybieramy przed rozpoczęciem misji i potem nie możemy go zmienić. Jeśli chcemy zmienić poziom zadania, które wykonujemy, musimy z niego zrezygnować, wrócić do miasta i ponownie wybrać interesującą nas misję.

001
  • Łatwy - szczególnie polecamy graczom, którzy w pojedynkę zamierzają grać w Anthem, gdyż na wyższych poziomach trudności zabawa bez towarzyszy jest bardzo wymagająca.
  • Normalny - ten poziom trudności jest przeznaczony dla graczy, którzy zamierzają grać w kooperacji, ale chcą zachować równowagę pomiędzy wzywaniem a opowiadaną historią.
    Obrażenia zadawane przez przeciwników i ich wytrzymałość zwiększone o 100% (w stosunku do łatwego poziomu trudności); szansa na znalezienie najrzadszych przedmiotów zwiększona o 50%.
  • Trudny - jak wyżej, ale poziom trudności znacznie wzrasta. Jeden kompan może nie wystarczyć, aby pokonać wrogie oddziały.
    Obrażenia zadawane przez przeciwników i ich wytrzymałość zwiększone o 300% (w stosunku do łatwego poziomu trudności); szansa na znalezienie najrzadszych przedmiotów zwiększona o 100%.
  • Wielki Mistrz 1 - ten poziom trudności będzie dostępny dopiero po osiągnięciu 30. poziomu doświadczenia.
    Zalecana minimalna rzadkość javelina: wyborowy (kolor różowy); obrażenia zadawane przez przeciwników i ich wytrzymałość zwiększone o 700% (w stosunku do łatwego poziomu trudności); szansa na znalezienie najrzadszych przedmiotów zwiększona o 150%
  • Wielki Mistrz 2 - ten poziom trudności będzie dostępny dopiero po osiągnięciu 30. poziomu doświadczenia.
    Zalecana minimalna rzadkość javelina: mistrzowski (kolor pomarańczowy); obrażenia zadawane przez przeciwników i ich wytrzymałość zwiększone o 1500% (w stosunku do łatwego poziomu trudności); szansa na znalezienie najrzadszych przedmiotów zwiększona o 200%
  • Wielki Mistrz 3 - ten poziom trudności będzie dostępny dopiero po osiągnięciu 30. poziomu doświadczenia.
    Zalecana minimalna rzadkość javelina: legendarny (kolor żółty); obrażenia zadawane przez przeciwników i ich wytrzymałość zwiększone o 3100% (w stosunku do łatwego poziomu trudności); szansa na znalezienie najrzadszych przedmiotów zwiększona o 250%

Każdy kolejny poziom trudności wzmocni przeciwników, zwiększając ilość życia i liczbę zadawanych obrażeń. Jednak im wyższy stopień trudności, tym znacznie cenniejsze wyposażenie zdobędziesz po zakończeniu misji.

Siła wrogów skaluje się do liczby graczy.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata