W Resident Evil 2 natkniemy się na sporą grupę różnego rodzaju przeciwników. Chociaż podstawą wśród rywali są klasyczne, żywe trupy, to nie brakuje również innych potworów i mutantów.

Każdy typ wrogów wymaga nieco innego podejścia do walki oraz przyjętej taktyki. W przypadku niektórych oponentów możemy próbować po prostu unikać walki, aby w ten sposób zaoszczędzić cenną amunicję oraz zminimalizować ryzyko otrzymania groźnej rany, która wymaga do wyleczenia medykamentów.

Poniżej prezentujemy poszczególne typy wrogów, jakich można spotkać w grze. Oprócz ogólnej charakterystyki podajemy też wiadomości związane z taktyką walki i podajemy miejsca, w których można się z nimi spotkać po raz pierwszy.

Zombie

Zombie, czyli żywe trupy, to podstawowy rodzaj wrogów, na których trafisz już na początku zabawy podczas drogi na komisariat. Potem będą towarzyszyć bohaterom praktycznie przez całą grę. Zombie są powolne i atakują tylko z bezpośredniej odległości, dlatego dobrze walczyć z nimi na dystans.

zombie

W bardziej otwartych lokacjach można pokusić się o ich wymijanie, jednak w ciasnych korytarzach najlepiej je eliminować strzałami w głowę. Niestety tych trzeba na ogół oddać dość sporo, a i tak jest spora szansa, że po wywróceniu się zombie może nagle wstać ponowie. Dlatego podchodząc do ciał zachowaj czujność i ewentualnie dobijaj je nożem lub kilkoma strzałami. Absolutną pewność co do zabicia zombie ma się tylko wtedy, gdy eksploduje mu głowa.

Gdyby żywe trupy złapały bohatera, to korzystaj z broni dodatkowych (noża, granatu), aby się od nich uwolnić. Przy zachowaniu uwagi nie stanowią większego zagrożenia, ale kiedy jest ich więcej należy zachować bezpieczną odległość.

Lizacze

To bardzo niebezpieczne zmutowane istoty, które po raz pierwszy spotkasz w zachodniej części posterunku. Uważaj, ponieważ najczęściej pojawiają się na ścianach lub sufitach, więc często trudno je od razu wypatrzeć.

lizacz

Cechą charakterystyczną lizaczy jest to, że są zupełnie ślepe. Dlatego jeśli będziesz przechadzał się powoli i nie dotkniesz przy tym potwora, to masz duże szanse na jego wyminięcie i niezwrócenie jego uwagi. Warto dodać, że lizacze nie mogą otwierać drzwi, więc możesz się w ten sposób ukrywać.

Jeśli jednak dojdzie do walki, to najlepiej trzymać przeciwnika na dystans. Lizacze słyną z możliwości bardzo szybkiego przemieszczania się oraz wykonywania długich skoków.

Dlatego zanim zbliżą się do bohatera, to dobrze się z nimi rozprawić na przykład przy pomocy strzelby lub granatnika- 3, 4 celne strzały załatwią sprawę. Pistolet może okazać się bowiem nieco za słabą bronią.

Psy zombie

Są to zmutowane psy, które zostały wcześniej ugryzione przez zombie. Spotkasz je przede wszystkim w pomieszczeniach leżących w pobliżu podziemnego parkingu. Claire napotka je podczas drogi do sierocińca.

pies

Cechą charakterystyczną jest to, że są bardzo szybkie i mogą błyskawicznie dostać się w pobliże bohatera. Dlatego staraj się je eliminować, jak najszybciej z dystansu. Kilka celnych strzałów, nawet z pistoletu, załatwi sprawę. Pamiętaj też o tym, że psiaki mogą korzystać z różnych ciasnych i na pierwszy rzut oka trudnych do wypatrzenia miejsc (np. szybów wentylacyjnych).

Boss: Tyrant G

Tego przeciwnika spotykasz po raz pierwszy w podziemnym zakładzie. Jest to zmutowany wróg, który z bliskiej odległości zadaje obrażenia potężnym ramieniem. Dlatego ważne jest, aby stale pozostawać w ruchu i trzymać wroga na odległość.

tyrantg

Po spełnieniu tego warunku należy szukać na jego ciele dużych oczu. Przy pierwszej walce będzie miał jedno na zmutowanym ramieniu. Przy kolejnych spotkaniach z tym wrogiem oczy będą w różnych miejscach - oprócz ramienia również na udzie czy na plecach. Taktyka walki z tym rywalem niemal zawsze wygląda tak samo, należy tylko pamiętać, że przy kolejnych spotkaniach robi się bardziej agresywny, a jego ataki są niebezpieczniejsze.

Boss: Tyrant, Mr. X

Tego przeciwnika spotkamy po raz pierwszy w dalszej części eksploracji komisariatu policji. Najważniejsza informacja z nim związana jest taka, że jest to rywal nieśmiertelny.

tyrant

Jedyne, co możemy uczynić, to kilkukrotnie strzelić mu w głowę, co spowoduje uklęknięcie przeciwnika. W ciągu tych kilkudziesięciu sekund będziemy mogli się od niego oddalić. Tyrant będzie stale podążał za bohaterem w końcowej fazie pobytu na komisariacie, a potem w niektórych fragmentach rozgrywki (m.in. podczas pobytu w laboratorium).

Może wchodzić na drabiny, przechodzić przez drzwi i ogólnie stale będzie podążał za bohaterem. Można usłyszeć go z daleka, dzięki charakterystycznym krokom. Najlepiej jest go po prostu omijać. Jeśli podejdziesz zbyt blisko, to rywal zaatakuje wyprowadzając potężny cios. Może również złapać bohatera - wtedy należy wykonać kontratak bronią podręczną, ponieważ inaczej zada nam ogromne obrażenia.

Mutant ściekowy

Ten rodzaj przeciwnika występuje jedynie w kanałach ściekowych, do których dotrzemy podczas kampanii. Charakteryzuje się tym, że często znajduje się pod wodą i często go wypatrzeć. Kiedy złapie bohatera należy przeprowadzić kontratak - nożem, lub jeszcze lepiej, granatem.

mutant

Jeśli tego nie uczynimy, to bohater zostanie zarażony trucizną i będzie musiał skorzystać z proszku z niebieskiego zioła, aby się wyleczyć. Po uwolnieniu się od mutanta należy ostrzelać z daleka znajdujące się na jego ciele żółte bąble, a następnie oko, które się pojawi. W walce z tym przeciwnikiem dobrze sprawują się cięższe bronie.

Zombie-bluszcz

Jest to specjalna odmiana żywych trupów, którą spotkasz podczas pobytu w laboratorium Umbrelli. Są to ciała ożywione przez bluszcz. W przeciwieństwie do zwykłych zombie strzelanie w głowę nie przynosi efektów.

bluszcz

Zamiast tego należy celować w żółte bąble na ich ciele. Po ich wyeliminowaniu zombie upadnie na ziemię. Z czasem może jednak powstać z powrotem, dlatego nie zapominaj o tym przy powtórnym odwiedzaniu lokacji z nimi. Jeśli taki przeciwnik złapie bohatera, to trzeba przeprowadzić kontratak pomocniczą bronią. W innym przypadku możemy zostać zatruci i trzeba będzie wspomagać się proszkiem z niebieskich ziół.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta