Na razie nie ujawniono żadnych szczegółów na temat nowych konsol. Przedstawiciel polskiego studia Juggler Games jest jednak przekonany, że w następnej generacji istotnej roli nie odegra rozgrywka międzyplatformowa.

W wywiadzie udzielonym serwisowi GamingBolt główny projektant poziomów nietypowego My Memory of Us - Łukasz Janczuk - stwierdził, że następcy PS4 i Xbox One nie położą nacisku na tak zwany crossplay.

- Z pewnością są gry i gatunki, które skorzystają na takim rozwiązaniu, ułatwiającym fanom wspólną zabawę. Uważam jednak, że rozgrywka międzyplatformowa nie sprawdziłaby się w każdym tytule, więc nie sądzę, by była funkcją definiującą nową generację - wyjaśnił.

my_memory_of_us
Juggler Games to twórcy My Memory of Us

Janczuk wyraził jednocześnie nadzieję, że Sony i Microsoft nadal zapewnią duże wsparcie niezależnym twórcom. Podkreśla, że jego zespół i inne podobne ekipy wciąż mają „wiele historii do opowiedzenia”.

Co ciekawe, inną tezę przedstawił niedawno Paul Keslin ze studia Avalanche, które słynie między innymi z serii Just Cause. Deweloper uważa, że rozgrywka międzyplatformowa będzie bardzo ważnym elementem kolejnej generacji konsol.

Nadal nieznane są daty premiery PS5 i nowego Xboxa. Nieoficjalne informacje sugerują jednak, że Sony rozesłało już do wybranych zespołów tak zwane „devkity” swojego urządzenia, czyli wczesną wersję sprzętu.

Reklama

Powiązane gry

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Najnowsze

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

GeForce GTX 1660 Ti w sprzedaży. Cena od 1339 zł

Karta na architekturze Turing, ale bez ray tracingu.

VR będzie istotne dla PS5 - twierdzi deweloper

Gogle przestaną być tylko gadżetem?

Reklama