Po przejściu przez kanały i sterowni dotrzesz do pokoju monitoringu. Oprócz tego, że jest to bezpieczny obszar, w którym możesz zapisać grę, znaleźć mapę kanałów oraz obejrzeć zdobytą wcześniej kasetę wideo, to jest to również miejsce związane z zagadką logiczną. Jest ona związana ze skrzynkami elektrycznymi z lewej strony pokoju.

Do włączenia każdej skrzynki jest wymagane specjalne, elektryczne urządzenie. Te są oznaczone przy pomocy figur szachowych. Naszym celem jest odnalezienie ich wszystkich, a potem włożenie w skrzynki w odpowiedni sposób.

Zacznijmy od znalezienia wszystkich elementów z figurami szachowymi. Tych jest w sumie sześć (można przyjrzeć im się w ekwipunku, aby pojawił się opis konkretnych figur):

  • Goniec
  • Pion
  • Skoczek
  • Wieża
  • Królowa
  • Król

Trzy pierwsze figury znajdziesz w skrzynkach elektrycznych w pomieszczeniu. Możesz ich na razie nie ruszać lub zabrać i przełożyć do skrzyni, żeby nie zajmowały miejsca w ekwipunku.

Wtyczki króla i królowej

Aby zdobyć figury króla i królowej opuść pomieszczenie kontrolne, przestaw dźwignię, dzięki czemu będziesz mógł przejść na drugą stronę oczyszczalni ścieków, po czym podnieś dźwignię T i przejdź przez drzwi z napisem Exit z prawej. Zejdź na dół, załatw zombie, przestaw dźwignię z prawej i skieruj się do pomieszczenia na lewo od schodów, którymi tu zszedłeś.

szachy1

Skorzystaj z dźwigni T, żeby otworzyć przejście, po czym rusz przed siebie. Podnieś klucz z tablicy (1) i skorzystaj z drabiny (2), żeby zejść do kanału dolnego (3). Przejdź przez niego, przebijając się przez kilka mutantów ściekowych i kontynuuj, aż do magazynu z zaopatrzeniem. Warto przy okazji dodać, że w tej lokacji możesz też zdobyć miotacz ognia.

Teraz trzeba będzie rozwiązać łamigłówkę związaną z figurami i gniazdami. W skrócie włożenie prawidłowej figury do dobrego gniazda (te dzielą się na króla - king oraz królową queen) spowoduje otworzenie się pobliskiego przejścia. Jeśli element wyjmiemy, to przejście zostanie zamknięte. Należy w taki sposób wyjmować i wkładać figury do gniazd, żebyśmy finalnie mogli wyjść z nimi w ręku.

Oto rozwiązanie:

  • Podnieś wtyczkę królowej (4).
  • Umieść wtyczkę królowej w kolejnym gnieździe (5).
  • Po otworzeniu bramy przejdź dalej, wejdź po schodach na górę (wyeliminuj zombie) i podnieś figurę króla (6).
  • Zeskocz na dół, podnieś wtyczkę królowej (5) i włóż ją na swoje pierwotne miejsce (4).
  • Przejdź przez otwarte przejście i włóż wtyczkę króla do gniazda przy schodach (7).
  • Po otworzeniu przejścia udaj się po wtyczkę królowej (4), a przy wychodzeniu z pomieszczenia podnieś wtyczkę króla (7).

Po zdobyciu obydwu wtyczek opuść to miejsce i ze znalezionym kluczem (1) udaj się do windy do warsztatu (8), do której dotrzesz po skorzystaniu z dźwigni T.

Wtyczka wieży

Po skorzystaniu z windy znajdziesz się w warsztacie. Uważaj na zombie na podłodze, ponieważ po chwili wstanie i zaatakuje. Po pozbyciu się problemu przeszukaj pomieszczenie, gdzie znajdziesz rolkę filmu, torbę na biodra i amunicję.

szachy2

Następnie rozpraw się z kolejnym zombie za drzwiami, po czym otwórz je. Wyjdź na korytarz i podnieś wtyczkę wieży (9) znajdującą się w gnieździe z lewej. Możesz teraz wrócić do pokoju monitoringu, aby rozwiązać zagadkę.

Uwaga - zanim wyjmiesz wtyczkę wieży możesz przy pomocy zdobytego klucza (1) przeszukać dwa pobliskie pomieszczenia (chodzi o pomieszczenie socjalne pracowników i komorę wtrysku wody), które teraz będziesz mógł otworzyć.

Rozwiązanie zagadki

Po odnalezieniu wszystkich wtyczek szachowych trzeba włożyć je do skrzynek w odpowiedni sposób. W pomieszczeniu znajdują się dwie wskazówki. Pierwsza to wiadomość przyczepiona na tablicy:

Wygląda na to, że wieża i skoczek są na tej samej ścianie, a goniec oraz królowa nie stoją obok siebie. Oprócz tego wieża i królowa były naprzeciwko siebie.

Druga wskazówka, to kartki z rysunkami konkretnych figur, które znajdują się przy dwóch skrzynkach (A - skoczek, oraz F - pion).

szachy

Na tej podstawie należy dopasować figury do skrzynek w następujący sposób:

  • A - skoczek
  • B - wieża
  • C - goniec
  • D - król
  • E - królowa
  • F - pion

Po uczynieniu tego otworzy się przejście prowadzące do kolejnej lokacji, gdzie dojdzie do starcia z Tyrantem G.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaResident Evil 2 - Recenzja

Nowa gra zbudowana na starych fundamentach.

Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): laboratorium, alternatywne zakończenie

Gniazdo Umbrelli, skrzydło wschodnie i zachodnie, wirus G i trzech bossów.

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

Najnowsze

Abonament Xbox Game Pass trafi na Switch?

W planach są też podobno specjalne odsłony Halo, Gears i Forzy.

GeForce GTX 1660 Ti w sprzedaży. Cena od 1339 zł

Karta na architekturze Turing, ale bez ray tracingu.

VR będzie istotne dla PS5 - twierdzi deweloper

Gogle przestaną być tylko gadżetem?

Reklama