Po rozwiązaniu przez Adę zagadki w spalarni, zdobyciu przez nią bransolety i doznaniu kontuzji w oczyszczalni ścieków, wrócisz do sterowania Leonem, który po chwili odpoczynku znów będzie gotowy do akcji. Zacznij od skierowania się w stronę windy i udaniu się w pobliże śluzy.

Kiedy to nastąpi zlokalizuj miejsce, gdzie nie ma barierki i zeskocz na dół wprost do ścieków płynących w kanale (rozejrzyj się, bo znajdziesz tu nieco amunicji). Zacznij iść przed siebie jedyną możliwą drogą. No rozwidleniu skręć w prawo i kontynuuj, aż dotrzesz do kanału wyższego.

W tym miejscu kanał się rozgałęzia. Skieruj się do odnogi z prawej strony, ponieważ z lewej strony nie ma przejścia, ani nic interesującego. Po chwili dotrzesz do suchego lądu. Wyjdź na powierzchnię i zacznij kierować się na górę po schodach.

Kaseta wideo i mutant w ściekach

Przy drugich zwłokach żołnierza, tych przy których natkniesz się na zombie, znajdziesz ważny przedmiot - cyfrową kasetę wideo. Podnieś ją i kontynuuj drogę w górę. Po chwili dotrzesz do miejsca, gdzie z prawej strony znajdują się drzwi. Na razie je zignoruj, ponieważ nie posiadasz klucza do ich otworzenia.

037

Rusz przed siebie i na razie zignoruj skrzynkę elektryczną (warto jednak zapamiętać jej położenie, ponieważ znajdziesz w niej figurę szachową niezbędną do ukończenia zagadki szachowej). Rusz przed siebie, a przy następnych zamkniętych drzwiach skręć w prawo.

Zejdź na dół po schodach i podnieś nóż leżący na beczce. Wejdź do ścieków i udaj się w prawo. Po znalezieniu się piętro niżej kontynuuj cały czas przed siebie. W końcu zostaniesz zaatakowany przez nowego potwora-mutanta. Kiedy do tego dojdzie wciśnij szybko odpowiedni klawisz (1), żeby bohater mógł przeprowadzić kontratak i wyrwać się bestii.

038

Odejdź od niej na pewną odległość i zacznij ostrzeliwać bąble na plecach (2). Po ich zniszczeniu pojawi się oko - im szybciej je ostrzelasz, tym szybciej potwór zginie.

Uwaga na przyszłość - jeśli podobny mutant złapie bohatera, a ten nie będzie miał broni drugorzędnej (noża lub granatu), to zostanie zainfekowany. Aby pozbyć się trucizny, która stopniowo pozbawia go życia, należy skorzystać z proszku uzyskanego z niebieskich ziół (np. przez połączenie niebieskich ziół z zielonymi).

Pokój monitoringu i zagadka szachowa

Po walce skieruj się w stronę schodów, które zaprowadzą bohatera do sterowni. Omiń kolejkę liniową i wejdź do biura.

039

Możesz tu przeszukać skrzynkę z zamkiem (kod to SZF), notatkę i nieco naboi. Kiedy będziesz gotowy zeskocz na dół przez dziurę w narożniku. W ten sposób dotrzesz do pokoju monitoringu, z którego przez szybę zobaczysz ranną Adę, którą trzeba będzie uratować. Zanim do tego przystąpisz warto nieco się rozejrzeć.

Oprócz maszyny do pisania i skrzyni na przedmioty znajdziesz tu również magnetowid (3), na którym obejrzyj kasetę znalezioną przy zwłokach. Ponadto jest tu także mapa kanałów. Na filmie zobaczysz mutanta Tyranta G, z którym zmierzyłeś się już wcześniej podczas gry.

040

Kolejnym celem jest odnalezienie wtyczek szachowych oraz rozwiązanie zagadki szachowej, związanej ze skrzynkami elektrycznymi (4).

Przy tej okazji znajdziesz dźwignię w kształcie litery T, a także klucz dający dostęp do kilku, wcześniej zablokowanych pomieszczeń (chodzi o pomieszczenie socjalne pracowników i komorę wtrysku wody).

Po zwiedzeniu kanałów i rozwiązaniu zagadki będziesz mógł przejść do finałowych wydarzeń w kanałach.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaResident Evil 2 - Recenzja

Nowa gra zbudowana na starych fundamentach.

Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): laboratorium, alternatywne zakończenie

Gniazdo Umbrelli, skrzydło wschodnie i zachodnie, wirus G i trzech bossów.

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Najnowsze

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Anthem - tryby gry: misje, fortyfikacje, gra swobodna

Rodzaje ekspedycji i aktywności, które wykonujemy w Anthem.

Reklama