Sztuczna inteligencja Google pokonała dwóch zawodowych graczy strategii StarCraft 2

SI uzyskała znaczną przewagę.

Wczoraj wieczorem Blizzard zorganizował transmisję internetową, podczas której zaprezentowano możliwości AlphaStar - sztucznej inteligencji opracowanej przez należącą do Google'a firmy DeepMind - w grze StarCraft 2.

Podczas streamu przedstawiono zapis zmagań SI przeciwko dwóm zawodowym graczom - Dario „TLO” Wünschowi i Grzegorzowi „MaNa” Kominczowi. Obaj stoczyli po pięć potyczek, w których kierowali Protossami, ale wszystkie przegrali.

AlphaStar poniosło jednak klęskę w jednym meczu rozegranym na żywo w trakcie samej transmisji internetowej. Do rywalizacji ponownie przystąpił wspomniany Polak - zdołał zwyciężyć, dzięki błędom popełnionym przez system w połowie starcia.

Co ciekawe, powodzenie sztucznej inteligencji nie zależało od czasu reakcji, który u ludzi jest zazwyczaj bardzo wysoki. Działała wolniej od człowieka, ale podejmowała skuteczniejsze decyzje na wirtualnym polu bitwy.

Zobacz: StarCraft 2: Heart of the Swarm - Poradnik

Aby przyspieszyć naukę AlphaStar, inżynierowie Google utworzyli specjalną ligę, gdzie system rywalizował z innymi SI. W efekcie w stosunkowo krótkim czasie posiadł wiedzę, której przyswojenie normalnie zajęłoby około 200 lat.

Warto podkreślić, że StarCraft 2 stanowi dla sztucznej inteligencji znacznie większe wyzwanie niż na przykład szachy. Komputer musi bowiem podejmować decyzje związane z kilkoma różnymi elementami toczonego pojedynku.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami