Resident Evil 2 - nóż: zdobycie i odzyskanie, do czego służy

Narzędzie związane z walką oraz interakcją z innymi przedmiotami.

W trakcie rozgrywki stosunkowo szybko nasz bohater zdobędzie przydatne narzędzie, czyli nóż. Jest to przedmiot przydający się zarówno podczas eksplorowania i odwiedzania różnych lokacji, jak i do walki z niektórymi przeciwnikami.

Z noża można korzystać na kilka sposobów. Chodzi mianowicie o:

  • Interakcję z napotkanymi przedmiotami
  • Walkę z przeciwnikami
  • Obronę przed atakami

W pierwszym przypadku wystarczy podejść do jakiegoś przedmiotu i wcisnąć przycisk interakcji. Jeśli posiadamy nóż w inwentarzu i bohater będzie mógł go użyć w danym miejscu, to uczyni to. Dobrym przykładem może być tu zalepiona taśmą skrzynka elektryczna. Nóż pozwoli zdjąć taśmę i dobrać się do wnętrza skrzynki, co umożliwi otworzenie pobliskich drzwi.

Z noża można również korzystać, jak z broni. Jeśli posiadamy go w inwentarzu, to wystarczy wcisnąć klawisz L1 (PS4) / LB (XO), aby przygotować się do ataku, a potem wcisnąć klawisz odpowiedzialny za atak. Należy jednak pamiętać, żeby korzystać z niego tylko w kryzysowych sytuacjach, takich jak brak amunicji, lub gdy rywal jest mocno osłabiony. Bohater musi bowiem podejść blisko celu, a zadawane nożem obrażenia są stosunkowo mało groźne.

noz

Nóż przydaje się również do przeprowadzania kontrataków. Gdy złapie nas jakiś przeciwnik będziemy mieli chwilę, aby wcisnąć L1/LB (1), wbić ostrze w rywala i odepchnąć go. Nie zabijemy w ten sposób wroga, ale odrzucimy na pewną odległość, co umożliwi dobicie go.

Należy przy tym pamiętać, aby po walce podejść do zwłok i wyjąć z nich nóż. Inaczej zwyczajnie go stracimy. Warto mieć też na uwadze, że narzędzie posiada wskaźnik wytrzymałości (biały pasek pod ikoną w inwentarzu). Im więcej z niego korzystamy, tym szybciej spadnie do zera, przez co stanie się nieprzydatny.