Resident Evil 2 - wywoływanie filmu, co jest na kliszy, zagadka rzeźba cesarza

Łamigłówka, w której musimy zdobyć kliszę i ustalić, co się na niej znajduje.

Podczas zwiedzania komisariatu możesz dostać się na parterze do pokoju z depozytami, który znajduje się na północnym zachodzie posterunku. Jest to charakterystyczne miejsce z zamkniętymi szafkami oraz pomieszczeniem, gdzie przetrzymywana jest strzelba, do której można dostać się przy pomocy karty magnetycznej.

Poszczególne szafki z przedmiotami można otwierać przy pomocy konsoli. Wystarczy wpisać numer szafki i zatwierdzić ją klawiszem enter na dole ekranu konsoli. Początkowo nie masz dostępu do wszystkich, ponieważ brakuje dwóch klawiszy cyfr 2 oraz 3, które można znaleźć w późniejszej części gry.

W szafce o numerze 106, a więc takiej, do której możesz dostać się od razu, znajduje się rolka filmu. Jest to przedmiot fabularny związane z pewną zagadką. Najpierw należy jednak wywołać film. Aby to uczynić wróć na korytarz i podejdź do ciemni, znajdującej się nieco na wschód od pokoju z depozytami. Przejdź do drugiego pomieszczenia.

ciemnia

W środku natkniesz się na wannę do wywoływania zdjęć (1). Podejdź do niej, wejdź w interakcję i użyj rolki filmu znalezionego w pokoju z depozytami. W ten sposób wywołasz fotografię przedstawiającą rzeźbę cesarza.

W prawej ręce trzyma berło (2), a w lewej czerwoną księgę (3). Jest to wskazówka do rozwiązania zagadki związanej z posągiem. Aby ją kontynuować należy dotrzeć do biblioteki w zachodniej części posterunku.

cesarz

Na parterze w pobliżu drewnianych drzwi prowadzących do głównego holu znajdziesz czerwoną księgę leżącą na stoliku. Podnieś ją. Następnie przejdź przez główny hol do poczekalni i przejdź przez drewniane drzwi na wschodzie (potrzebny jest klucz pik). Z korytarza przejdź do pracowni plastycznej, gdzie znajduje się posąg cesarza (4). Podnieś leżącą z prawej strony rękę (5).

Następnie w ekwipunku wsadź do ręki czerwoną książkę znalezioną w bibliotece, a potem umieść tak połączone przedmioty w posągu. W ten sposób odblokujesz drugą rękę cesarza i zdobędziesz berło. Przyjrzyj mu się w ekwipunku, a w środkowej części zobaczysz przełączniki. Użyj go, dzięki czemu wejdziesz w posiadanie czerwonego diamentu.