Resident Evil 2 - jak otwierać drzwi z łańcuchami

Nożyce, czyli specjalne narzędzie do problemowych przejść.

Już w początkowych fazach gry zorientujesz się, że niektóre drzwi są zablokowane przy pomocy łańcuchów. Początkowo nie będzie można nic z tym zrobić, a przejścia takie będą niedostępne.

Jednak wraz z rozwojem kampanii fabularnej, a konkretnie po dotarciu do wyjścia ewakuacyjnego z komisariatu policji (w przypadku rozgrywki toczonej Leonem). Kiedy tam dotrzesz zobaczysz z prawej strony skrzynię z narzędziami, w tym z nożycami do cięcia metalu (1).

Podnieś je, dzięki czemu od tej chwili będziesz w stanie przecinać łańcuchy blokujące drzwi. Po raz pierwszy możesz ich użyć na przejściu z lewej, tuż przy miejscu, gdzie znajdujesz wspomniane narzędzie.

Aby z niego skorzystać wystarczy podejść do drzwi z łańcuchem i wejść z nim w interakcję. Kiedy pojawi się menu z ekwipunkiem wybierz Narzędzie skrawające oraz opcję Użyj, a już po chwili bohater rozprawi się z przeszkodą.

nozyce

Od momentu podniesienia nożyc warto nosić je w ekwipunku, co umożliwi szybki dostęp do nowych lokacji. Warto również dodać, że jest to ważny fabularnie przedmiot, dlatego nie będziesz mógł wyrzucić go z inwentarza, przynajmniej do czasu zniszczenia wszystkich łańcuchów.